Flashade BIOS, behöver jag ominstallera drivrutinerna för moderkortet?

Permalänk

Flashade BIOS, behöver jag ominstallera drivrutinerna för moderkortet?

Som rubrik lyder, specs i sign.

Deletade hela paketet och började från scratch då jag tyckte datorn började boota alldeles för trögt plus att jag hade införskaffat lite nya komponenter. Boottiden låg runt 70-80 sek med få program som startades med datorn. Låg runt 35 efter rensningen endast med drivers för graffekortet.

Efter det började jag installera drivers för moderkortet och booten ökade till 45 sek, vilket sög då man såklart vill ha sina mobo-drivers. Kom på att jag också skulle flasha BIOS efter detta, så det gjorde jag. Nu till huvudfrågan, bör jag ominstallera alla drivers till moderkortet efter det att jag flashade BIOS, eller behövs det inte?

btw, booten ligger runt 47 sek nu med endast ett fåtal program vid startup. Borde det inte gå snabbare med SSD, win7 och datorn i signaturen? (lite fel forum men delvis relevant ändå, imo )

Visa signatur

Asus p8p67 PRO | i5 - 2500K med NH-U12P | MSI R6950 Twin Frozr III | Silverstone FT02B | Corsair AX850W | Corsair XMS3 8GB | Intel 320 120gb | Samsung Spinpoint f3 1TB | BenQ XL2410t | Logitech g9/g13/mx3200/z4 | Siberia v2

Permalänk

nä det behöver du inte göra

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]