Permalänk
Medlem

Bitcoin

Är det någon som har hört talas om bitcoin?http://www.bitcoin.org/sv Verkar vara spännande, en ny digital valuta som man generar ungefär som när man foldar med en klient som hashar och 'testar' nycklar. Kanske är det roligt att vika sedlar isället för proteiner? Någon som har testat? Vet inte riktigt i vilket forum den här tråden borde ligga i men jag testar här för att det liknar folding i alla fall

Visa signatur

Asus Z370-A ~ Intel Core i9 9900K ~ 64GB Corsair Vengeance 3200MHz ~ Asus RTX3080 OC ~ Samsung 970 EVO Plus 1TB ~ NZXT H440W New Edition Silent Ultra ~ Corsair RM750x ~ Noctua NH-D15

Permalänk
Avstängd

intressant! kanske ska pröva o se hur det går! det står ju inte vad det stödjer för hårdvara!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Ok, jag har läst och läst. Googlat och wiki och frågat och försökt rita upp det, men jag fattar fortfarande inte. Hur fungerar det?

EDIT: Alltså, utan att vara uppbackad av värdeföremål eller siffror reglerade enligt lag så ska dessa bitcoins få ett värde som man kan handla med. Var kommer detta värde ifrån? Och hur kommer det sig att bitcoins måste vikas fram?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Vad ska man köpa med sin "valuta"?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

tanken är att det ska vara 'svårt' att generera bitcoins så att de inte tillkommer i allt för snabb takt och det blir inflation

https://en.bitcoin.it/wiki/Trade

där finns en lista där man kan använda sina bitcoins

Visa signatur

Asus Z370-A ~ Intel Core i9 9900K ~ 64GB Corsair Vengeance 3200MHz ~ Asus RTX3080 OC ~ Samsung 970 EVO Plus 1TB ~ NZXT H440W New Edition Silent Ultra ~ Corsair RM750x ~ Noctua NH-D15

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte det här med block/bitcoin, har de något annan syfte än att de ska vara svåra att beräkna ? Beräknas något användbart eller är det ungefär som att man skulle få betalt för att komma till jobbet enbart för att man lägger ner tid på det, inte för att man utför något.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk