Ni té drickare - Ni kan väl rekomendera någon bra sort att bjuda på.

Permalänk

Köpte precis Lipton Blue fruits. Luktade jävligt gott, men smaken hade gärna fått vara lite "rejälare".

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar gärna Kränku som är en lokal tébutik i Visby på Gotland där jag bor Om TS skickar sin adress via PM så skickar jag gärna upp något hekto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Jag rekommenderar gärna Kränku som är en lokal tébutik i Visby på Gotland där jag bor Om TS skickar sin adress via PM så skickar jag gärna upp något hekto.

Ja men har du något du kan avvara så är jag inte den som tackar nej. Jag skickar ett PM.
Tackar och bockar i förhand.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Ja men har du något du kan avvara så är jag inte den som tackar nej. Jag skickar ett PM.
Tackar och bockar i förhand.

Jag la ett paket (med lite olika sorter i) på lådan klockan tre idag, hoppas att det väl ska smaka

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Jag la ett paket (med lite olika sorter i) på lådan klockan tre idag, hoppas att det väl ska smaka

MVH

Det ser jag fram imot. Tackar så jätte mycket.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det damp ner ett brev med posten...

Sött lamm.

Tack så mycket för téet, Lambi. Ska köpa tékula och smakprova.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

grönt te,för hela slanten,finns hur många goda smaker som helst samt att det är en utav dom nyttigaste dryckerna du kan dricka.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

grönt te,för hela slanten,finns hur många goda smaker som helst samt att det är en utav dom nyttigaste dryckerna du kan dricka.

Man ska kan kanske ge téet en chans. Jag fick ju lite trevliga sorter med posten som jag ska ta och prova. Är annars inte så mycket för det här med att dricka just té. Tycker det kan bli lite blaskigt och smaka bittert. Kan kanske ha med att man inte använder varken socker ett mjölk då man dricker té eller kaffe.

Men, som sagt.. jag ska ta och införskaffa mig en shysst té kula och ge det hela en ärlig chans.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Mitt favvo te är Tie Guan Yin och sen har jag ett paket av denna sorts te hemma (tror jag, har inte testat det än):

YouTube - Madventures China - Tea Pilgrimage

Permalänk
Medlem

Om man nu ska vara så trist och börja prata om dessa "färdiga" té påsar, så har jag en extra förskärlek till citron té. Där är något som jag lätt kan dricka som det är. Utan varken socker eller mjölk. Älskar citron smaken.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd

Earl Grey Tea är gott.:) Utan socker med lite mjölk i.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

grönt te,för hela slanten,finns hur många goda smaker som helst samt att det är en utav dom nyttigaste dryckerna du kan dricka.

Men svart thé är ju så mycket godare.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Köpte precis Lipton Blue fruits. Luktade jävligt gott, men smaken hade gärna fått vara lite "rejälare".

jag köpte det en gång och då hade dem haft i jordgubbste istället för blue fruits

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske inte något té att bjuda vem som helst på, men Lapsang Souchong ( Lapsang souchong - Wikipedia ) är jävligt gott.

Om du har vägarna förbi Lund kan jag rekommendera Tehuset Java, riktigt trevligt ställe där personalen kan sina hundra tesorter.

Tehuset Java AB - Etablerat 1932 - Te & kaffehandlare i andra generationen.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Skrivet av AMD_for_life:

jag köpte det en gång och då hade dem haft i jordgubbste istället för blue fruits

Hehe, skumt!
Jag fick det riktiga iaf, men är slut nu. Snittar väl en 2-3koppar om dagen :).
Någon som vet om det finns nån butik med gott te i Skövde? (Alltså inte bara de vanliga sorterna i mataffärer).