Eizo visar upp glasögonfri 3D-skärm

Permalänk
Melding Plague

Eizo visar upp glasögonfri 3D-skärm

Med en knubbig skärm från Eizo går det att njuta av bild i tre dimensioner helt utan glasögon.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ett steg fram och ett steg tillbaka?

Nostalgikern i mig säger "YES CRT!" och Gamern säger "YES 3D UTAN BRILLOR".

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Sikket j*vla monster till skärm! xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

ett steg fram och ett steg tillbaka?

Nostalgikern i mig säger "YES CRT!" och Gamern säger "YES 3D UTAN BRILLOR".

för mig verkar det bara som ett steg framåt, även om man måste jobba på att få den mindre så känns det inte som ett steg bakåt!

Permalänk
Hjälpsam

Gott, mer glasögonfri teknik på marknaden, visa vägen för att få det mer mainstream.

Vi kommer ihåg hur kassa TFT var när de kom först. Fler steg i denna riktningen är för mig mer intressant än produkten i sig.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Inte ens min första TFT hade sådana tjocka ramar
Men det är fett nice att man börjar utveckla bort de där äckliga glasögonen.

Permalänk
Medlem

Ett steg i rätt riktning enligt mig

Någon som vet hur Nintendo 3DS fungerar? Är ju trots allt också 3d utan brillor men inte så extremt tjock

Permalänk
Skrivet av white_rabbit_:

Ett steg i rätt riktning enligt mig

Någon som vet hur Nintendo 3DS fungerar? Är ju trots allt också 3d utan brillor men inte så extremt tjock

Den har mindre skärm.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

NICE! 3D utan glasögon blir nästa skärm på mitt skrivbord iaf, det är ett som är säkert!

Permalänk
Medlem
Skrivet av white_rabbit_:

Ett steg i rätt riktning enligt mig

Någon som vet hur Nintendo 3DS fungerar? Är ju trots allt också 3d utan brillor men inte så extremt tjock

3DSn funkar med hjälp av 2 skärmar som är riktade åt varsitt öga, detta gör att du måste ställa in skärmarna med hjälp av en slider på sidan och hålla mer eller mindre exakt den vinkeln till skärmen. Ändrar du avstånd eller håller den snett så funkar det inte.
Borde väl vara ungefär samma teknik i den här (inte kollat upp), vilket betyder att bara en person åt gången kan se 3D effekt och man måste sitta hyffsat stilla. Glasögon kommer nog även i framtiden vara enda sättet att få bra 3D effekt för flera tittare.

Permalänk
Medlem

Oj oj oj en sånhär får det nog bli nästa år ifall den får bra recensioner

Permalänk
Medlem

Fränt!

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zarper:

3DSn funkar med hjälp av 2 skärmar som är riktade åt varsitt öga, detta gör att du måste ställa in skärmarna med hjälp av en slider på sidan och hålla mer eller mindre exakt den vinkeln till skärmen. Ändrar du avstånd eller håller den snett så funkar det inte.
Borde väl vara ungefär samma teknik i den här (inte kollat upp), vilket betyder att bara en person åt gången kan se 3D effekt och man måste sitta hyffsat stilla. Glasögon kommer nog även i framtiden vara enda sättet att få bra 3D effekt för flera tittare.

Går ju att med spalter splittra upp bilden till flera punkter men det kräver ju mycket av bakgrundsbelysningen och du får ju fortfarande bara ett diskret antal punkter att titta från. Tekniken har sina fördelar men har svårt att se att den letar sig in i vardagsrummet inom en överskådlig framtid.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

lär ju kosta en slant

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Zarper:

3DSn funkar med hjälp av 2 skärmar som är riktade åt varsitt öga, detta gör att du måste ställa in skärmarna med hjälp av en slider på sidan och hålla mer eller mindre exakt den vinkeln till skärmen. Ändrar du avstånd eller håller den snett så funkar det inte.

Det första påståendet stämmer, det andra stämmer bra på papperet. I verkligheten ser det dock annorlunda ut, man måste inte hålla "mer eller mindre exakt vinkel" när man spelar, jag har spenderat 20min med den och inte en gång kände jag att 3d-effekten blev lidande om jag tog ett steg bakåt eller böjde mig fram.

Rykten går om att skärmen kommer vara uppdaterad till CES, ska bli kul att testa. 3d utan glasögon är framtiden, och den är snart här. Kan inte tänka mig att 3d med glasögon kommer överleva speciellt länge till.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk

Helt klart ett stort steg framåt även om det kan verka konstigt med måtten men 3D utan annat än skärmen själv är stort, dock så finns ju redan som folk sagt 3DSn.

Permalänk
Inaktiv

Om det är en stor, tung specialmonitor från Eizo, så spår jag att prislappen hamnar närmare 100.000 kr än 10.000 kr...

HUGA vad dyra deras grejer brukar vara.

Permalänk
Medlem

Satan vilken stor och ful skärm, men 3D utan glasögon är ju alltid coolt

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

eyefinity here i come!

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Haha vilken sumobrottare

Permalänk
Medlem

Undra om det finns risk för skelögdhet med denna med?

Permalänk

Väldigt stor industristorlek och minimalism över den skärmen. Ser ut att komma direkt ifrån R&D avdelningen, och helt skippat designavdelningen. .P

Permalänk

Jovisst den är ful, men du ska ju inte titta på den....eller hur var det nu?

Permalänk
Medlem

Nej tack, aldrig livet att jag köper en så ful och tjock skärm. Vem tror dom de försöker lura?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Nej tack, aldrig livet att jag köper en så ful och tjock skärm. Vem tror dom de försöker lura?

Folk som inte bryr sig så mycket om hur monitorn ser ut och mer över hur det den visar ser ut (i.e. yrkesfolk inom 3D-teknikbrancher såsom film och fotoproducenter).
Om den ger bra bild tror jag att jag kan komma på många där som skulle föredra en monitor av denna typ framför att behöva sitta med glasögon hela dagen i ända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Nej tack, aldrig livet att jag köper en så ful och tjock skärm. Vem tror dom de försöker lura?

De måste ju börja nånstans innan de börjar finslipa på alla punkter.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Nej tack, aldrig livet att jag köper en så ful och tjock skärm. Vem tror dom de försöker lura?

Vafan snackar du om :0
Den ballaste skärmen som släppts på länge, kan tänka mig ha den även utan 3D : D

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Doctor Pepper:

Jovisst den är ful, men du ska ju inte titta på den....eller hur var det nu?

Exakt

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xake:

Undra om det finns risk för skelögdhet med denna med?

Källa på det? trodde det var så att skelögda bara inte kunde kolla på 3d bio osv. Men inte att det kunde orsaka skelögdhet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur fan fungerar detta? För att få 3d måste ju varje öga matas med var sin bild, vilket 3d-brillor löser då de filtrerar bort vänster- respektive högerögats bild. Nu ser ju båda ögonen samma bild, hur fungerar detta? Förklara någon! =D Cool är det i vilket fall, dock mysko

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg