Första bilderna på Fractal Design Arc

Permalänk
Melding Plague

Första bilderna på Fractal Design Arc

Svenska Fractal Design är på god väg att utöka sortimentet med ytterligare en datorlåda. Denna gång handlar det om högt luftflöde och möjlighet att montera radiator.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra pris, stilren och funktionellt ser chassit ut att vara.

Kanske blir en sådan till tjejens nya dator

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Tycker den ser allmänt trist ut, men så var det urusla bilder också.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Svart , svart , svart.. mera färger tack! Annars ser den bra ut

Permalänk
Medlem

Tycker inte lådan utmärker sig speciellt extra på något sätt. Fractal må vara prisvärda men faller inte in i min smak alls.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Ja, inte fan var lådan vacker i alla fall.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Ingen höjdare i mina ögon.

Permalänk

En billig Lian Li, men jag gillar inte fractial något speciellt.
Men denna såg lovande ur moddsynvinkel, vill ha fler PCI-platser dock.

Permalänk
Fractal Design

Vi vill påpeka att bättre bilder kommer komma ut inom kort, där utseendet kommer mer till sin rätta. Bland annat så förefaller frontpanelen mer "randig" än vad den egentligen är. Den kommer ha likvärdig aluminiumlook som Define R2/R3/XL har på frontpanelen.

Permalänk
Medlem

Stilrent som vanligt från FD.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket hål, kommer den ha ljudisolering som de gamla modellerna har över alla ookuperade fläkthål? Annars lär den låta något otroligt

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Haha hur tänker de nu, antingen var det en dålig bild eller så kan det vara ett av de fulaste chassin jag sett jämför det med deras föregående som i mitt tycke är några av de mest stilrena och snygga chassin som finns på PC sidan.

Permalänk

Gillar personligen Define mer utseendemässigt, men man kanske måste se den IRL för att kunna dömma.

Men vad var det för liggande instikskortsplåt ovanför de vanliga där på baksidan?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Hjälpsam

Define för ljuddämpat men ändå OK kylning.

Denna ser ut mer att vara kylning deluxe och gott om plats för radiatorer utan att gå bananas med en dremel. Olika serier, olika syften, skall bli spännande med en swec recension på denna sedan.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Shinjed:

Väldigt mycket hål, kommer den ha ljudisolering som de gamla modellerna har över alla ookuperade fläkthål? Annars lär den låta något otroligt

Nej, några täckplattor eller bitumen kommer inte följa med det här chassit. I Define-serien har vi fokuserat på så låg ljudnivå som möjligt medan Arc-serien fokuserar på bästa möjliga luftkylning och bra kompatibilitet med vattenkylning. Därmed inte sagt att Arc kommer låta mer eller läcka mer ljud än jämförbara chassit i "performance"-segmentet, så att säga.

Permalänk
Medlem

jag tyckte det såg bra ut

Permalänk
Medlem

Swec borde nästan göra en recension med både riktig vattenkylning och ordentlig vattenkylning på detta chassit.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Inget flashigt, inget stilrent och snyggt, ganska diskret var den.

Säger bara en sak till er som klagar på denna. Lycka till att hitta en låda med samma möjlighet till vattenkylning som denna har, i denna prisklassen. GLÖM DET?

Jag är absolut inget fractal fan, men ni missar ju ändamålet som Mycket tydligt skrivits ut.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

tråkig

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk

Är fläktfiltret lika fult i verkligheten som på bild?

stavfel
Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Är fläktfiltret lika fult i verkligheten som på bild?

Läs tidigare kommentarer från Fractal Design

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

ser ut som en vanlig standard burk från 1800talet:P men är säkert nån som vill ha ^^

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Hedersmedlem

Kan nog bli intressant till vattenkylning. Bilderna tycker jag inte verkar göra chassit rättvisa (prova t.ex. att överexponera lite i ett bildredigeringsprogram för att få ett hum om hur det kommer att se ut). Personligen så hade jag nog, utseendemässigt, föredragit mer raka kanter istället för de rundade.

Edit: mycket trevligt att ni verkar ha fixat ett extra hål till cpu 8-pin! (på rätt ställe)

Permalänk
Avstängd

Tror den är bra mycket snyggare än vad dessa kassa bilder visar

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Perfekt, blir nog en sån låda när ja uppgraderar i feb där någonstans. Vill inte ha en låda som ser ut som en julgran
Ska ändå stå undangömd under skrivbordet, men förstår att om man hellre vill ha mer färg o sånt så kanske det inte är roligaste lådan.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Ja.. den faller mig i smaken iaf. Har en Antec three hundred idag.. Om denna har bra utrymme för kabeldragning bakom moderkortsplåten och bra upphängning för diskar så kanske jag funderar på att pensionera min three hundred.. ?

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Verkar ju som att det är LED-fläktar i fronten där... vilken färg lyser de i?

Visa signatur

[AMD Ryzen 5 3600] [ASUS RTX 4070 Dual] [ASUS ROG Strix B450-F Gaming] [Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB] [Corsair MP510 480GB] [Corsair RM750X V2] [Fractal Design Define C] [BenQ CQ32G1] [Logitech G513 Carbon Tactile] [Corsair Gaming Harpoon RGB] [Logitech Z533] [SteelSeries Arctis 7 2019 Edition] [Google Pixel 7a]

Permalänk

Är det bara jag som inte får ihop bild 3 med 6? Toppen ser ju helt olika ut på dom bilderna, eller har jag missat något?

Edit: Tror jag fattade nu, något slags lock över toppen på bild 3 som är avtagen på bild 6??

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på blåa fläktar eftersom pwr-leden på svarta define är blå men vit är också ett möjligt alternativ. Inte lika snyggt som define serien men får hoppas att de har monterat ljuddämpning där det inte är hål iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Kan nog bli intressant till vattenkylning.

Nu är det som bekant dåliga bilder, men jag får intrycket av att detta är ett chassi som vill vara både och; för entusiasten och för den med gigantiska lagringsbehov (8st 3.5" platser x 2TB = 16TB! )
Entuiasten blir däremot begränsad av endast två 5.25" platser och en massa 3.5" plaster som stjäl utrymme. Den vattenkylning som kan tänkas bli aktuell här blir då av den enklare sorten, eller?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net