Permalänk
Medlem

LG P990 Optimus 2X

Hej!

Välkommen till tråden om LG P990 Optimus 2X.

Priser -> LG P990 Optimus 2X - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mobiltelefoner
Egenskaper -> Egenskaper för LG P990 Optimus 2X

"LG Optimus 2X, världens första smartphone med en Dual-Core-processor. Den högpresterande NVIDIA Tegra 2-processorn i LG Optimus 2X ger tillsammans med kraftfulla multimediafunktioner snabbare och smidigare surfning och användande av applikationer. Den låter användare göra flera saker samtidigt utan någon fördröjning."

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Avstängd

Vill veta batteritid och prestanda innan man vågar längta efter den.
Men den verkar helt klart intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

Vill veta batteritid och prestanda innan man vågar längta efter den.
Men den verkar helt klart intressant.

Jag vet inte riktigt hur mycket denna bild - http://images1.pocket-lint.com/images/y67K/lg-p990-star-more-... - säger om prestandan, men det är tyvärr det enda jag lyckats hitta hittills. Ni andra får gärna fylla på med mer information angående prestadan.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Dustin Home har satt beräknat leveransdatum till 13:e januari 2011 så vi får väl snart se hur pass väl detta stämmer. Jag ska bara ha den här mobilen!

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

batteritid och hur bra kameran fungerar, sen övervägs detta bli mitt steg in till smartphone världen. dåligt med info på nätet när jag tog en google, får väl hålla sig lite

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

LG ser sina ljusa dagar igen verkar det som =)!
Men vågar man ge den en chans? Verkar vara riktigt batterislukande telefon
med Nvidias nya cpu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flamur:

batteritid och hur bra kameran fungerar, sen övervägs detta bli mitt steg in till smartphone världen. dåligt med info på nätet när jag tog en google, får väl hålla sig lite

Sök på Nvidia Tegra 2 istället, dvs. plattformen eller chipsetet, som sitter i telefonen. Så hittar du både reviews och specs.

Permalänk
Medlem

GSM Israel har lagt upp en video på Optimus 2X. Tyvärr talas det inte engelska i videon, men den ger i alla fall en hyffsad inblick över telefonen.
-> YouTube - LG Star Hands On by GSM Israel

Det finns även en video med en liten jämförelse av Optimus 2X, iPhone 4 och Galaxy S.
-> YouTube - LG star optimus 2x vs iPhone 4 vs Samsung Galaxy S.flv

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant, tråkigt nog så har jag haft väldigt dåliga erfarenheter av LG, så jag kommer nog aldrig köpa en igen.

Men processorn verkar väldigt intressant, hoppas att Samsung/HTC hoppar på tåget och kör på denna processorn i någon modell.

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0m0ney:

Väldigt intressant, tråkigt nog så har jag haft väldigt dåliga erfarenheter av LG, så jag kommer nog aldrig köpa en igen.

Men processorn verkar väldigt intressant, hoppas att Samsung/HTC hoppar på tåget och kör på denna processorn i någon modell.

Mvh Daniel

En Samsung med Tegra 2 och AMOLED-skärm eller något ännu bättre hade ju varit kung :D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

En Samsung med Tegra 2 och AMOLED-skärm eller något ännu bättre hade ju varit kung :D.

Samsung ska släppa sin egna dualcore, som har kodnamnet Orion, medan dagens heter Hummingbird

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Samsung ska släppa sin egna dualcore, som har kodnamnet Orion, medan dagens heter Hummingbird

Det vet jag, men det är ju hela Nvidia's System-on-a-Chip som är intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

En Samsung med Tegra 2 och AMOLED-skärm eller något ännu bättre hade ju varit kung :D.

Jag föredrar LG:s IPS skärm framför Super-AMOLED.

Permalänk
Medlem

Så som LG har behandlat mig med min tidigare telefon så blir det aldrig en LG igen.

Köpte en KU990i förra året någon gång, nu har touchscreenen dampat ur och blivit allmänt slö, så vi skickade in den till butiken där vi köpte den, som senare skickade den vidare till LG's service center.

Svaret på servicen var i stil med "Normalt slitage". Och telefonen är ändå i väldigt gott skick.

Kan informera dock att denna telefonen inte har en kapacitiv pekskärm utan en annan variant.

Nej, inte LG igen. Ge mig Samsung eller HTC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0m0ney:

Så som LG har behandlat mig med min tidigare telefon så blir det aldrig en LG igen.

Köpte en KU990i förra året någon gång, nu har touchscreenen dampat ur och blivit allmänt slö, så vi skickade in den till butiken där vi köpte den, som senare skickade den vidare till LG's service center.

Svaret på servicen var i stil med "Normalt slitage". Och telefonen är ändå i väldigt gott skick.

Kan informera dock att denna telefonen inte har en kapacitiv pekskärm utan en annan variant.

Nej, inte LG igen. Ge mig Samsung eller HTC.

Alla resistiva pekskärmar ger upp på ett tag
Finns inget att göra åt det förutom att byta till en helt ny telefon men eftersom det är en slitageskada så skulle ett företag vara ekonomiskt oansvarigt om dom gjorde det, Samma sak har hänt med 3 SE mobiler för mig och är exakt samma sak hände där

Kör hellre på än LG än samsung då alla LG produkter här hemma faktiskt håller
Alla mina samsungmobiler har bara rasat även om dem är i perfekt skick, Min wave nu är helt cp och startar om sig och suger batteri som om jag urladdade den med en laddare och min gamla U600 slutade touchen funka helt på efter 3 månader och då var det reparation 3 gånger innan det fixades och sen höll det någon månad sen bytte jag helt

Nej samsung litar jag inte på längre
HTC däremot kan funka

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Det vet jag, men det är ju hela Nvidia's System-on-a-Chip som är intressant.

Varför? Samsungs kommer kommer bli bättre i kombination med ett nytt PowerVR SGX chip, tror jag iaf.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Varför? Samsungs kommer kommer bli bättre i kombination med ett nytt PowerVR SGX chip, tror jag iaf.

Tror du :D, återstår att se hur bra Samsungs egna chip blir. Du vet inte ungefär när det ska släppas?

Börjar rycka i fingrarna efter en ny mobil ;D.

Någon som hört något om Samsung Galaxy S2 i9200?

Specsen verkar ju lite för bra för att vara sanna.

*4.3" 1280*720 Super AMOLED med 340ppi
*2GHz CPU
*1GB RAM
*4GB ROM
*32GB internt minne
*Plats för 32GB minneskort
*1080p videoinspelning
*Accelerometer
*Gyroskop
*A-GPS
*Bluetooth 3.0
*Wifi B/G/N
*Android 2.3 Gingerbread

Undrar vilket batteri de planerat att driva den med.

Permalänk
Medlem

om det är dualcore så åter specsen möjliga
Dock lär ju batteritiden bli lite lidande med en 4,3 tums skärm och med samma upplösning som i4

Permalänk
Medlem

ingen smartphone har vettig batteritid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wham:

Jag vet inte riktigt hur mycket denna bild - http://images1.pocket-lint.com/images/y67K/lg-p990-star-more-... - säger om prestandan, men det är tyvärr det enda jag lyckats hitta hittills. Ni andra får gärna fylla på med mer information angående prestadan.

Säger väl en del faktiskt, fast inte så imponerande tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

Säger väl en del faktiskt, fast inte så imponerande tyvärr

ganska imponerande för ett test gjort på 2.2 och med beta mjukvara då 2.2 inte stödjer dualcore och en device som inte är överklockad alls
kolla standard galaxy S och jämför med den

Permalänk

Spana in den här videon där de spelar ett rymdspel på LG
Ser ut att flyta på fint
http://www.phonearena.com/news/What-is-dual-core-Tegra-2-and-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av moparlinke:

Spana in den här videon där de spelar ett rymdspel på LG
Ser ut att flyta på fint
http://www.phonearena.com/news/What-is-dual-core-Tegra-2-and-...

Flyter även fint på andra bra Android lurar, t.ex. Galaxy S så jag förstår inte all uppståndelse över sådana här videos.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Jo...Skulle behöva köras nått testprogram för att se skillnader..
Inte alls säkert det spelet utnyttjar dual core ..

Men de kan väl ändå va skoj med lite nyheter

Permalänk

Funderade lite på en Nexus S pga snabba uppdateringar men det får nog bli en 2X istället, hoppas det inte dröjer allt för längen innan dom släpper den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granström:

Funderade lite på en Nexus S pga snabba uppdateringar men det får nog bli en 2X istället, hoppas det inte dröjer allt för längen innan dom släpper den

Dustinhome hade ju den inkommande den 13e januari först, nu uppskjutet till den 24e ;/.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Flyter även fint på andra bra Android lurar, t.ex. Galaxy S så jag förstår inte all uppståndelse över sådana här videos.

Förlåt, men galaxy S känns som en billig plast leksak och liknar en kina kopia av iphone.... lite överdrivet men det ligger en stor sanning i det. Ifall de ska lyckas med nästa topp telefon så får de satsa på kvalitet så telefonen känns solid. Lg Optimus verkar ha good kvalitet enligt tester etc

Tegra2 är överlägsen, det är bara att inse. Men kan bara se det när de navigerar i telefonen att det flyter bättre och så kommer spel som är speciallt utvecklade för Tegra2.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Flyter även fint på andra bra Android lurar, t.ex. Galaxy S så jag förstår inte all uppståndelse över sådana här videos.

så pinsamt fel....
Inte alls samma grafiska effekter på galaxy S

inte ens samma spel

Permalänk
Medlem

jag som ville köpa en galaxy s.

när kommer tegra 2 då, enligt den där videon så verkar den lite snabbare än galaxy.
den blir mycket bättre för spel, förmodar att kort batteritid..