Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

HoN, DotA eller LoL?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Jag ansar fortfarande att LoL fört vidare konceptet men att säga något så dumt som att HoN och LoL inte kan jämföras?

Smaken är fortfarande som baken.

Jag tycker att det är som att jämföra Cod4(LoL) med BF2(HoN)
I LoL är det ju du som bestämmer vilka runor din hero ska ha, det är mer Custom spells där det är du som anpassar din hero till olika Combos med fler alternativ precis som i cod4
medan i battlefield finns det klasser, där det finns färre alternativ att customisa vilket gör att du faktiskt kan lista ut vad din motståndare ska göra.

Sen så har jag sett att du tycker man ska vara svettig efter en match när man har spelat mer än en timma.
Jag förstår inte hur man kan använda det som argument eftersom LoL ska ju egentligen vara snabbare då flera folk klagar på att Deny gör bara spelet segare.
Sedan är de flesta matcherna i HoN mer än en timma ifall man inte är en sådan bög som concedar direkt, det har varit games mindre än en timma. Det händer inte så ofta att en match varar mindre än 40 minuter (bara ifall man kör non-easymode).

Iaf jag tycker inte man ska jämföra LoL med HoN, det är fan stor skillnad enligt mig då Dota är inte ett spel där man anpassar din hero efter runor och spells, jag menar Dota har alltid varit ett spel där man faktiskt ska kunna lista vad en hero kan göra.

Varför är spellsen så jäkla OP i lol egentligen?
Min average KD på LoL har varit 20/10 men sedan när man var nybörjare och mötte noobs så var den betydligt högre, jag fattar inte hur jag kunde ha dödat 36 st och bara dött 8 gånger, sådana stats har jag aldrig haft i Hon, min average KD i Hon har alltid varit 4/2 med kanske ca 200 Creepkills och 40 denies.

Som sagt det är betydligt mycket lättare att döda Heroes på LoL än vad det är i HoN.
Jag menar man måste alltid vara 2 mot en i hon för att undvika att motståndaren lyckas fly, man måste hänga med i grupper och det är nog därför folk blir så sura på en hela tiden i HoN.

Communityn i HoN är ju fan det sämsta som finns, jag har aldrig sett så mycket Rage i ett spel. Man blir ju smittat av all den ilska så att man börjar också bete som en idiot.
Det är vad jag gillar med HoN, man är faktiskt mer avslappnad och kan lyssna på musik medan man spelar.
I HoN måste jag ha aktiverat surround ljud för att höra ifall någon gör en spell i skogen eller när någon drar dust of appearance.

Jag lade min röst på Dota då jag tyckte mest om det och spelar det fortfarande, det är så mycket mer balanserat men spelmotorn är ju bara för jävlig då de grymma spells som finns i HoN inte kan finnas i Dota.
Det jag rekommenderar är att prova gratis båda versionerna och se vilket som är bäst helt enkelt.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

LoL och DotA då man i dessa spel hittar items som Shurelyas Reverie och Youmuus Ghostblade och heroes som Lina Inverse och hennes Dragon Slave.

Annars. Är du en sådan spelare som skelögt fluktar på minimap och har feeling för när en våg kommer att klumpa ihop sig, betyder laget allt? Spela LoL.
Har du fingertopparna i behåll, remappat H med S, 120 APM casual och har ägglocka vid spacetangenten för att lära dig kongor? Kör HoN.
Saknar du överblicksfunktioner och stör dig på att du måste köpa två town scrolls för att dina medspelare inte förstår vikten av lane-fördelning?Lira LoL.
Är det skitsamma om alla andra spelar dåligt och whinar som ett Ace of Sweden, betyder en snygg gank allt och är du ute efter att visa upp din bästa sida oavsett utgång? Lira HoN.
Var det bättre förr? Lira DotA.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Alakai du borde titta in på pyromancer.

Sen jag började spela dota runt 2004. Jag var inte bra då. Men jag spelade det spelet enda till hon beta kom ut. Sen dess spelade jag det. Dock så spelar jag mortal online och några i guilden vägrade testa hon då det kostade pengar. Så dom spelade lol. Så jag spelade lite med dom i det. Jag kom upp till nästan högsta lvln. Spelet är skit. jag säger det pågrund av att. dom har tagit bort så många funktioner. Det är för lätt. Inge denie. Du förlorar inga pengar när du dör. vilket gör att många suicidar inne i tornen. Du kan ej göra nya gånger eller ens springa mellan träden för att komma bort från fienden. Sen när du gör spells och skit känns det som om mest av tiden vet du inte vad som händer. Ibland åker hans hp ner ibland inte. i stora team fights. finns så otroligt op heroes. Alltid dom dyra heroes som kostar 6k som är bra. Som du måste kämpa för att få.

Jag gillar hon mest pågrund av att det är en ny uppdatering av dota. Dota funkar inte att spela längre. Det känns som om det laggar när man spelar det. Spelet går så slött. Dom har så många funktioner dom skulle behöva. Som en riktig banlist istället för third partyt man tar hem. Det går gneom din egna lina vilket gör att ibland får du röt host som har riktig kass lina. Ofta kommer någon klaga på att dom har sjuk delay om du är host.

Sen en annan skrev tidigare att lol har 1m aktiva accounts. Hon har 266276 aktiva accounts. Vilka är betalade för. Jag har en jag känner i filippinerna. Alla där nere spelar Lol pågrund av att det är gratis. Om du räknar bort alla i asien som du aldrig kommer möta ändå så kommer dom där aktiva accountsen åka ner rejält.

Sen under dom 2 månaderna jag spelade lol då och då. Så fick jag ungefär 5 problem med mitt spel så jag blev tvungen att antingen installera om eller dra ner en färdiginstallation pågrund av att den fuckade upp så ofta.

Under dom 2 månaderna så blev matcherna i lol oftare concedade än i hon. Jag får skit långa matcher och svettiga i hon. Min rekord match i hon var 124minuter. Vilket är över 2 tim. Bådas sidors torn var trasiga. Alla stod ute och fightade mega creeps hela tiden.

Sen som sagt lol är riktigt obalanserat. Finns Akali var jämt imba. Var med i ungefär varje jävla match och ägde sönder.
Plus att grafiken är så sjuk jobbig att allt blir en jävla smörja på skärmen.

Nej lol är för folk som har problem att hålla koll på många saker samtidigt. Som att denya creeps, runor, eller som vill helt enkelt ha 1 hand på pungen när dom spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockervadd:

Nej lol är för folk som har problem att hålla koll på många saker samtidigt. Som att denya creeps, runor, eller som vill helt enkelt ha 1 hand på pungen när dom spelar.

Det finns runor i LoL med bara så du vet.
Och jag har även testat HoN men känner inte att det har känslan som Dota har och LoL har.
Och då har ändå spelat Dota närmast från starten för att sedan gå över till LoL 2009.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Det finns runor i LoL med bara så du vet.
Och jag har även testat HoN men känner inte att det har känslan som Dota har och LoL har.
Och då har ändå spelat Dota närmast från starten för att sedan gå över till LoL 2009.

du menar runor du köper och lägger in på din gubbe ^.-?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockervadd:

Alakai du borde titta in könlösa karaktärsfattiga nya Lina aka Pyromancer.

Du missade poängen. Vad jag menar är att det är kul med grejer gjorda av fans till andra spel och serier. Lore och humor är en del av det hela också. Där är DotA och LoL i min mening överlägsna HoN

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

HoN utan tvekan, LoLs grafik är för barnslig och det är för enformigt. HoN är bäst på alla sätt skön gameplay bra grafik och framförallt mer varierat har aldrig provat LoL och kommer nog aldrig göra det.

Visa signatur

Unbeknownst to the most the world is controlled by a single pipe smoking rabbit.

Permalänk
Medlem

Observera att 2 nya kandidater snart kommer:

Realm of titans och Rise of immortals.

http://mmohuts.com/preview/rise-of-immortals

http://mmohuts.com/preview/realm-of-the-titans

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Minions!

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401