Nokia satsar på Windows Phone 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chenz:

Nu är ju inte WP7 bakåtkompitabelt. Och ska man utveckla en ny applikation kan man ju lika gärna göra det till Android som WP7, om man väljer Android får man ett (i dagsläget) större utbud.

Nu tänker du åter väldigt fyrkantigt.
Även om Windows Phone 7 inte är bakåtkompatibelt så är det ändå Microsoft.
Och ska nu företag ha specialdesignade program så är det ju ändå fördel att ALLT är Microsoft. Det underlättar helt enkelt.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

inget illa om windows phone 7, men varför nokia, när de har ett så lovande system på gång i meego. speciellt tråkigt när nokia verkligen har resurserna att driva fram meego o ge det ett starkt fäste på marknaden

en riktigt läsvärd artikel om just detta http://www.mobil.se/nyheter/kommentar-nokia-i-svarbegriplig-a...

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaglord:

Jag kollar bara på trenden. Microsoft har haft sin chans i 10 år nu att skapa ett mobilt os som fått starkt fäste. Inget har fått så mycket mark som android och det os't har funnits väldigt kort tid dessutom. Det är två saker som inte går att undgå och varför nokia tar något annat än jordskredsvinnaren är bortom mig.

Det har redan förklarats flera gånger varför Nokia inte väljer Android.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Valiumballong:

Det har redan förklarats flera gånger varför Nokia inte väljer Android.

Och vilken av versionerna avser du? Mig veterligen finns det ingen slutgiltig förklaring ännu med full insider information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Det har redan förklarats flera gånger varför Nokia inte väljer Android.

Ja och det har lite att göra med att förbättra mobilmarknaden och ha den bästa produkten. Något som borde vara prio nummer ett. Fail.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

Bra att dom valde WP7 istället för Android. Tycker att Android har fått lite väl mycket uppmärksamhet,
ska bli intressant att se när dom nya telefonerna släpps.

Permalänk
Medlem

varför inte instalera det operativsystemet man vill ha? N900 är ju utmärkt för det

Visa signatur

♣ASUS Rampage III Gene♣Intel Core i7 930♣Corsair 4GB 1600MHz DOMINATOR DHX♣Corsair SSD 64GB♣2 8800GTX SLI♣Tt 850W♣1TB lagring♣CPU EK Supreme HF♣GPU EK FC88 GTX♣Radiator XSPC RS360♣Tank Swiftech MCRES-Micro♣Pump - Swiftech MCP655 (Laing D5)♣Chassi Lian Li V1000♣

Permalänk
Medlem

Om de kan släppa en lur som liknar Nokia N8 fast med annat system än Symbian blire nog en jackpot ;]

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaglord:

Ja och det har lite att göra med att förbättra mobilmarknaden och ha den bästa produkten. Något som borde vara prio nummer ett. Fail.

/s

Varför kan de inte förbättra mobilmarknaden och försöka få fram de bästa produkterna med WP7?
Jag luktar troll?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Avstängd

Nu blev jag sugen på en HTC mozart så länge

Visa signatur

Harry

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Faktiskt lite roligt, ja inte att de satsar på Windows Phone 7, utan hur tydlig konsekvensen blev av att Nokia anställde en tidigare Microsoft senior executive, Stephen Elop, på posten som VD (jag uppfattade hans position som sådan) och president. Jag tvivlar på beslutet är tekniskt styrk, och att det snarare är "släktbanden" som fått tala. Microsoft är säkerligen den gladaste, eftersom de desperat behöver en partner som kan haussa en hittills mindre lyckad satsning.

Bra när företag anställer lite nytt blod som oberoende tänkande!

Jo och Elop är den åttonde största privata aktieägaren i microsoft, han ville sälja av sina aktier och köpa aktier hos nokia innan han började där. Dock fick han ej detta för det skulle se ut som en ful affär.
Detta tyder också på att Nokia har planerat ett samarbete innan Elop blev VD, dock placerade Microsoft honom på vd platsen för att dra i trådarna och få fart på samarbetet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Varför kan de inte förbättra mobilmarknaden och försöka få fram de bästa produkterna med WP7?
Jag luktar troll?

För att Microsoft har aldrig varit i närheten av bäst med något mobilt os dem släppt och dem har fått hålla på över ett decennium.

Android har bokstavligen talat blåst förbi dem med storm och Nokia väljer det hopplösa laget. Yay!

Det är lite som att säga, ok dem failade x gånger, men denna x+1 gången kommer det garanterat bli en hit, hoppas vi!

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

eeh? folk vet innte vad dom pratar om när det kommer till windows telefoner.. lol

Man kan göra nästan vad som helst inom mobil, med windows mobile..

www.xda-developers.com

i rest my case..

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Skrivet av jens:

inget illa om windows phone 7, men varför nokia, när de har ett så lovande system på gång i meego. speciellt tråkigt när nokia verkligen har resurserna att driva fram meego o ge det ett starkt fäste på marknaden

en riktigt läsvärd artikel om just detta http://www.mobil.se/nyheter/kommentar-nokia-i-svarbegriplig-a...

Problemet med Symbian är att användarupplevelsen är hemsk. Det svårbegripliga för mig har varit att Nokia investerat mest, jämfört med de andra mobilgiganterna, i R&D men producerat rakt sagt skit på mjukvarufronten, nämligen Symbian. Hur kan det ens vara möjligt?

Problemet med MeeGo är att det skulle innebära ytterligare ett nytt system i en marknaden där framgången är djupt rotad i mjukvarans styrka. För att konkurrera med Apple och Google skulle Nokia och Intel inte ha en chans med MeeGo eftersom varken Nokia eller Intel verkar ha något starkt på mjukvarufronten, inga starka/attraktiva tjänster. Microsoft å andra sidan är ett praktiskt steg som kommer antigen börja producera resultat eller inte. Microsoft erbjuder:

- Bing: Sök information
- Hotmail: Kommunicera information
- Office: Behandla information
- X-box: Glöm information

Dessutom ligger man på ca 8000 appar i deras app marknad.

Visst är MeeGo spännande precis som Maemo. Men hur många appar finns det till Maemo? Problemet är ju att MeeGo och Maemo inte skulle tala till majoriteten utav kunderna som efterfrågar tjänsterika plattformar så som Android eller Ios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaglord:

För att Microsoft har aldrig varit i närheten av bäst med något mobilt os dem släppt och dem har fått hålla på över ett decennium.

Android har bokstavligen talat blåst förbi dem med storm och Nokia väljer det hopplösa laget. Yay!

Det är lite som att säga, ok dem failade x gånger, men denna x+1 gången kommer det garanterat bli en hit, hoppas vi!

/s

Men Windows Mobile var riktad till en helt annan marknad än de vanliga konsumenterna. Så jämför inte äpplen och päron.
Ditt talsätt är "fail" snarare.
Så kom med argument istället, tack.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Men Windows Mobile var riktad till en helt annan marknad än de vanliga konsumenterna. Så jämför inte äpplen och päron.
Ditt talsätt är "fail" snarare.
Så kom med argument istället, tack.

Antingen så jobbar du på Microsoft eller så har du köpt aktier. Har jag rätt?

Det är ren fakta att android är största os. Det är dessutom ett av dem få öppna.

Även fast du inte kanske märker det så har vi förlorat mååånga år i mobilutvecklingen pga alla de olika operativen som finns där ute och tävlar. Det är dyrt att utveckla appar till mobiler och priserna hålls uppe för att det är jobbigt och omotiverande att lära sig ett språk som kanske inte finns om 5 år. Hemmafixare tar inte steget in och proggar till mobiler om dem vet att bara 10% kommer kunna dra nytta av det osv. Många saker blir uppskjutna.

Android och iOS kommer ha majoriteten av apparna för dem har majoriteten av marknaden. Windows kommer inte ha något att säga till om i den stora fajten. Dem kommer stå på sidan om och titta på.

Nokia försöker med någon korkad nisch genom detta valet och inte att attrahera den stora massan. Fail.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FightClub:

Problemet med MeeGo är att det skulle innebära ytterligare ett nytt system i en marknaden där framgången är djupt rotad i mjukvarans styrka. För att konkurrera med Apple och Google skulle Nokia och Intel inte ha en chans med MeeGo eftersom varken Nokia eller Intel verkar ha något starkt på mjukvarufronten, inga starka/attraktiva tjänster. Microsoft å andra sidan är ett praktiskt steg som kommer antigen börja producera resultat eller inte. Microsoft erbjuder:

- Bing: Sök information
- Hotmail: Kommunicera information
- Office: Behandla information
- X-box: Glöm information

Dessutom ligger man på ca 8000 appar i deras app marknad.

Visst är MeeGo spännande precis som Maemo. Men hur många appar finns det till Maemo? Problemet är ju att MeeGo och Maemo inte skulle tala till majoriteten utav kunderna som efterfrågar tjänsterika plattformar så som Android eller Ios.

S k molntjänster behöver inte vara kopplade till en särskild OS plattform. Det du tar som exempel angående Microsoft, är egentligen ett gammalt tänkande som varit oerhört lönsamt för Microsoft: lås användaren till ett beroende av OS specifika tjänster och mjukvara. MeeGo behöver inte erbjuda sin egen sökmotor, egna webbtjänster med e-post och annan direkt kommunikation, egna stängda format för dokument osv.

Lite av problematiken med MeeGo är att Intel är med, när dess stora potential är ARM. Vi har sett vid flera tillfällen hur ambivalenta Intel tycks ha varit om MeeGos (eller dess ursprungsprojekt) vara eller inte vara. Hur lätt är det då att verkligen få snurr på utvecklingen?

Antalet appar är också på ett sätt ointressant. Det finns tillräckligt många engagerade i Qt för appar ska dyka upp som svampar ur marken en varm regnig höstdag. Hur många appar hade WP7 när det släpptes? Ifall antalet vid lansering är ett kriterium skulle WP7 varit utdömt. Eller är det kanske mer att alla förväntar att Microsoft med ekonomisk kraft kan vända och vrida till marknaden till sin fördel?

Permalänk

Det ideala system är det system som möjliggör ett mer effektivt sätt att jobba. Dvs. att göra ett jobb med så få steg som möjligt och under så kort tid som det bara går.

Att integrera e-post, en sökmotor, och dokumentbehandling på ett användbart sätt i ett och samma system gör jobbet mycket enklare; det krävs färre steg och det tar kortare tid att göra en sak. Om du dessutom kontrollerar dessa tjänster kan du också uppgradera tjänsterna med nya funktioner, begränsa andra för användbara ändamål; helt enkelt anpassa tjänsten till diverse behov i ett telefonsystem. Du är inte beroende utav andra företags prioriteringar.

Föreställ dig två system. I första systemet behöver du spara ett dokument som du skrivit, öppna webbläsaren, logga in på ditt e-postkonto, skapa en ny e-post, bifoga filen, skicka den (mer eller mindre). I andra systemet behöver du bara trycka på Skicka dokumentet-knappen, knappen bredvid Spara-knappen, och välja kontakten/rna alternativt skriva en ny e-postadress.

Det finns ju för- och nackdelar med ett sådant system. Man jobbar väldigt effektivt till priset av dåliga konfigurationsmöjligheter. Och med tanken på att det finns många olika person är det ett komplicerat jobb att skapa ett system som talar till många. Apple har lyckats väldigt bra.

Missförstå inte mina värderingar då jag i detta fall förespråkar alliansen mellan Microsoft och Nokia. Jag är för öppen källkod och öppna format, problemet är att det tar tid att tjäna pengar på sånt. Det är en väldigt lång och dyr process. Google lyckades dock. Men hur många Google finns det?

Frågan är varför Nokia valde att satsa på WP7 istället för Android. Jag tror att det finns större potential för Nokia i Windowsplattformen jämfört med i Androidplattformen. Och det beror nog på att Nokia är i ett avseenden som Apple; de vill ha trogna Nokia kunder. Dagens Windowsplattform från HTC, LG, och Samsung, kommer att blekna jämfört med Nokias framtida Windowsplattform då konkurrenterna inte har så mycket att säga om den så som Nokia kommer att kunna. Med andra ord kommer Nokia kunna påverka Microsoft i mycket större utsträckning än vad HTC, LG, och Samsung kan på egna händer. Nokia står för nästa en tredjedel av den globala telefonförsäljningen. Microsoft gillar detta.

Hade Nokia valt Android istället, hade nog läget sätt lite annorlunda ut. Där är det HTC, Samsung, och LG som är de stora spelarna. Samsung har AMOLED/Hummingbird/Orion, HTC har Sense och en stor mängd kunder då de egentligen varit pionjärer i Android integreringen, och sedan har LG den första Tegra plattformen och imorgon offentliggörs en telefon med en riktig 3D kamera och en 3D skärm med en rätt så grym processor: TI OMAP 4. Nokia skulle ha haft det svårare att sticka ut på ett tillräckligt bra sätt för att kunna skapa trogna Nokia kunder. Nokia hade blivit en i mängden där specifikationerna (priset inkl.) gör skillnaden mellan en bra säljande telefonen och en dåligt säljande telefon, där en bra säljande telefon kan vara helt enkelt den som integrerar en ny och spännande hårdvaruplattform först. Detta görs dock till ett högt pris och är inte lika lönsamt. Apple är ett exempel på att man inte måste jobba på detta sätt för att vara framgångsrik. De skulle inte ha blivit ett av de största företagen på bara några år om det inte hade varit ett lönsamt sätt att jobba på. Nokia har jobbat på samma sätt men misslyckats pga. Symbian. Nokia vill skapa trogna Nokia kunder. Det är helt enkelt svårt att bli en trogen HTC, LG, och Samsung kund i Androidvärlden. Om inte du kanske älskar Super AMOLED/HTC Sense, etc, självklart.

I längden är detta bra för Nokia, precis som deras nya VD sade. Under 2011 och 2012 kommer detta att så småningom visa sig.

Dessutom, Nokias kvalitet/design/hårdvara och Windows Phone 7 plattformen blir en svår kombination att motstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaglord:

Antingen så jobbar du på Microsoft eller så har du köpt aktier. Har jag rätt?

Det är ren fakta att android är största os. Det är dessutom ett av dem få öppna.

Även fast du inte kanske märker det så har vi förlorat mååånga år i mobilutvecklingen pga alla de olika operativen som finns där ute och tävlar. Det är dyrt att utveckla appar till mobiler och priserna hålls uppe för att det är jobbigt och omotiverande att lära sig ett språk som kanske inte finns om 5 år. Hemmafixare tar inte steget in och proggar till mobiler om dem vet att bara 10% kommer kunna dra nytta av det osv. Många saker blir uppskjutna.

Android och iOS kommer ha majoriteten av apparna för dem har majoriteten av marknaden. Windows kommer inte ha något att säga till om i den stora fajten. Dem kommer stå på sidan om och titta på.

Nokia försöker med någon korkad nisch genom detta valet och inte att attrahera den stora massan. Fail.

/s

Nej du har helt fel. Ingetdera.

Android är inte helt öppet dock som Maemo var t.ex.
Nej jag tror inte att vi har förlorat några år i mobilutvecklingen? Utvecklare lever ju på att utveckla och de kommer ju forsätta utvecka program oavsett plattform. Idag finns det väldigt bra utveckarmiljöer och just WP7:s utveckarkit har verkligen fått god kritik.

Källa på det tack eller är det bara ett antagande utan någon trovärdighet?

Jag förstår inte vad du ville få ut med ditt inlägg överhuvudtaget? Har du nog med fakta och argument för att ta denna diskussionen?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

@P-NILZ
Tycket inte du att Nokias high-end telefoner håller bra kvalitet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Nej du har helt fel. Ingetdera.

Android är inte helt öppet dock som Maemo var t.ex.
Nej jag tror inte att vi har förlorat några år i mobilutvecklingen? Utvecklare lever ju på att utveckla och de kommer ju forsätta utvecka program oavsett plattform. Idag finns det väldigt bra utveckarmiljöer och just WP7:s utveckarkit har verkligen fått god kritik.

Källa på det tack eller är det bara ett antagande utan någon trovärdighet?

Jag förstår inte vad du ville få ut med ditt inlägg överhuvudtaget? Har du nog med fakta och argument för att ta denna diskussionen?

Vi kan ju se om du får rätt här och Nokiaaktien kommer booma Jag tvivlar på det bara.

Synd att vi förlorat en bra tillverkare. R.I.P.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Skrivet av shaglord:

Vi kan ju se om du får rätt här och Nokiaaktien kommer booma Jag tvivlar på det bara.

Synd att vi förlorat en bra tillverkare. R.I.P.

/s

Det vi kan ha förlorat är värdeminskningstrenden på en aktie som redan har förlorat 2/3 av sitt högsta värde. Var det värdeminskningen på aktien som du tyckte gjorde Nokia en bra tillverkare? Men ärligt, det är som du säger; det återstår att se vad som händer.

Angående användargränssnittet: jag kan inte förstå att någon släpper en telefon ur sin fabrik vars användargränssnitt laggar. Skippa 2 fps animationsövergångarna och kör rakt på sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FightClub:

@P-NILZ
Tycket inte du att Nokias high-end telefoner håller bra kvalitet?

Senaste jag hade var en N95, den fick jag lämna in flera gånger för att sliden började glappa, delar ramlade loss, batteriluckan gick sönder hela tiden mm.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

N95 8GB har 8,84 av 10 med 61 omdömen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=224886

Ganska lyckat om du frågar mig.

Egentligen kan man inte dra någon slutsats om Nokias byggkvalité enbart utifrån din upplevelse med N95an och de 61 omdömen. Om det fanns statistik över antal tillverkade telefon av model X, antal returer, och vilka typer av returer det var skulle vi kunna göra en mer rättvis bedömning av Nokias kvalitet.

Jag hade en Nokia 6210, vilket var ett tag sedan, men det var bland de bästa telefonerna jag ägt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FightClub:

Om du dessutom kontrollerar dessa tjänster kan du också uppgradera tjänsterna med nya funktioner, begränsa andra för användbara ändamål; helt enkelt anpassa tjänsten till diverse behov i ett telefonsystem. Du är inte beroende utav andra företags prioriteringar.

Den stora faran med detta är att vi får historian om PC * 2. På pappret kan det tyckas som en fördel, men i praktiken är riskerna ibland för stora. Problemet är att den totala integrationen kan göras med proprietära format som bas. På så sätt försvåras eller omöjliggörs hälsosam konkurrens.

Citat:

Missförstå inte mina värderingar då jag i detta fall förespråkar alliansen mellan Microsoft och Nokia. Jag är för öppen källkod och öppna format, problemet är att det tar tid att tjäna pengar på sånt. Det är en väldigt lång och dyr process. Google lyckades dock. Men hur många Google finns det?

Det som irriterar mig här är inte den klassiska frågan om proprietärt vs. öppen källkod, utan hur det i det här specifika fallet får till följd att ett projekt med uppenbart större potential, smartare utformning, får ge vika. Ytterligare en gång kan det vara möjligt att vi ser hur bättre teknik dumpas, vilket ju är motsatsen till vad "tjäna pengar på" argumenten vanligtvis vill påstå. Tyvärr var vi många som anade detta när ex-[inofficiellt fortfarande i tjänst]-Microsoft-Elop tog över rodret.

Citat:

Nokia står för nästa en tredjedel av den globala telefonförsäljningen. Microsoft gillar detta.

Historian behöver inte upprepas, men Microsoft är en riskabel partner. Microsoft har ett flertal gånger sänkt samarbetspartner för att förstärka sin egna produktportfölj. Microsoft har alltid gillat kontrollerbara företag med potential.

Citat:

Det är helt enkelt svårt att bli en trogen HTC, LG, och Samsung kund i Androidvärlden. Om inte du kanske älskar Super AMOLED/HTC Sense, etc, självklart.

Är inte detta ett resultat av konsumenters egna dumhet? Ett företag ska sträva mot att hålla kvar befintliga kunder, men en kund ska aldrig bli trogen mot ett företag. Det är precis samma sak som att vissa tycks tro att en Linux användare som jag är trogen Linux. Varför skulle jag vara trogen en samling kod? Om det imorgon lanseras något bättre som förbättrar mitt datoranvändare, ja se upp!, för då hoppar jag på.

Citat:

I längden är detta bra för Nokia, precis som deras nya VD sade. Under 2011 och 2012 kommer detta att så småningom visa sig.

Jag förstår vad du menar, men just den här gången väger inte en VDs ord särskilt tungt. Det är lika osannolikt att Elop skulle arbeta emot ett samarbete med Microsoft, som att en italienare skulle förbanna sin egen mor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaglord:

Vi kan ju se om du får rätt här och Nokiaaktien kommer booma Jag tvivlar på det bara.

Synd att vi förlorat en bra tillverkare. R.I.P.

/s

Men vadå förlorat en bra tillverkare? Om du kunde sluta trolla till viss del i dina inlägg så kunde jag försöka ta dig ännu mera på allvar.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Men vadå förlorat en bra tillverkare? Om du kunde sluta trolla till viss del i dina inlägg så kunde jag försöka ta dig ännu mera på allvar.

Kalla mig vad du vill men Nokia har valt ett underlägset os av vad som är tillgängligt. Anledningen må vara berättigad i deras ögon men för oss kunder är det inte gynnsamt. Apple och Microsoft öppnar upp champagnen och skålar. Apple blir av med en konkurrent och Microsoft lyckas äntligen få någon annan att använda deras os. Båda sakerna gör det sämre för konsumenten i avseendet att Nokia då uteblir som konkurrent i täten (där dem hör hemma) med iPhone, HTC, Sony Ericsson, Samsung och nu Motorola. Nokia blir då "C"-valet. Gillar man inte A eller B, ta då C. Det är trots allt frågan, Android eller iOS som majoriteten frågar i dag.

Om du tycker att jag upprepar mig så har du rätt. Det verkar inte fästa så man blir illa tvungen.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

äntligen släpper dom symbian

Permalänk
Medlem

Första intrycket av detta var att det vat sisådär av Nokia men all androidhets idag har kanske förblindat många.
Jag tror Nokia+MS kan ta en stor del av professionella kunder. På arbetsplatser är Nokia stora och släng på lite snygga integreringar mot ms exchange 2008, vpn, sharepoint etc så tror jag det är en uppskattad plattform.
Nokias byggkvalitet är god med. Älskade min N85 t ex, robust lur med jättefin Oled-skärm.

Har inte testat W7 mobile än så skall inte uttala mig om det. Sålänge man ändra det fula bajsbruna temat.

Jag själv tänkte köpa mobil inom kort.
iPhone går bort, snygg design och fin högupplöst skärm men inte så mkt mer.

Dual-core modeller med Android och om en W7 mobil med likvärdig prestanda finns ska jag ge den en chans med. Telefonen ska ha mer funktionalitet än mariobros skärmsläckare och angry birds. Är den smidig att synka mot min jobbmail blir det ett plus.

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2

Permalänk
Medlem

10 spänn på att nokia kommer splittras till småblag som en förlust efter detta försök att satsa på windows

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)