Cooler Master Turbine Fan lovar högt luftflöde, låg ljudnivå

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master Turbine Fan lovar högt luftflöde, låg ljudnivå

Cooler Master släpper en ny fläkt som lovar det bästa från båda världar; högt luftflöde till låg ljudnivå.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Fruktansvärt intressant fläkt/concept. Tester på denna hade varit trevligt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Verkar ju trevligt!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk

Den ser jävligt effektiv ut, plus att den va jävligt snygg, Hoppas kvalitetskänslan är lika bra

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Inte för att turbiner är speciellt tysta men det blir nog bra!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Inte för att turbiner är speciellt tysta men det blir nog bra!

Sant!

skulle faktiskt vilja ha ett fläkttest här på swec!
Se om nochtuas fula verkligen är något att ha !

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Låter säkert som en jetmotor

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Bra med högkvalités lager iaf, snygg ? ja, det vet jag inte men den går ju ta isär så lackering är ju inte ett problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

skulle faktiskt vilja ha ett fläkttest här på swec!

Instämmer helt.
Fläktar är en så stor del av vår värld så tester för fläktar är näst intill ett måste faktiskt.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg fläkt. Får en att vilja bygga ett spitfire chassi o stoppa in datorn i.

Imponerande luftflöden per varvtal. Ska bli kul o se om de håller i testerna.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Skall införskaffas!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Instämmer helt.
Fläktar är en så stor del av vår värld så tester för fläktar är näst intill ett måste faktiskt.

Måste ställa mig i ledet Sedan så tycker jag det fattas någon bra test-databas över fläktar i en testmiljö (så den är likadan varje gång).

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Om inte annat var den jävligt snygg

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

Instämmer helt.
Fläktar är en så stor del av vår värld så tester för fläktar är näst intill ett måste faktiskt.

Håller med, tar tyvärr lite tid att fixa bara. Både testmässigt och utrustning...

Skrivet av Droih:

Måste ställa mig i ledet Sedan så tycker jag det fattas någon bra test-databas över fläktar i en testmiljö (så den är likadan varje gång).

http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/display/120-140-fans...

Den enda vettiga jag hittat. Och snart lite utdaterad

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jag vore extremt förvånad om den kan räkna som "tyst", då allt pekar på motsatsen.

"a circular semi-frameless design to maximize coverage and reduce noise"

Öhm? Den är ju inte frameless överhuvudtaget, bara mindre plast än det brukar vara, och på vilket sätt ökar detta täckytan, och hur påverkar det ljudet? Pinsamt säljbullshit.

Edit: Men ja, den ser tuff ut.

Edit 2: På fotot från testet ser man att det faktiskt är semi-frameless, så jag står korrigerad.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

http://www.kitguru.net/components/cooling/zardon/cooler-maste...

KitGuru lade ut en , där fläkten inte inverkade någonting på deras instrument. Då hade de 21.8 DB i rummet

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

http://www.kitguru.net/components/cooling/zardon/cooler-maste...

KitGuru lade ut en också, där fläkten inte inverkade någonting på deras instrument. Då hade de 21.8 DB i rummet

Ok. Om testet är att lita på så har jag fel.

Blir intressant att se vad SPCR har att säga om saken.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Håller med, tar tyvärr lite tid att fixa bara. Både testmässigt och utrustning...

Kan tro det.
Måste ju fixa ordentlig miljö samt utrustning för mätning av ljudnivån kanske även pass att en människa kan ställa sig för att lyssna av då vissa fläktljud har lättare att smälta samman med bakgrundsljud än andra har.

Men kan inte annat än hoppas på att det kommer någon gång i framtiden.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Snygg men ser klumpig ut.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Det vore kul om sweclockers gjorde ett stort fläkt test

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Inte för att turbiner är speciellt tysta men det blir nog bra!

Precis min tanke

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Kan tro det.
Måste ju fixa ordentlig miljö samt utrustning för mätning av ljudnivån kanske även pass att en människa kan ställa sig för att lyssna av då vissa fläktljud har lättare att smälta samman med bakgrundsljud än andra har.

Men kan inte annat än hoppas på att det kommer någon gång i framtiden.

precis. det mest genomgående testet jag sett gade tyvärr inte med trycket fläktarna utövade, vilket är det relevanta när det kommer till fläktar man ska ha på radiatorer och kylare med täta flänsar. högt luftflöde är bättre att prioritera hos chassifläktar

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

precis. det mest genomgående testet jag sett gade tyvärr inte med trycket fläktarna utövade, vilket är det relevanta när det kommer till fläktar man ska ha på radiatorer och kylare med täta flänsar viker är typ alla CPU

Hade vart fint om vi kunde få allt serverat på silverfat med allt samlat med kategorier som typ lämpar sig för tyst vattenkylning/tyst luftkylning/ljudnivå spelar ingen roll etc.

*håller tummarna för att något av det kan komma.
Som du säger så brukar som bortse från det viktigaste och bara köra på ljudnivån. ljudnivå är viktig men om den är tyst och sen inte flyttar luft så är det bara fail på allt.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Den var riktigt snygg.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

vill ha :D:D:D

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om den har någonting att sätta emot en Noctua NF-P12.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

heh, börjar bli lite rakhyvlar över det hela.
16 blades!!!1!one!!!

Permalänk

Gief.

Verkar vara riktigt nice Ska ändå köpa lite fläktar framöven, och GT börjar väl bli lite gamla

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Hoppas denna är på samma nivå som GT fläktar. Med tanke på att GT fläktarna knappt existerar på marknaden så kan det vara en bra ersättare.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70