Någon som har en Artic Cooling Alpine 64 LP? Något att ha?

Permalänk

Någon som har en Artic Cooling Alpine 64 LP? Något att ha?

Funderar på att köpa denna kylare då den är billig och låg = passar bra i ett HTPC-chassi. Men jag hittar väldigt lite info om vad folk tycker om den. Hittar bara ett större test på Google och i det testet har de fått en kylare med ojämn anläggningsyta vilket gör att den kyler sämre än en stock-kylare. Förhoppningsvis var det bara ett måndagsex de fått.
Så som sagt, finns det någon som har /haft en och kan säga om det är något att satsa på eller inte?

Visa signatur

Har många PC för olika ändamål. Kör Windows 10 och Linux Mint 20.x.

Permalänk
Medlem

Att döma av de två reviews jag hittade verkar den sämre än orginalkylaren. Det andra går inte in på om kylaren var ojämn eller inte men konstaterar att det tog dem tre försök att få den att sitta någorlunda ok mot processorn.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Ja, du kommer till samma slutsats som jag. Jag köpte en Arctic Cooling Freezer 7 istället men den var skit. Iof tyst men kylde värdelöst. Så nu sitter det en Xigmatek HDT-SD964 i datorn istället.

Visa signatur

Har många PC för olika ändamål. Kör Windows 10 och Linux Mint 20.x.