Permalänk

Nope ålder no issue...på Black Ops är det de unga som får bita i gräset när de möter mig...oftast endast min son som tar mig...det är dock lite småjobbigt:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lepus:

Spelat en hel del BC2, (ca 100 timmar) men lyckas aldrig bli bättre.

jag tippar på att det är din burk som inte hänger med inte du
möjligen ett högt inputlagg på skärmen?
då är till och med en 20 åring långsam om inte skärmen uppdateras snabbt nog.

eller så har du för låg FPS?
jag måste ha runt 100 fps för att kunna lira med exakthet och snabbhet

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

jag tippar på att det är din burk som inte hänger med inte du
möjligen ett högt inputlagg på skärmen?
då är till och med en 20 åring långsam om inte skärmen uppdateras snabbt nog.

eller så har du för låg FPS?
jag måste ha runt 100 fps för att kunna lira med exakthet och snabbhet

Nu vet jag sen tidigare att du har en 120hz skärm, men det är bara det fåtal som har 120hz skärmar som tjänar på mer än 60/75fps

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Körde Fraps på banan Africa harbour och det ser ut så här

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
3451, 120000, 14, 49, 28.758

Permalänk
Medlem

hej är 47 och spelar en del http://bfbcs.com/stats_pc/kallekula med blandat resultat trivs dock bäst i en tanks på arica harbor eller atacama destert
är rätt säker att processorn gör sitt, har en dator med core2 2,66@ 3,10ghz ati4850 3gb minne (3,0ghz var någon gräns som bfbc2 ska må bra att komma över för fps:en) och en dator med i5"@3,3ghz 5870 4gb minne med allt på high i inställningarna och dx11. i princip omöjligt att spela på core2 datorn med allt på lägsta inställningarna och dx9, iallafalll för mig.
ps http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/battlefield-ba...

Visa signatur

MK Gigabyte Z68AP-D3, PSU Corsair HX 650W 80+, Corsair 16GB DDR3 1600MHz, CPU Core i5 2500K@4,2
Noctua NH-U12P , MSI GeForce GTX 780 , OCZ Agility 3 120gb, asus xonar D1, Fractal Design Arc Chassie

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

Som Clanleader av www.50Klicks.com (=50K^=) så kan jag säga att det är detta man söker efter när någon kommer och kör en "tryout". Jag har träffat på många så kallade "bra" spelare som visar sin statistik med 2+ i k/d mm. Men när dem spelar och framförallt ser HUR dem spelar, märker man snabbt att dem inte alls är bra. Utan bara sitter och "campar" mitt i banan utan att göra ett skit för laget.

Själv är jag 35 år och spelar inte så mycket som jag kanske borde göra. Har dock inga inga problem att hänga med. Blir dock mer pcw än public lir. Nu har jag kört Bf serien sedan 1942 så man har ju koll på vad man gör. Mycket handlar inte om hur bra reaktionerna är utan hur du beter dig i olika situationer, och försöka läsa av spelet och personerna du spelar mot.

Som en annan också nämde.... BC2 är väldigt resurs krävande, dra hem fraps och avläs din fps. Dålig fps påverkar mer än vad du tror.

Min stats BLAME^stoltz

Vad spelar ni för pcw? Squad rush? conquest? Är ni bra? Kan vara intresserad isf.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ceogar:

Vad spelar ni för pcw? Squad rush? conquest? Är ni bra? Kan vara intresserad isf.

Coegar. Du som hatar alla spel, hur ska du lyckas vara med i klan?
Bittra Yoshi.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Coegar. Du som hatar alla spel, hur ska du lyckas vara med i klan?
Bittra Yoshi.

Har spelat mycket esl och pcw i mina bf2 dagar och även en del bc2 matcher.
När man spelar på lite seriösare nivå så brukar de vanliga idioterna inte finnas och carl gustav används inte

Ceogar heter jag btw.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Det verkar ju som att iaf OP:s dator är för gammal för Bfbc2, iofs visste jag redan det. Spelet i princip kräver en quadcore.

Permalänk
Medlem

31 här och lirar mycket BF.

Har ej spelat clan sidan Northern Brigade, men BF serien är en favorit.

När jag vet at ny Battlefield kommer ut, så gör jag klart för uppgradering, för at kunna hänga med. En Q9400 stock har problemer med BC2. Först när jag OC'd blev det mer flyt.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

Som Clanleader av www.50Klicks.com (=50K^=) så kan jag säga att det är detta man söker efter när någon kommer och kör en "tryout". Jag har träffat på många så kallade "bra" spelare som visar sin statistik med 2+ i k/d mm. Men när dem spelar och framförallt ser HUR dem spelar, märker man snabbt att dem inte alls är bra. Utan bara sitter och "campar" mitt i banan utan att göra ett skit för laget.

Själv är jag 35 år och spelar inte så mycket som jag kanske borde göra. Har dock inga inga problem att hänga med. Blir dock mer pcw än public lir. Nu har jag kört Bf serien sedan 1942 så man har ju koll på vad man gör. Mycket handlar inte om hur bra reaktionerna är utan hur du beter dig i olika situationer, och försöka läsa av spelet och personerna du spelar mot.

Som en annan också nämde.... BC2 är väldigt resurs krävande, dra hem fraps och avläs din fps. Dålig fps påverkar mer än vad du tror.

Min stats BLAME^stoltz

Off topic...
Var det er (=50K^=) som vi (BOS) mötte under 2010??
www.blackops-squad.com

Bara nyfiken..

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Vad spelar ni för pcw? Squad rush? conquest? Är ni bra? Kan vara intresserad isf.

Spelar överallt. E-Dom, ESL, clanbase... lite cups här och där.

Skrivet av Luddtuss:

Var det er (=50K^=) som vi (BOS) mötte under 2010??

Nu finns det några "BOS" klaner där ute men, om du menar E-Dom i en Rush så ja. Vår första E-Dom match, och vi retar oss fortfarande på att vi torskade den.

OT:

Som någon annan nämde, trådskaparens fps kunde ju varit bättre. Prova att sänka grafikinställningarna.

Permalänk
Skrivet av linde:

är 33 år och har lirat battlefileld sen "1942" kom!och måste säga att jag hänger med mycket bra än i alla fall!;)

med andra ord snart 35+

Samma här men då har jag lagt en del tid på denna serie oxå dvs timmar på vardera spel... lagt 1165h på bf2 totalt vilket ger lite erfarenhet minst sagt.

Jag tycker det handlar om ett ganska konstant spelande typ 1h om dan och någon långpanna då o då... och att du fokuserar på enskilda saker att träna på. Typ jag gav mig fanan på att pilota helin i bf2 och jävlar vad jag fick nöta för att verkligen kunna det på en bra nivå... 224h av 1165h är i heli...

Visa signatur

INTEL 6950X@ 4,2Ghz, GTX 1070Ti gigabyte SLI, 64GB DDR4, 1TB SSD, 1200w , 3x24" 5760x1080

Permalänk
Medlem

Jag är 36 bast, har inga som helst problem att hänga med varken i BC2 eller CS 1.6. Ligger ofta högt upp i topp. Som någon sa det har inte med åldern att göra, mer av prioriteringar. Har man hus och familj går ju både tänk och tid åt det i första hand, klart man tappar då. Det är träning och tid det handlar om.

Sen som någon annan sa, utrustningen är helt klart en stor faktor. Har man en slö dator kan man få uppfattningen att man inte hänger med alls, folk börjar ju springa ju åttor kring en om datorn är 2-3 år gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lepus:

Problemet är att de gånger jag upptäcker fienden före han upptäcker mig så slutar det trots allt med att jag dör först. Hinner inte med att skjuta nog snabbt känns det som.

Sikta på huvudet, 2xdmg.
Kolla vad fienden har för tillägg. T.ex. "Magnum Ammunition" (1.25xdmg) eller "Ceramic Body Armor" (1.25xHP).
http://battlefield.wikia.com/wiki/Specializations
Zooma inte, utom med "Red Dot Sight". Fast även med det är det bra att lära sig skjuta utan att zooma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lepus:

Spelat en hel del BC2, (ca 100 timmar) men lyckas aldrig bli bättre. K/d på ca 0,6. Ligger i princip alltid bland de sista i en match hur jag än försöker. Enda gångerna man hamnar ovanför mittensträcket är när man spelar som sniper.

Nu är väl inte placeringen alltid det viktigaste men känns otroligt frustrerande att för det mesta bli krossad.

Kan det vara åldern som börjat göra sitt, har passerat 40 sträcket och de flesta som spelar är väl omkr 15-20 år.

Hur upplever ni som är minst 35+ att ni hänger med i tempot i spelet om ni spelar ngt annat än sniper. Är det realistiskt att tro att man ska ha ngn chans mot "småpojkarna" när man är omkr 40 år

Tja nu är jag förvisso inte 35+ men iaf 30bast och med dom jag lirar med kör vi mest teamplay och struntar i KDn, vi kör ihop för att ha skoj och det brukar leda till att det går rätt bra för oss. Vi är ett gäng som kör oregelbundet och genomsnittet ligger väl på 30+ ska jag säga, även om vi har ett par under och den äldsta i 50års åldern. Du är välkommen att spela med oss på Old Swedish Gunners, sök precis så, så dyker den upp i sökfältet. Vi har ruggigt bra stammisar på den servern, men samtidigt jäkligt trevliga, inge skitsnack när nån gör bort sig!

För mig själv så hamnar jag oftast på plus ratio, jag kör oftast Recon med hagel och bästa jag fått till vart 42-10 tror jag, på tajt stadsbana ska tilläggas, trots mina 30bast ;)..

Kom in på vår server, hoja på en =OSG= och ha det skoj!

Permalänk
Medlem

Gammal tråd men jag hoppar in i den ändå.

Är 35+ och nej jag är absolut inte grymmast på denna jord men det gäller att hitta en spelstil som passar än själv. K/D ratio ca 1 och jag hamnar ofta högt upp i listorna pga poäng.

Det jag alltid gillat med BF serien jämfört med CS är alla support roller. Jag ligger ofta i topp 3 på en stor bana som Heavy Metal då man kan dra in otroliga poäng på att laga fordon och dela ut medickit. Sen en annan dag kanske man känner för att vara på främsta linjen som assault och då kör man det Men något som tex Unreal Tournament lärde än var ju att alltid tryck på o köra 100% även om det går dåligt, för snart vänder det. Fokuserar du på K/D ratio så har du fokus på fel sak.

Jag offrar mig ofta för laget, tex förstör en tanks för att mina squad kamrater ska överleva eller springer först in i en byggnad så att lagkamraterna efter kan ta fienden om jag inte gör det.

Det är den stora skillnaden mot CS och det är därför jag gillar BF.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Lol. Om han spelade på PC skulle jag addat honom.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Hejsan Lepus,

Skrivet av Lepus:

Många svar på kort tid,

Jag hade nästan hoppats att man skulle kunna skylla på åldern, så man slipper erkänna att man verkar vara en nolla på detta BC2

Jag tycker att jag provat på alla de olika spelstilarna och klasser. Jag tycker att jag kan kartorna hyfsat har ju i alla fall spelat ca 100 timmar så kartorna har ju fastnat.

Problemet är att de gånger jag upptäcker fienden före han upptäcker mig så slutar det trots allt med att jag dör först. Hinner inte med att skjuta nog snabbt känns det som.

Innan man nu helt dömer ut sig. Hur pass stor roll spelar ens egen dator för att spela bra. Min fps ligger mellan 25-45.

Ska man ändra FOV ngt ?

Du får tyvärr hitta på en annan ursäkt än åldern....
Det är definitivt kul att se att vi är mer än några stycken som passerat ... "25 o lite till":-)

Jag har inte läst alla svaren men har du trimmat in "mouse settings"?
Vissa spel, tex CS etc kan du sätta ner känsligheten mot att du får högre noggrannhet

Vad är din avatars position när du skjuter?
Står du, sitter du etc?
När jag spelar försöker jag alltid att sätta mig /lägga mig och sedan skjuta.
Detta för att få en "stabilare" eld.
I tex L4D träffar du mycket bättre om du sitter der.
Men jag har kompisar som är 5-jvliga på att bara slänga iväg "headshots".
Att springa och skjuta är för det mesta inte bra.

Vad har vapnet för eldläge, patronvis eller automat?
Vanligvis är patronsvis eld att föredra, men automateld lite säkrare i vissa lägen.
Det har med avstånden till motståndaren att göra.
Jag har inte BC2 men BF2, där har jag vapnet i automateldsläge men "punktar" iväg skotten.

En annan sak, vad har du för ping?
Om pingen är för hög, får du försöka ta med det i beräkningarna när du siktar.
Detta tycker jag är för jobbigt så jag brukar istället sikta mitt på.

Permalänk
Medlem

Är ungdom dvs under 18 och har spelat hela battlefield serien sen första dagen då 1942 släpptes och älskar serien, och kan glatt säga jag har några tusen timmar bakom mig och håller med dom allra flesta här att det beror helt klart inte på åldern då jag spelar med ett glatt gäng som heter MWH & med nöje säga att där är hälften över 30/40 år och dom är betydligt bättre än mig vissa gånger. Tror det har helt och hållet med hur mycket tid man lägger ner på ett spel och "lär" sig spelet och hur spelet fungerar, dvs att inte stå stilla, alltid vara på vakt, kan forstsätta med exenpel hela dagen! Kanske skriver lite otydlgt beror nog på den värmen som är ute nu

Det jag försöker säga är att stats har ingen betydelse alls, ligger själv på 1,4 i k/d som jag tycker är väldigt låg, so what? Känner folk som är 30/40+ som har betydligt bättre stats än mig, så ålder har inget med spelet att göra, kör mest för glädjens skull. Älskar att röja med min squad med min LMG och med min medicpack och bara se påengen fall in. Spela för laget och inte för sig själv!

Tycker det viktigaste är spelglädjen och inte statsen, förstör bara kolla bara på call of duty serien

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk

Min fader, 45-50, spelar CoD serien, både på PC och PS3. Han ligger kring .8-.9 K/D men han har skitkul och det är bara därför han spelar.
Vi brukar sitta på mitt rum hela kvällen och gamea, jag på PC han på PS3. Och vi har jäkligt kul. Han med öl, jag utan ( i nåt år till )

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

Senast jag regerade i ett onlinespel var när AvP 2 var på tapeten, då var man kung som drone på alla banor :). I BF2142 hamnar jag oftast i övre halvan men då nästan uteslutande för att jag kör som medic eller supply, inte för att jag dödar fiender. Har provat Bad Company 2 men får så mycket smisk hur försiktig jag än är så det slutar med att jag blir förbannad och stänger av skiten... Är 33 år med tre barn och hinner väl inte lira så mycket, kanske är därför.

Tankar hem BF 3 Alpha just nu och hoppas att jag har bättre chans i detta..

Visa signatur

MSI H55M-ED55, i5 quad core 760, 12 gb Corsair xms3 1600 mhz ram, Nvidia GTX 560 TI 1gb, Corsair TX V2 650W, Win 7 home premium x64.

Permalänk

Spelar nog ingen roll vilken ålder man är. Jag är 13 och jag ligger faktiskt alltid långt uppe på scoreboarden Kolla här om ni inte tror mig http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/