Intel Sandy Bridge i svenska butiker

Permalänk
Melding Plague

Intel Sandy Bridge i svenska butiker

Som väntat har Intels färska processorer i Sandy Bridge-familjen börjat leta sig in i sortimentet hos svenska återförsäljare. Köpsugna på hugget ser ut att kunna lägga vantarna på ett exemplar under de närmaste dagarna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt, när kommer det stora Sandy bridge testet för moderkort?

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Nehe så sitter jag här med ett 1366 moderkort och ska snart köpa en i7 (950), lite efter kanske

Permalänk
Hedersmedlem

Nog för att man har en 1090T så blev man jävligt sugen på en 2600K när man läste swec's test för nästan en vecka sen.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Vill se bulldozer nu så man får lite krig i butikshyllorna Någon som har någolunda koll på releasedatum?

Permalänk
Hedersmedlem

Innan halv detta året har gått Q2 har det snackats om på sittonde, min spåkula säger april maj kanske.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Finns även på Inet som inte direkt är en liten återförsäljare så jag antar att de flesta som säljer SB visar produkterna nu.
http://www.inet.se/artikel/5309988/intel-core-i7-2600k-3-4ghz

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Nehe så sitter jag här med ett 1366 moderkort och ska snart köpa en i7 (950), lite efter kanske

klocka upp den till 3,4 så ska du se att den hänger med riktigt bra

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Avstängd

Då blir det snart köp alltså!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jaha... då är det bara att försöka få ihop pengar denna och nästa månad till en i7 2600

Permalänk

Helvete, jag köpte nyss nya datorkomponenter lite i panik då datorn dog, hade ingen koll på att nya processorer var på g. Köpte en Core i5-760..

Permalänk
Medlem

Ganska bra priser hos Inet. Synd bara inga miniITX-kort på lager!

Permalänk
Medlem

Synd att ingen cpu fläkt kommer med :<

Visa signatur

Intel I7 2600k @4,5Ghz | Gtx 480 Sli | Corsair Vengeance 16gb| Sabertooth P67 | Corsair Force 120gb | 2xCorsair Force 3 120gb | Corsair HX1000w | Fractal Design Define XL | Phobya DC12-260 | EK-Supreme HF | EK-CoolStream RAD XT 360 | 2xEK Water Blocks EK-FC480 GTX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oroxlid:

Synd att ingen cpu fläkt kommer med :<

varför skulle man vilja betala extra för att bli döv? :S
sen finns det ju kylare för ~250kr som spöar skiten ur stock kylarna

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av oroxlid:

Synd att ingen cpu fläkt kommer med :<

Hur långt hade du tänkte klocka på stock-kylare då? ^^

Köp en vanlig istället för K om du inte tänkt klocka så får du med kylare.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Hur långt hade du tänkte klocka på stock-kylare då? ^^

Köp en vanlig istället för K om du inte tänkt klocka så får du med kylare.

Hade tänkt att vänta lite med att köpa en cpu fläkt eftersom jag kommer nog klara mig rätt så bra med 3,4 ghz i början.

Visa signatur

Intel I7 2600k @4,5Ghz | Gtx 480 Sli | Corsair Vengeance 16gb| Sabertooth P67 | Corsair Force 120gb | 2xCorsair Force 3 120gb | Corsair HX1000w | Fractal Design Define XL | Phobya DC12-260 | EK-Supreme HF | EK-CoolStream RAD XT 360 | 2xEK Water Blocks EK-FC480 GTX |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av oroxlid:

Hade tänkt att vänta lite med att köpa en cpu fläkt eftersom jag kommer nog klara mig rätt så bra med 3,4 ghz i början.

Ah I see. Tja vill man inte slå till på en kylare direkt så kan det ju vara segt.
Du råkar inte ha någon gammal stock eller tredjeparts-kylare liggande som passar då? Passar den 1156 så passar den 1155.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ett par daga sena dock.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Ah I see. Tja vill man inte slå till på en kylare direkt så kan det ju vara segt.
Du råkar inte ha någon gammal stock eller tredjeparts-kylare liggande som passar då? Passar den 1156 så passar den 1155.

Sorligt nog inte :/ har suttit med min q9550 och är rätt så hundra på att dens fläkt inte fungerar. Men får nog dra förbi webhallen/komplett på måndag och köpa mig en. Antar att en H50 är rätt så prisvärt och att den fungerar väll med socket 1155?

Visa signatur

Intel I7 2600k @4,5Ghz | Gtx 480 Sli | Corsair Vengeance 16gb| Sabertooth P67 | Corsair Force 120gb | 2xCorsair Force 3 120gb | Corsair HX1000w | Fractal Design Define XL | Phobya DC12-260 | EK-Supreme HF | EK-CoolStream RAD XT 360 | 2xEK Water Blocks EK-FC480 GTX |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av oroxlid:

Sorligt nog inte :/ har suttit med min q9550 och är rätt så hundra på att dens fläkt inte fungerar. Men får nog dra förbi webhallen/komplett på måndag och köpa mig en. Antar att en H50 är rätt så prisvärt och att den fungerar väll med socket 1155?

Personligen tycker jag inte den är direkt prisvärd men det finns ju delade meningar kring det
Men den ska passa iaf.

Bra och billig kylare -> http://www.inet.se/artikel/5321604/cooler-master-hyper-212-pl...
Kanske inte en "slutgiltig" kylare men räcker bra långt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

klocka upp den till 3,4 så ska du se att den hänger med riktigt bra

din i7 950 kommer lätt upp i 4 ghz välj bara den här guiden.
http://www.clunk.org.uk/forums/overclocking/22106-core-i7-ove...

Bara läsa på innan man gör det

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

fyfan fan snyggt det nya Asus SaberTooth är fyfan säger jag bara

Permalänk
Medlem

blir till att somamrjobba i somamr och uppgradera

Permalänk
Medlem

Varför ingen 2500S?? Just den jag tänkt ju. Blä

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolitus5:

blir till att somamrjobba i somamr och uppgradera

Varför?
Det du har håller en generation till!
Bara att köpa en bättre kylare och klocka till 4ghz...
Det enda som kommer flaska är dina grafikkort om du kör i tillräckligt hög upplösning ^^

Permalänk
Medlem

Snabb fråga: Platsar socket 1156 kylarna även 1155? har för mig att jag har sett det någonstans..

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av davaa:

Snabb fråga: Platsar socket 1156 kylarna även 1155? har för mig att jag har sett det någonstans..

Ja
längst ner i artikeln http://www.sweclockers.com/recension/13224-intel-sandy-bridge...

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Ah, där! Tackar!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Nehe så sitter jag här med ett 1366 moderkort och ska snart köpa en i7 (950), lite efter kanske

Jag har en 950 och kommer nog vänta ett tag med att uppgradera till sandy bridge då 950 är extremt bra. Men vet dock inte hur den presterar jämfört med en sandy brudge processor i samma prisklass.

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem

gillar dustins beskrivningar på 26/25-00K

här kommer ett smakprov

Citat:

Nyhet! Ny överklocknings monster med hög prestandard på 4-kärnor + 4 kanalers Hyper Threading samt inbyggt grafikkort

Core i5-2500K och i7-2600K. Dessa är ”fullt upplåsta” dvs helt överklockningsbara, vilket innebär att dom går att klocka dem till max, så långt fysiken tillåter!

Dessutom innehåller de två K modellerna en något snabbare grafikkärna, Intel® HD Graphics 3000, som täcker de flesta behov, faktiskt även de flesta spel!

http://www.dustinhome.se/pd_5010544373.aspx

http://www.dustinhome.se/pd_5010544370.aspx

antagligen inte slutgiltig beskrivning det där

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |