Razer och Belkin tar fram spelkontroller

Permalänk
Melding Plague

Razer och Belkin tar fram spelkontroller

Tillbehörsföretagen Razer och Belkin gör gemensam sak med den nya spelkontrollern Nostromo.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

jag har aldrig fattat vad som är vitsen med det?

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk

Ganska fränt, men priset och tanken på att man måste "slita" in sig själv så tror jag inte det är värt det.

Permalänk

Tycker den ser exakt lika dan ut som Belkins n52te...

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Skrivet av A Sandberg:

Tycker den ser exakt lika dan ut som Belkins n52te...

http://cache.gizmodo.com/assets/resources/2007/10/n52te-1web....

du kanske missade rubriken "Razer och Belkin tar fram spelkontroller"

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Skrivet av Pepperflame:

du kanske missade rubriken "Razer och Belkin tar fram spelkontroller"

Men det här är ju en helt "ny" produkt som dom har gjort tydligen, men den ser ju lika dan ut som deras förra.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Tycker den ser exakt lika dan ut som Belkins n52te...

http://cache.gizmodo.com/assets/resources/2007/10/n52te-1web....

Det är EXAKT samma. Enda skillnaden är att det står Razer på den.
Men sen var det ju Belkin och Razer som "gjorde" den tillsammans. Antagligen så att Razer köpte en del av rätten till den, och sen lanserar den globalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Tycker den ser exakt lika dan ut som Belkins n52te...

http://cache.gizmodo.com/assets/resources/2007/10/n52te-1web....

Precis, det som skiljer är färgen och utseendet på 4vägsknappen....

Permalänk
Skrivet av Celcius:

Det är EXAKT samma. Enda skillnaden är att det står Razer på den.
Men sen var det ju Belkin och Razer som "gjorde" den tillsammans. Antagligen så att Razer köpte en del av rätten till den, och sen lanserar den globalt.

Men då borde det ju stå det istället för att den ska "lanseras" på nytt

Iallafall så har jag funderat på att köpa en sån här förut, men tycker priserna är lite höga.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Hade den kostat 300kr hade det helt klart varit intressant, men det känns som att man mest betalar för märket i det här fallet...

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Snygg, men väntar redan hem ett black widow extreme så jag förblir skeptisk som vanligt mot såna här saker

Permalänk

[CTRL]+[C] -> [CTRL]+[V]

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

var ju tom snyggare innan med den flashiga texten på sidan ^^

Permalänk
Medlem

Det är ju samma produkt?
Kanske lite mer optimerad

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Trodde den skulle kosta mer än 650kr

Permalänk
Medlem

n52te?
Tycker den är minst lika lik även föregångaren till den
Har en n52 som ligger här hemma. Den var riktigt skönt att ha när man lirade wow och Starcraft. Fast det var ett tag sen jag använde den.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Skrivet av belga:

n52te?
Tycker den är minst lika lik även föregångaren till den
Har en n52 som ligger här hemma. Den var riktigt skönt att ha när man lirade wow och Starcraft. Fast det var ett tag sen jag använde den.
http://www.mrgadget.com.au/blogimages/belkin_nostromo_speedpa...

Men den där är ju så fuuul

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Men den där är ju så fuuul

Det är väl en smaksak men... jag håller med
Fast med senaste nu så blir det 3st så gott som identiska kontroller, ja mer än färgen på första då.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Snygg, men väntar redan hem ett black widow extreme så jag förblir skeptisk som vanligt mot såna här saker

Aldrig fattat poängen med en sån här , varför inte bara köpa ett gött tangentbord ...

Väntar också på ett Blackwidow Ultimate ! Extreme finns väl dock inte ?

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk
Skrivet av Deawin:

Aldrig fattat poängen med en sån här , varför inte bara köpa ett gött tangentbord ...

Väntar också på ett Blackwidow Ultimate ! Extreme finns väl dock inte ?

När man vant sig kan man inte sluta använda den.

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Skrivet av Deawin:

Aldrig fattat poängen med en sån här , varför inte bara köpa ett gött tangentbord ...

Väntar också på ett Blackwidow Ultimate ! Extreme finns väl dock inte ?

Nej, jag som skrev fel

Permalänk
Medlem

Jag har en sådan, går under namnet Belkin n52te just nu, Belkin n52te Game Pad Test, Recension, Betyg - alaTest Sverige

Dom har bytt namn och trimmat upp priset med 225 spänn GG

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Tidigare var det ju razer som gjorde programmet till den, antar att det inte var nog.

Köpte en n52TE för några år sen och den är så jävla skön. D-paden är som åtta knappar och sen en perfekt placerade push to talk ovanför den.
Helt gudomlig när man spelar MMO eftersom alla knappar kan bindas om till vad som helst eller macros.
Finns inge tangentbord som passar som den där, ligger helt perfekt i handen.

Synd att de drar upp priset på den.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Själv har jag en vanlig n52 här hemma, en sån som belga visade en bild på. Jag har använt den i perioder, men har aldrig fastnat 100% för den. Iallafall, när n52te kom, var jag sugen på att uppgradera, men sedan visade det sig att det var razer som hade gjort drivrutinerna, och att den hade färre funktioner i drivrutinerna än min n52, så då sket jag i det. Man kan ju hoppas att det är bättre på denna!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Hahaha jag fattar fortfarande inte hur man ska hålla i den

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Skrivet av SebbeLee:

Hahaha jag fattar fortfarande inte hur man ska hålla i den

Du ska inte hålla i den, du använder den som ett mindre tangentbord.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeLee:

Hahaha jag fattar fortfarande inte hur man ska hålla i den

Vänster hand

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeLee:

Hahaha jag fattar fortfarande inte hur man ska hålla i den

Personligen tycker jag att det känns bäst om någon annan håller i den. Men experimentera lite så kommer du snart upptäcka vad som funkar bäst för dig

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Är det mekaniska knappar?

Permalänk
Medlem

För lite knappar för att funka bra till WoW. Ett till lager ovan och till höger och jag hade skaffat mig en.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken