Permalänk
Medlem

Bästa för 4000?

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/hemmabio/51-hemmabi...

Har någon några invändningar mot detta system? Finns det bättre för 4000:-?

Har tänkt köra min dator kopplad till det via HDMI och även min canaldigital hd-box.
Fungerar det som jag tänkt så borde jag kunna spela upp blurayfilmer från datorn och skicka ljud/bild via HDMI till recievern och sedan skicka det till tvn via HDMI-out. Hoppas jag förstått det rätt då
Samma sak med CD-boxen.

Permalänk
Medlem

Om du kan spräcka budgeten med 500 så är nog http://www.fynda.se/index.php?prodid=4423 ett mycket bättre alternativ ifall du har plats till golvarna. har polare som köpt liknande paket som det du har länkat från netonnet och onoff brukar tyvärr inte låta något vidare.

Mitt tips Mvh X3me00/viktor

Edit: Finns även som svart vet ej varför jag länka vitt

Permalänk
Medlem

Klarar Yamaha RX-V367 att skicka vidare bild då? Annars finns det väl ett liknande system med 467?
365 klarade det inte så jag köpte 465 (Något mer än ett år sedan).

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Klarar Yamaha RX-V367 att skicka vidare bild då? Annars finns det väl ett liknande system med 467?
365 klarade det inte så jag köpte 465 (Något mer än ett år sedan).

Enligt fyndas hemsida ska den det jo ... Men har inte så bra koll på stärkare i lägreprisklasser.

Edit : Jo 365an kan visst skicka vidare bild vi har nämnligen en som agerar garagestereo.

Permalänk
Medlem

Nu har jag precis köpt mig en Onkyo TX-SR508 och ett Onkyo SKS-HT528.

Sitter här lite som ett frågetecken nu
Har fått allting att fungera och gjort en ljudkalibrering av ljudet och sålångt allt gott.
Ljudet via min canal-digitalbox verkar fungera bra, vet dock inte hur jag ska ställa in allting riktigt.

Nu till den viktigaste frågan, hur ska jag spela upp mina x264 bluerayfilmer på datorn för att få ut mest av ljudet?
Många filmer har ju DTS och ibland DTS HD och liknande. Har alltså en HDMI-kabel som skickar ut både ljud och bild från datorn men just nu använder jag VLC utan några extra codecs. Kan jag köra med detta eller krävs det något annat?
Jag körde förut Media Player Classic men fick det aldrig att fungera med subs så jag la ner det för ett par år sedan och har sedan dess kört på VLC..frågan är nu hur bra det är i ljudsynpunkt? Misstänkte nästan att det är Core AVC och MPC som gäller men jag vet inte säkert. Vill få ut det mesta av ljudet bara

Några speciella inställningar som ska göras på förstärkaren? Har kopplat in datorn till den som heter "Game" och CD-boxen till den som heter "CBL/SAT" eller något sånt. Rätt antar jag?

Har även lite funderingar om subwoofern, vart ska denna stå placerad? Just nu står den typ framme mellan ena fronten och tvn, funkar det att köra såhär?

VÄLDIGT tacksam för lite hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av x3me00:

Enligt fyndas hemsida ska den det jo ... Men har inte så bra koll på stärkare i lägreprisklasser.

Edit : Jo 365an kan visst skicka vidare bild vi har nämnligen en som agerar garagestereo.

Såhär var det visst:

Den kan inte hantera hdmi-signalen ytterligare. Det betyder att den till exempel inte kan ta ut ljudströmmen och spela upp den i högtalarna, även om hdmi som sådant skickar bild och ljud i samma kabel. Det behövs alltså en separat digital ljudkabel per källa för att det ska fungera om man ansluter enheter med hdmi.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023