AMD Bulldozer i åtta modeller till juni

Permalänk
Melding Plague

AMD Bulldozer i åtta modeller till juni

Lagom till skolavslutningen planerar AMD att lansera åtta nya processorer baserade på arkitekturen Bulldozer i 32 nanometer. Månaden efter är det dags för Fusion-processorn Llano.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Kanske blir en sån i nästa dator!

Permalänk
Medlem

Bah måste jag vänta hela vägen till slutet på juni innan jag kan beställa min nya dumburk
Satt och hoppades på maj :\

Men aja kommer bli en octacore i juni i stället då

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur de står sig mot Intel, presterar de bra så kanske det blir en Amd burk framöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ska bli intressant att se hur de står sig mot Intel, presterar de bra så kanske det blir en Amd burk framöver

Får se om AMD har någon fördel med att komma med den här plattformen efter intel SB. Nånting borde AMD vara bättre på, om inte best bang for the buck. Fusion blir bra för OEM-marknaden och HTPC-byggarna.

Permalänk

Hoppas det går bra för AMD! Vi behöver konkurrens! AMD Llano till föräldrarnas nästa burk får det nog bli. Dom sitter på en gammal Intel Pentium 4 nu.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Trevligt med datum. Om man bara kunde få en förhandstitt på vilka prestandasiffror man kan få med dessa då. Känns ju oroligt att de inte kunnat presentera ens ett skvatt ännu, med tanke på att det ligger i deras intresse att få folk att vänta med nytt CPU-inköp till Juni.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Yes! Yes! oh Yes!!!
Lite överdrivet, men GÖTT!!

EDIT: Hoppas bara den lever upp till, och överträffar, allas förväntningar.

Edit 2: Gillar att de har 4-siffriga nummer.
Lätt att säga...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Nu e de inga långt kvar, har väntat så länge på denna känns det som

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Awesomecookies! Inte för att jag kommer kirra Bulldozer prylar, men ändå så verkar det som om julen kommer i Juni! Det blir sjukt spännande med prestandatester: Bulldozer mot Intel SB... Asså jag orkar inte vänta xD

Mycket bra att de kommer med datum, det visar att allt går åt rätt håll - hittills. Det gäller verkligen att AMD håller denna tidsplan de lovat för att inte ge sitt förtroende ännu en törn -

Utvecklingstakten hos AMD verkar nästan öka. Jag gissar på att försäljningen av Fusion börjar ge resultat.
Måtte 6990 bli en smash-hit så mer cash rullar in och utvecklingstakten ökar ännu mer / hålls uppe.

Visa signatur

Corsair AX850 | Asus M4A89TD PRO | AMD Phenom X6 1055T | ATI Firepro V5800 | 4GB Corsair Dominator GT DDR3 | 2WD Black 3gbps, RAID 0 & Hitachi HDD | Iskall och mycket tyst |
Part engineer, part student, part inventor, part crazy and very creative.

Permalänk
Jacob Fanboy

Är väldigt nyfiken på vad prissättningen blir på värsting modellerna, de lär väl ha ett pris under 2600k tycker man.

Permalänk
Skrivet av Xstreamz:

Awesomecookies! Inte för att jag kommer kirra Bulldozer prylar, men ändå så verkar det som om julen kommer i Juni! Det blir sjukt spännande med prestandatester: Bulldozer mot Intel SB... Asså jag orkar inte vänta xD

Mycket bra att de kommer med datum, det visar att allt går åt rätt håll - hittills. Det gäller verkligen att AMD håller denna tidsplan de lovat för att inte ge sitt förtroende ännu en törn -

Utvecklingstakten hos AMD verkar nästan öka. Jag gissar på att försäljningen av Fusion börjar ge resultat.
Måtte 6990 bli en smash-hit så mer cash rullar in och utvecklingstakten ökar ännu mer / hålls uppe.

Är visserligen inte AMD som berättat detta utan källor inom industrin.

http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20110307165713_AMD_F...

Står även "AMD did not comment on the news-story" som det brukar göra i slutet av Xbitlabs artiklar. Dock har dom haft rätt förr. Många säger att den ska komma redan i April. Bulldozer då alltså.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygman:

Är väldigt nyfiken på vad prissättningen blir på värsting modellerna, de lär väl ha ett pris under 2600k tycker man.

Ja, 2,6 miljoner är lite saftigt för en processor...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Låter lagom tills man har fått sina skattepengar tillbaka. Hoppas nu bara på bra prestanda siffror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xstreamz:

Jag gissar på att försäljningen av Fusion börjar ge resultat.

Det verkar så. De har faktiskt svårt att tillgodose efterfrågan av Ontario/Zacate enligt vad jag läst.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Xstreamz:

Awesomecookies! Inte för att jag kommer kirra Bulldozer prylar, men ändå så verkar det som om julen kommer i Juni! Det blir sjukt spännande med prestandatester: Bulldozer mot Intel SB... Asså jag orkar inte vänta xD

Mycket bra att de kommer med datum, det visar att allt går åt rätt håll - hittills. Det gäller verkligen att AMD håller denna tidsplan de lovat för att inte ge sitt förtroende ännu en törn -

Utvecklingstakten hos AMD verkar nästan öka. Jag gissar på att försäljningen av Fusion börjar ge resultat.
Måtte 6990 bli en smash-hit så mer cash rullar in och utvecklingstakten ökar ännu mer / hålls uppe.

Det finns nästan inga pengar i toppsegmentet av grafikkort så de lär inte tjäna många kronor på 6990. Däremot finns det prestige och PR-värde i det. Pengarna ligger i de lägre segmenten. Mest tjänar de på grafikkort som kostar under 1000-lappen för det säljs så fruktansvärt många såna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

FX8000 för folding, myes do want. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av DUNXIII:

FX8000 för folding, myes do want. ^^

hmm får se kanske ansluter mig till foldinggruppen med en sådan sen och testar lite folding ^^;

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Discokungen
Skrivet av DUNXIII:

FX8000 för folding, myes do want. ^^

Mjo, man blir lite sugen. Äh. Får väl se vad Bulldozer presterar. Nästa prestanda-plattform ligger ju "runt hörnet" för Intel också så det blir ett intressant år.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Jag kommer iaf stödja AMD med ett köp av grafikkort. Vore ju kul om AMD kan komma in i matchen på prollar också så man kan köpa en SB till ännu lägre pris än idag (konkurrens).

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3tr0:

Det verkar så. De har faktiskt svårt att tillgodose efterfrågan av Ontario/Zacate enligt vad jag läst.

Jo tack, har märkt det, Asus E35M1-I Deluxe är ju försenat hos alla leverantörer i Sverige. =(
Vill ha min HTPC nu!

Permalänk

Det jag gillar med AMD är att det är så himla prisvärt. Intel tycker jag är för dyrt för en prestanda som inte är avsevärt mycket högre för det man får betala.

Visa signatur

Fractal Design R3| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @3.2Ghz Stock| ZOTAC GeForce® GTX 480 AMP!| 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur mycket TDP Llano kommer att ha? Är ett väldigt intressant alternativ för HTPC/server-hybrid.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_681:

Det jag gillar med AMD är att det är så himla prisvärt. Intel tycker jag är för dyrt för en prestanda som inte är avsevärt mycket högre för det man får betala.

Du får mycket prestanda för pengarna. Jag kör nu helt AMD och är nöjd.

Permalänk
Medlem

Trodde nästan att de skulle komma i slutet av året. Tur att man höll sig och inte köpte ett nytt moderkort i onödan då!

Permalänk
Skrivet av martin_681:

Det jag gillar med AMD är att det är så himla prisvärt. Intel tycker jag är för dyrt för en prestanda som inte är avsevärt mycket högre för det man får betala.

Tycker det är roligt när man ser kommentarer som denna. Visar ju bara på att folk inte läser tester. Kan ju ta Anandtech som exempel. Där hade i5 2500K runt 30% högre prestanda (ofta mer) jämfört med AMD Phenom II X4 970. Hur är prisskillnaden mellan dessa två? Just det, ca 30% (något lägre hos Inet).
Klankar inte på något sätt ner på AMD men detta är något folk har sagt i evigheter och är något som inte längre alltid stämmer..

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem

Mennnn.... vill köpa nya dator nu.. Min gamla workstation håller på att dö.

Permalänk
Medlem

Ska lätt byta ut min nuvarande prolle o system mot Bulldozer.. mums

Permalänk
Skrivet av Thomaseron:

Ja, 2,6 miljoner är lite saftigt för en processor...

Han syftar på att amds octacore ska kosta mindre än intel SB i7a, som bekant har beteckningen 2600k.....

Visa signatur

Asbra.