Projekt: Dual Watercooled gamingstation

Permalänk

Vatten + Wolverine = Kan inte bli annat en awesome.

Permalänk

du har höga krav på dig. försök få fram några fördelar med 2i1, typ internt närverk, delad optisk enhet etc

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10613235']Sketch finnes ej då layouten inte är spikad och jag gör aldrig ritningar innan eftersom jag tenderar att ändra mig ca 150ggr innan bygget är klart

Word!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

nice längtar som *** efter lite fler bilder och uppdateringar
Sedan stämmer det så väll, man kan ju inte planera för mycket i början för det blir ju aldrig så i slutet iaf haha

//Dahl1n

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med ett nytt bygge från Wolverine!

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Proffsmoddare

Fick nu dubbla bekräftelser både 40meter sleeving och alla vattenkylningsdetaljerna är skickade och på väg hit

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

awesome!<3

Permalänk
Medlem

skall följas!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Wunderbar!
Har längtat efter ett nytt bygge från dig. Ser fram emot det med spänning!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk

Det här kommer att sluta med en sak, det kommer bli grymt!

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10613571']Fick nu dubbla bekräftelser både 40meter sleeving och alla vattenkylningsdetaljerna är skickade och på väg hit

Får man fråga vad det är för sleeving du kommer använda?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LightBlizz:

Får man fråga vad det är för sleeving du kommer använda?

Djungelapas sleeve, det blev för dyrt att beställa från MDPC-X har för mycket utgifter nu i juletid Men som jag har förstått det är det väldigt lite skillnad på de båda. Dessutom behöver jag ju sakerna snabbt och att beställa från sverige är betydligt snabbare.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10614015']Djungelapas sleeve, det blev för dyrt att beställa från MDPC-X har för mycket utgifter nu i juletid Men som jag har förstått det är det väldigt lite skillnad på de båda. Dessutom behöver jag ju sakerna snabbt och att beställa från sverige är betydligt snabbare.

Jag tycker att skillnaden är markant. I färg hur de ser ut och är rent kvalitetsmässigt. Men oh andra sidan så är djungelapas sleeve det bästa alternativet till MDPC-X sleeven jag hittills provat på och jag har provat en del. Du blir nog nöjd och det är inte fel att Stefan får det avancemang som han ändå får när du använder hans produkter. Stöd de lokala.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

vilket färgtema kommer projektet att gå i?

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10614015']Djungelapas sleeve, det blev för dyrt att beställa från MDPC-X har för mycket utgifter nu i juletid Men som jag har förstått det är det väldigt lite skillnad på de båda. Dessutom behöver jag ju sakerna snabbt och att beställa från sverige är betydligt snabbare.

Okej trevligt, ändå en "kvalité" sleeving

Skrivet av sack:

Jag tycker att skillnaden är markant. I färg hur de ser ut och är rent kvalitetsmässigt. Men oh andra sidan så är djungelapas sleeve det bästa alternativet till MDPC-X sleeven jag hittills provat på och jag har provat en del. Du blir nog nöjd och det är inte fel att Stefan får det avancemang som han ändå får när du använder hans produkter. Stöd de lokala.

Har inte prövat djungelapas sleeving. Men såg din lilla review, där såg den ju ändå helt godkänd ut! Sen är det ju att man får lite vad man betalar för, man får ju tänka att 10m mdpc sleeving går på 8€, med krympslang över hundralappen, sen frakt på 10€. På djungelapa 69kr, då får man även krympslang + frakt 10 kr. Sen som Wolverine sa också så går det ju fortare att få hem sakerna, även om Nils är ganska snabb på att skicka.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av saltiiz:

vilket färgtema kommer projektet att gå i?

BLir förmodligen Svart/röd och en smula blått

ps
Jag var helt enkelt inte beredd att lägga 1000:- för 2st sleeving kit från MDPC-X då detta chassit kommer innehålla så pass mycket att pyttesmå detaljer i sleevingen kommer under inga omständigheter märkas.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare

beställde just detta lilla trevliga kit

kan vara bra att han nu när man ska sleeva 2st nätagg 200:- för hela kitet inkl frakten var inte så farligt. MDPC-X ville ha 24 euro plus frakt för endast det översta verktyget och det går jag fan inte med på.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10614306']beställde just detta lilla trevliga kit
http://img526.imageshack.us/img526/4849/molexk.jpg

kan vara bra att han nu när man ska sleeva 2st nätagg 200:- för hela kitet inkl frakten var inte så farligt. MDPC-X ville ha 24 euro plus frakt för endast det översta verktyget och det går jag fan inte med på.

Det där kitet såg ruskigt likt ut Sunbeams sleeving verktyg och de har inte varit speciellt bra. Funkar bra till en början men sen går det sönder.

Samt

Titta här, och se vad folk tycker om dem

Så det kanske är värt att köpa från mdpc eller frozen cpus (ser lika dan ut som mdpc)

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LightBlizz:

Det där kitet såg ruskigt likt ut Sunbeams sleeving verktyg och de har inte varit speciellt bra. Funkar bra till en början men sen går det sönder.
http://ep.yimg.com/ca/I/svcompucycle_2134_72074212

Samt
http://www.frozencpu.com/images/products/main/too-26.jpg

Titta här, och se vad folk tycker om dem

Nu vet jag inte om det är exakt samma kit men en sak är säker det lär funka bättre än passaren jag använt innan och skulle det inte funka gör jag ett eget i verkstan på jobbet.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10614363']Nu vet jag inte om det är exakt samma kit men en sak är säker det lär funka bättre än passaren jag använt innan och skulle det inte funka gör jag ett eget i verkstan på jobbet.

Jo jag vet faktiskt inte själv, jag har inte prövat någon av dem där kiten om jag ska vara ärlig xD
Men läste för länge sen på ett forum hur man gör ett eget sleeving verktyg. Skit lätt och man kan göra det hemma. Kommer dock inte ihåg vilken sida, hittar inte med google. Men alla fall ta en liten platt skruvmejsel. Sen tar du en dremel och slipar ner den i mitt ca 0,5-1,0 cm. Var noga att kolla så att det blir rätt med mejseln, ett plus också att det ska vara bra kvalité annars pajar den bara Annars funkar det hur bra som helst

Rapportera sen hur Phobya verktygen fungerade!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LightBlizz:

Okej trevligt, ändå en "kvalité" sleeving

Har inte prövat djungelapas sleeving. Men såg din lilla review, där såg den ju ändå helt godkänd ut! Sen är det ju att man får lite vad man betalar för, man får ju tänka att 10m mdpc sleeving går på 8€, med krympslang över hundralappen, sen frakt på 10€. På djungelapa 69kr, då får man även krympslang + frakt 10 kr. Sen som Wolverine sa också så går det ju fortare att få hem sakerna, även om Nils är ganska snabb på att skicka.

Premium pris för premium produkter. Men jag tycker absolut att djungelapas sleeve är bra. Inget snack om saken. Han har ju nyare produkter nu också om jag inte förstått det fel. Att han är en reko kille är ju inte alls fel heller. Han förtjänar en plats i wolverines bygge imho.

Kitet med sleevingverktygen är helt ok, sunbeam iaf, men aquatuning har väl kopierat dem rakt av då de är säkert lika bra.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Trvligt med ett nytt project ifrån dig Lycka till

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LightBlizz:

Vatten + Wolverine = Kan inte bli annat en awesome.

Vi får som sagt se. Vad jag kan minnas så är mr [WP@]Wolverine lite allergisk mot vatten i dator. Men ska bli roligt att följa nu i juletid när man har lite att göra

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Åh vad trevlig att man nämns i denna tråden!
Pulsen börjar rusa lite extra hehe

Thanks for choosing djungelapa!
God jul.

Ang verktyg för sleeving så är det i princip "sunbeam" kit som finns att välja på eller de dyrare från Molex.
Vet att Lamptron har ett kit men vet ej ifall det går att få tag på i Sverige eller hur bra det är.

Jag försöker hitta verktyg till vettiga priser så gott det går, ibland hittar jag lite tokiga lösningar som
min "El cheapo" men de fungerar faktiskt bra och är poppis pga sitt låga pris...
Men det är främst verktyget till 6/8/24-pins som är svårt att hitta förutom sunbeams/molex verktyg.

/Stefan @ djungelapa.se

Permalänk
Proffsmoddare

Detta ska bli riktigt roligt att se. Alltid gillat och följt dina byggen.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Låter lite i minsta laget med så lite radiatoryta om det nu ska bli en gamingrigg.
Kan väl funka om allt är oklockat dock. 2x120 är lagom till i7:an kan jag tycka...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Guteklockaren:

Låter lite i minsta laget med så lite radiatoryta om det nu ska bli en gamingrigg.
Kan väl funka om allt är oklockat dock. 2x120 är lagom till i7:an kan jag tycka...

jag har 2st massiva 3x120 radiatorer från Feser One liggande med om det skulle vara så att det behövs men Lanboy air är inget stort chassi och även om jag ska sätta ihop 2st så tror jag det blir lite för tight med dom. Men bygget kommer gå i stock speed så jag tror inte det ska vara några problem.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10615303']jag har 2st massiva 3x120 radiatorer från Feser One liggande med om det skulle vara så att det behövs men Lanboy air är inget stort chassi och även om jag ska sätta ihop 2st så tror jag det blir lite för tight med dom. Men bygget kommer gå i stock speed så jag tror inte det ska vara några problem.

Jag kör en i5 750 @ 3.6GHz, MB och ett 5870 på en 240 radiator med två långsamma fläktar som enda kylning. Håller temperaturerna under 55-60 grader så det bör inte vara några problem med dina heller.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har faktiskt svårt att se att det skulle bli problem och oavsett så har jag ju de tunga kanonerna liggande i hyllan om förstärkning skulle behövas men jag hoppas på att slippa det för jag vill ha EK rakt igenom för man sätter inte volvofälgar på en Ferarri

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare

Woohooo Dagens leverans

Cred till Djungelapa för total turbo leverans Sleeven ser riktigt nice ut den röda kommer passa superbt bra i bygget Nu hoppas jag att nätaggen anländer imorrn för då blir det sleeving fest

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR