Behöver råd om hur jag bör uppgradera / stuva om i mina 3 riggar på grafikfronten.

Permalänk
Medlem

Behöver råd om hur jag bör uppgradera / stuva om i mina 3 riggar på grafikfronten.

Har mina 3 datorer i sign. Funderar på att införskaffa mig nya grafikkort men vet inte hur jag ska göra med de jag redan har..

Det jag funderar på är att köpa nytt grafikkort till dator 1 (kanske tom 2st?), flytta över 5870 till 2:an, då jag blivit tvungen att klocka ner 4870:na för vid mer krävande spel i höga upplösningar.
Efter en tids spelande (runt 3-5h spelande i sträck) i Bad Company 2 online slocknade helt plöstsligt skärmen och jag var tvungen att reboota (tror ljudet var kvar utan att haka upp sig). Detta tror jag har med nätagget att göra då det bara är 520w hur man än vrider och vänder på det. Dock fungerar denna setup på alla andra spel jag spelat.

Jag kan dock inte bestämma mig hur jag ska göra med 4870:na då nätagget inte kommer klara av dom i dator 3... Jag vet att jag kan sälja de båda XFX 4870, men vad ger de i pengar idag? känns som om prestandan jag får för dom att spara blir större än att sälja...

Sen till dator 3, 5750:na i CF kör på bra i alla spel förutom BC:2 då det kräver mer vi högre inställningar. Dock antar jag att detta också beror på avsaknaden av quad core i den datorn. (kunde inte installera drivisarna som med just det moderkortet var känt för att kunna låsa upp alla 4 kärnor :/ ), så jag vet ärligt talat inte om jag vill spara dessa eller sälja?

Behöver tips på hur ni hade gjort? ser helst till att spara mina nätagg. alla 3 är modulära.

Spelen jag vill kunna lira på den krävande grafikfronten är väl Battlefield 3 jag nu förbokat. Även Diablo III, Elder scrolls skyrim.

ps. Det ska vara prisvärda och "smarta" lösningar.

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U