Fortsatt brist på Geforce GTX 580

Permalänk
Melding Plague

Fortsatt brist på Geforce GTX 580

Trots att det gått nästan tre veckor sedan lanseringen är Geforce GTX 580 en bristvara, och situationen ser inte ut att bli bättre innan årsskiftet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fast förra julen vart det ju samma sak med t.ex Radeon 5850 och 5870, dock att 5870 var lättare att få tag på. Lyckades dock deala med en snubbe på komplett.se som kunde fixa det!

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk

Känns lite som när jag skulle ha tag på ett 5970 förra året

Permalänk
Avstängd

Sjukt snygg kylare på prollen. Vad är det för en? Zalman?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Sjukt snygg kylare på prollen. Vad är det för en? Zalman?

Japp, en Zalman.

---

Zotac vågar "ingen" köpa: Komplett.se - ZOTAC GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA 21 st kvar. Alla andra på komplett är rejält restnoterade.

Komplett.se - GTX 580

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Finns fortfarande 21 stycken GTX 580 från Zotac på kompletts hemsida Komplett.se - ZOTAC GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk

Fanns 20 fler i fredags hos komplett så dom verkar fortf. gå åt.
Jag var ute efter ett 580 men sedan BFG Tech gick i graven (GPU-mässigt IAF) så har jag hållt mig till ASUS. Lägger jag 4000+ på ett grafikkort så vill jag veta mer om tillverkaren än ett namn.

Så jag körde på ASUS GTX 470 i SLI istället

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Skrivet av piddeman:

Sjukt snygg kylare på prollen. Vad är det för en? Zalman?

Snygg som tusan e den

https://www.inet.se/artikel/5321360/zalman-cnps-9900nt

Får hoppas det finns bättre tillgång på GTX580 efter jul
Eller om det blir ett GTX570 senare kanske ..

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Skrivet av EoZ:

Japp, en Zalman.

---

Zotac vågar "ingen" köpa: Komplett.se - ZOTAC GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA 21 st kvar. Alla andra på komplett är rejält restnoterade.

Komplett.se - GTX 580

Fattar inte varför? Zotac är det inget fel på. Dessutom så tillverkas alla kort i samma fabrik på samma sätt och alla har samma kvalite. Men givet så gäller detta bara vanilla korten! Att de sen klistrar på sitt eget märke är en annan femma. Asus har sitt eget bios på vanilla korten men det är allt.

Permalänk
Medlem

Inet får in på torsdag, får hoppas det inte blir några förseningar.

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Trevligt att man fått 2st då.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk

Finns 5 st Zotac kvar nu hos komplett så skynda er

Permalänk
Medlem

Vad konstigt, jag beställde ett gigabyte kort som nu är skickat efter diverse problem och jag får mitt evga kort imorgon. Antar att jag haft sjukt tur med timingen på mina beställningar då jag hunnit med att beställa kort i två omgångar helt utan kö.

Permalänk
Skrivet av GarfieldPower:

Trevligt att man fått 2st då.

Då måste du lägga upp ett galleri!!

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Har väntat i i 2 veckor eller mer nu på att 580 ska komma i lager så jag kan få hem min dator,

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Är det så många som har råd med värstingkortet?

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Detta blir ju nästan som situationen från förra året då.
Amd kommer få försprång igen.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av Nefus:

Finns fortfarande 21 stycken GTX 580 från Zotac på kompletts hemsida Komplett.se - ZOTAC GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA

dock 3st nu:)

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Skrivet av Emerald:

Är det så många som har råd med värstingkortet?

Svar nej! det finns mycket sk...t snack här på sweclockers. Man får höra......då tar jag 4st i quad imorgon da....eller liknande. Medelåldern här är mellan 16-18år. Så 4st 580=20000kr give or take, då blir det antingen mamma och pappa som betalar eller så har 18 åringen slängt hela sin lön på korten om han nu jobbar? Jobbar han och bor hemma.....fine! Men om han inte bor hemma och har egen lya så har jag svårt att tro att man pungar ut alla pengar på korten. Även 1st gtx 580 är mycket pengar......vi rundar av det till 5000kr hmmmmm nej, hur jag än vrider och vänder på det så går det inte.

Svaret är nej Emerald Jag vet själv hur dyrt det är då jag har detta som hobby och vet hur dyrt allt är......attans dyrt! Själv har jag inga problem med ekonomin och kan unna mig allt det goda här i livet. Men jag har haft tur och jobbar med 3d animation som betalar........mmmm låt oss säga mycket bra för att inte nämna siffror. Upp till bevis antar jag.............

Min kanal på youtube och all jag har
YouTube - DarkMX1000s kanal

Mitt senaste bygge XD Jag har bytt ut mina matrix kort mot 3st gtx 580
YouTube - DarkMX1000s kanal

Permalänk
Avstängd

Papperslansering igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkMx1000:

Svar nej! det finns mycket sk...t snack här på sweclockers. Man får höra......då tar jag 4st i quad imorgon da....eller liknande. Medel åldern här är mellan 16-18år. Så 4st 580=20000kr give or take, då blir det antingen mamma och pappa som betalar eller så har 18 åringen slängt hela sin lön på korten om han nu jobbar? Jobbar han och bor hemma.....fine! Men om han inte bor hemma och har egen lya så har jag svårt att tro att man pungar ut alla pengar på korten. Även 1st gtx 580 är mycket pengar......vi rundar av det till 5000kr hmmmmm nej, hur jag än vrider och vänder på det så går det inte.

Svaret är nej Emerald Jag vet själv hur dyrt det är då jag har detta som hobby och vet hur dyrt allt är......attans dyrt! Själv har jag inga problem med ekonomin och kan unna mig allt det goda här i livet. Men jag har haft tur och jobbar med 3d animation som betalar........mmmm låt oss säga mycket bra för att inte nämna siffror. Upp till bevis antar jag.............

Min kanal på youtube och all jag har
YouTube - DarkMX1000s kanal

Mitt senaste bygge XD Jag har bytt ut mina matrix kort mot 3st gtx 580
YouTube - DarkMX1000s kanal

Ärligt talat orkade jag inte läsa igenom ditt inlägg speciellt noga, för du skriver som en kratta.

Sen vill jag se fakta på att medelåldern är så låg som du säger att den är.

För övrigt låter det som att du bara vill göra reklam för dig och ditt fina liv, nej tack - nej är svaret.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Sen vill jag se fakta på att medelåldern är så låg som du säger att den är.

http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...
Ser ut till att 30+ är mycket ovanligt åtminstone

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Ärligt talat orkade jag inte läsa igenom ditt inlägg speciellt noga, för du skriver som en kratta.

Sen vill jag se fakta på att medelåldern är så låg som du säger att den är.

För övrigt låter det som att du bara vill göra reklam för dig och ditt fina liv, nej tack - nej är svaret.

Skriver som en kratta Kan hålla med dig om det. Bevis på att medelåldern här på swec är 16-18år........du skojar nu va? Och nej jag gör inte reklam om mitt fina liv. Hur kommer det sig att så fort man lägger upp en länk på vad man har så skryter man eller något annat bullshit. Du är på en websida där folk bygger och visar upp sin konst om de nu har något att visa. Detta är också en sida där folk visar upp sin hårdvara, spel hörna mm. Om detta är svårt för dig, och du lätt blir svartsjuk på personer så kanske du inte ska vara här. Sättet du uttrycker dig är nedlåtande och diskriminerande "ditt fina liv" Jag har hostat blod för att vara där jag är nu så up yours.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkMx1000:

Svar nej! det finns mycket sk...t snack här på sweclockers. Man får höra......då tar jag 4st i quad imorgon da....eller liknande. Medel åldern här är mellan 16-18år. Så 4st 580=20000kr give or take, då blir det antingen mamma och pappa som betalar eller så har 18 åringen slängt hela sin lön på korten om han nu jobbar? Jobbar han och bor hemma.....fine! Men om han inte bor hemma och har egen lya så har jag svårt att tro att man pungar ut alla pengar på korten. Även 1st gtx 580 är mycket pengar......vi rundar av det till 5000kr hmmmmm nej, hur jag än vrider och vänder på det så går det inte.

Svaret är nej Emerald Jag vet själv hur dyrt det är då jag har detta som hobby och vet hur dyrt allt är......attans dyrt! Själv har jag inga problem med ekonomin och kan unna mig allt det goda här i livet. Men jag har haft tur och jobbar med 3d animation som betalar........mmmm låt oss säga mycket bra för att inte nämna siffror. Upp till bevis antar jag.............

Min kanal på youtube och all jag har
YouTube - DarkMX1000s kanal

Mitt senaste bygge XD Jag har bytt ut mina matrix kort mot 3st gtx 580
YouTube - DarkMX1000s kanal

Du verkar inte ha hört talas om delbetalning ?
Eller att man kan spara sina pengar och slå till stort senare ?

Håll ditt skitsnack för dig själv tack.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Skönt att man fick sin 580 dagen efter lanseringsdagen.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Skrivet av GarfieldPower:

Du verkar inte ha hört talas om delbetalning ?
Eller att man kan spara sina pengar och slå till stort senare ?

Håll ditt skitsnack för dig själv tack.

Det är inget skitsnack det är sanning. Nu var min mening riktat mot medelåldern 16-18. För det är där skitsnacket kommer ifrån. Och om du nu är 20 och upp så absolut kan man delbetala. Om du är under 18år så undrar jag när banken började tillåta delbetalning till en mindreåring? Om du har snälla föräldrar som är villiga så fine.......Men det verkar som jag trampat på en öm nerv här på swec.

Det roliga här är att varje gång ett nytt super kort släpps så kan tydligen alla barn här köpa detta kort. O inte nog med det utan 4st, Jävligt rika 16-18 åringar vi har här i sverige, måste ha missat det guld tåget när jag var i den åldern

Permalänk
Skrivet av DarkMx1000:

Det är inget skitsnack det är sanning. Nu var min mening riktat mot medelåldern 16-18. För det är där skitsnacket kommer ifrån. Och om du nu är 20 och upp så absolut kan man delbetala. Om du är under 18år så undrar jag när banken började tillåta delbetalning till en mindreåring? Om du har snälla föräldrar som är villiga så fine.......Men det verkar som jag trampat på en öm nerv här på swec.

Det roliga här är att varje gång ett nytt super kort släpps så kan tydligen alla barn här köpa detta kort. O inte nog med det utan 4st, Jävligt rika 16-18 åringar vi har här i sverige, måste ha missat det guld tåget när jag var i den åldern

Japp, trist att du missade det.... det va ju bara 30mil långt och ill rosa.
Nej, men jag håller med dig men dels mest för att jag aldrig tar lån, sen så får man ta det med en enorm nypa salt när folk säger att dem ska skaffa saker i nyhetstrådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkMx1000:

Det är inget skitsnack det är sanning. Nu var min mening riktat mot medelåldern 16-18. För det är där skitsnacket kommer ifrån. Och om du nu är 20 och upp så absolut kan man delbetala. Om du är under 18år så undrar jag när banken började tillåta delbetalning till en mindreåring? Om du har snälla föräldrar som är villiga så fine.......Men det verkar som jag trampat på en öm nerv här på swec.

Det roliga här är att varje gång ett nytt super kort släpps så kan tydligen alla barn här köpa detta kort. O inte nog med det utan 4st, Jävligt rika 16-18 åringar vi har här i sverige, måste ha missat det guld tåget när jag var i den åldern

Studerar du på eftergymnasial nivå så får du delbetala, sist jag kollade iaf.

Förstår dock vad du menar med medelålder, räcker med att titta på hur vissa stavar.

EDIT: Missade att det var under 18 år.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av GarfieldPower:

Studerar du på eftergymnasial nivå så får du delbetala, sist jag kollade iaf.

Förstår dock vad du menar med medelålder, räcker med att titta på hur vissa stavar.

EDIT: Missade att det var under 18 år.

Då är vi på samma spår XD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DarkMx1000:

Svar nej! det finns mycket sk...t snack här på sweclockers. Man får höra......då tar jag 4st i quad imorgon da....eller liknande. Medel åldern här är mellan 16-18år. Så 4st 580=20000kr give or take, då blir det antingen mamma och pappa som betalar eller så har 18 åringen slängt hela sin lön på korten om han nu jobbar? Jobbar han och bor hemma.....fine! Men om han inte bor hemma och har egen lya så har jag svårt att tro att man pungar ut alla pengar på korten. Även 1st gtx 580 är mycket pengar......vi rundar av det till 5000kr hmmmmm nej, hur jag än vrider och vänder på det så går det inte.

Svaret är nej Emerald Jag vet själv hur dyrt det är då jag har detta som hobby och vet hur dyrt allt är......attans dyrt! Själv har jag inga problem med ekonomin och kan unna mig allt det goda här i livet. Men jag har haft tur och jobbar med 3d animation som betalar........mmmm låt oss säga mycket bra för att inte nämna siffror. Upp till bevis antar jag.............

Min kanal på youtube och all jag har
YouTube - DarkMX1000s kanal

Mitt senaste bygge XD Jag har bytt ut mina matrix kort mot 3st gtx 580
YouTube - DarkMX1000s kanal

Snyggt som faen!

Vilket program gör du animationerna i? Och jag håller med dig! Medelåldern här på forumet är alldeles för låg för att man ska orka delta i konversationer i några längre perioder.