Använda två ljudkällor samtidigt i Win7? Dvs två olika ljudkort

Permalänk
Medlem

Använda två ljudkällor samtidigt i Win7? Dvs två olika ljudkort

Godkväll alla! Har en liten fundering, är ju som så att jag sitter o snackar mycket över Skype/Mumble etc med vänner, då använder jag mitt headset som sitter i ett USB ljudkort, när jag icke pratar med dom använder jag högtalarna, som är inkopplad i mitt Asus Xonar kort.

Kan man möjligtvis fixa så output ljudet går på båda korten samtidigt? Så man slipper detta ständiga gå och ändra default sound device när man sitter och skiftar mellan hörlurarna/högtalarna.

Visa signatur

Sup?

Permalänk
Medlem

Nja, det du nog inte kan göra är så att ett visst program skickar till 2 enheter samtidigt.

men du kan ju ställa in ett program tex skype att använda ditt USB headset, medan ett annat program tex foobar använder dina högtalare via ditt xonar istället.

Men kanske inte fatta din fråga riktigt, hm vill du med skype tex prata med dina polare via headsetet och högtalarna samtidigt eller? går ju ställa in så headsetets mic användes att prata i medan du lyssnar i högtalarna via xonar, det är inga problem, men inte så det låter ur både högtalare och lurarna samtidigt, dvs från samma källa, olika källor (program) funkar.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300