Permalänk
Medlem

Uppdatering: Så! Har testat med ett 350W-agg för att få igång datorn (på en kartongbit, hehe!) och moderkortet funkade på en gång! Känslan av att vet vad som var fel är helt underbar. Känns ju något smidigare att skicka in nätagget för utbyte än moderkortet. Vilken tur att jag inte bara skickade in moderkortet.

Jag vill iaf tacka alla som försökt hjälpa mig i tråden!

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

hehe läste faktiskt inte hela tråden så vet inte vad ni andra har sagt. Vaknade precis så orkade inte läsa allt

Men det är sant, kan han utesluta att det är moderkortet som är felet så är det ju bra

Så visade det sig att du hade 99% fel (och jag med i mina misstankar iofs).

Permalänk
Skrivet av kerbo:

Så visade det sig att du hade 99% fel (och jag med i mina misstankar iofs).

haha jadu där ser man

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Precis, samma sak, men isopropanol är det kemiskt riktiga namnet, isopropylalkohol är det vardagliga. Ungefär som Glycerol mot glycerin.

Iso står för normal/standard om jag minns rätt. Propanol för molekylen (2-värd alkohol, (CH3)2CHOH). Glycerol (glycerin) är 3-värd och vår älskade Etanol(etylalkohol) är 1-värd, dvs endast en hydroxyl-grupp(OH), C2H5OH, som jämförelse.

Oxiderar man isopropanol får man aceton (en keton). Nog med kemi för idag.

Jag ska egentligen inte säga något, trots att jag är hela 2 år yngre. Missförstod TS hela 3ggr!

Ja vad gäller kemi så har jag ingen vidare koll, gillade ämnet när jag läste för 25 år sen men tyvärr aldrig behövt praktisera kunskapen för egen del. Så naturligtvis har man glömt det mesta, till skillnad från dig verkar det!