Börja spela wow igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

@valiant: Där har du iofs en poäng. Det känns lite som att själva lvlandet, 1-85 bara är en färdväg man ska igenom så snabbt som möjligt.

Om man ser till alla genvägar blizzard lagt in, massa gear som ger extra XP, guild perks som ger mer XP, mindre XP för att få en level, mer XP från mobs/quests, recruit a friend, är ju väldigt bra för den som spelar casual och också vill nå lvl 85 utan att det tar 1 år. Men du blir av med MMO känslan i själva lvlandet just pga phasingen där, helt klart.

Min första karaktär i vanilla wow tog lite drygt 14dagar att nå lvl 60 med. Idag tar det vad? Några enstaka dagar att nå 85? Nu menar jag /played.

För mig är det precis tvärtom. Jag gillar levlandet och att göra nya quests och få nya saker. När jag spelde originalet för flera år sedan så kändes det som att det tod stopp vid lvl 60 när jag inte kunde levla mer. Jag har aldrig riktigt gillat raida och så.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

För mig är det precis tvärtom. Jag gillar levlandet och att göra nya quests och få nya saker. När jag spelde originalet för flera år sedan så kändes det som att det tod stopp vid lvl 60 när jag inte kunde levla mer. Jag har aldrig riktigt gillat raida och så.

Samma för mig. Tyckte levlandet var roligast den sista tiden jag spelade. Raidade hyfsat hårt på vanilla tiden men efter det har jag inte orkar elelr haft tid o intresse för det. Spelat lite från och till o tycker det e roligt att levla upp karaktärer o lära sig spela olika klasser. Sluta dock spela för ett par månader sedan då allt började kännas tjatigt. Saknar det lite ibland, men rätt skönt o inte lägga tid på det mer ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

(...)
Jag fick nu ett mail från Blizzard där dom ger mig 7 dagars free game time om jag testar spela lite igen och det är lockande.(...)

Finns inget så som "7 dagars free game time" för tillfället.
Oh juste, nu kommer jag ihåg. Jag fick också ett sådant för någon dag sedan - Tvekade inte en sekund på att det var ett utav dem fake sidor som försöker fiska dina kontouppgifter, vilket det visade sig vara när ja läste URL'n på länken. (eu.barttle.net)

Hursomhelst. Gå in på eu.battle.net och logga in för att se om du har någon trial tillgänglig. Annars är det bara en klassisk bluff.

Visa signatur

Citera för svar. kthxbai

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melik1:

Finns inget så som "7 dagars free game time" för tillfället.
Oh juste, nu kommer jag ihåg. Jag fick också ett sådant för någon dag sedan - Tvekade inte en sekund på att det var ett utav dem fake sidor som försöker fiska dina kontouppgifter, vilket det visade sig vara när ja läste URL'n på länken. (eu.barttle.net)

Hursomhelst. Gå in på eu.battle.net och logga in för att se om du har någon trial tillgänglig. Annars är det bara en klassisk bluff.

Nej det var ingen bluff, Det var från blizzard och mycket riktigt hade jag också 7 dagars gametime när jag hade loggat in på battlenet. Det funkade och jag kunde spela gratis. Dock har jag nu betalat för en månad, så nu spelar jag på riktigt igen, men väldigt lite. Blir bara ett par dagar i veckan.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Jag ångrar så mycket att jag inte sålde mitt konto innan cataclysm. Holy paladin med 310% mount, BiS trinkets, bra rykte osv. Nu är det ju totalt bortkastat, vem köper en gubbe som ligger under maxlevel, med utdaterad utrustning osv? Tumme ner.

Permalänk
Medlem

Sen för att det är så lätt att skaffa gear som alla säger så måste ju det betyda att man inte behöver ägna all sin tid till WoW, eller hur? Och det måste ju vara väldigt positivt?

Då kan man ju ha ett normalt liv också

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik541:

Sen för att det är så lätt att skaffa gear som alla säger så måste ju det betyda att man inte behöver ägna all sin tid till WoW, eller hur? Och det måste ju vara väldigt positivt?

Då kan man ju ha ett normalt liv också

Haha... Skulle dock inte förvåna mig ett dugg om samma folk som klagar på att det är tidskrävande även klagar på det du tar upp. Just för att vissa alltid älskar att klaga på allt som går att klaga på.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar inte när folk skriver att ditt liv förstörs när du spelar WoW, om de som känner så fortfarande spelar så sluta. Men kan du göra annat (istället) för att spela tex. Umgås med polare, flickvän osv. Och du kan kontrollera ditt spelande så varför inte? Det är ett kul tidsfördriv om man spelar med polare.

Permalänk
Medlem

Alltså jag tycker inte jag har spelat mycket sedan jag skrev första inlägget, men jag är redan vid lvl 54! Snacka om att det går snabbt att levla nu jämfört med innan expansionerna.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Får man fråga vilken ras, klass och specc du valde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Får man fråga vilken ras, klass och specc du valde?

Blood Elf Hunter. Specc? Menar du Markmanship kanske?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Låter inte så smart att börja igen isf, det är bara ett billigt sälj trick.

Permalänk
Medlem

'Svorde' för mig själv att aldrig börja spela retail flertalet år tillbaka, dock började jag spela på piratservrar och gillade spelet. Gjorde tabben att slänga ut 350kr på spel+speltid(wow+tbc) ganska nyligen som jag nu inte har någon vidare användning för. Började spela med en kompis som redan hade en 85 karaktär och vi "rafade"(refer a friend) för att lvla snabbare.

Visst är det kul ett tag men sen inser man vilket slöseri med pengar det var, hade tex. ha kunnat köpt Crysis2 eller Starcraft2 istället. Har nu ca 3-4 gubbar mellan 50-70 + några alts och finner ingen glädje i spelet längre, tar bara upp massor användbar tid, och pengar kostar det också, en dålig investering enligt mig.

Spara pengarna och använd dem på något kul, själv väntar jag på BF3, D3, HL2:EP3. Ska nu inte göra några fler dumma impulsköp på ett tag. Så mitt råd är att du håller dig borta från 'wow-träsket' som man brukar säga. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Denna post är ett svar på öppningsposten:

Känner igen mig! Jag satt också och lirade wow 24/7 förr, men slutade när burning crusade släpptes. Lirade druid som va en riktigt rolig klass då, svår, men väldigt flexibel med rätt gear.

Hur som helst, två polare övertalade mig (riktigt rejäl övertalning) att testa blizzards 7/10-dagars free playtime i julas när Cataclysm släpptes. Gick med på det till slut. Loggar du in på samma konto finns gubbarna kvar, men på nåt sätt kände jag ingen lust att väcka den björn som sover (=P ). Cataclysm har ju ändrat massa genom hela levelingsystemet sas det. Så vi började från början. Worgen druid.

Long story short, inte mycket har ändrats. Att levla från lvl 1 till 85 är så fruktansvärt lätt och tråkigt att man kan göra det i sömnen. Jag brukade älska 5-mannainstanser men att som nu klara dem på 3 utan svårigheter va bara tråkigt. När man väl blir 80 och ska ta de sista 5 levlarna blir det betydligt svårare, rätt lagom nivå faktiskt. Problemet är bara att man istället måste grinda cataclysminstanserna. Blizzard har en viss item-level på karaktären och om medelnivån på din gear inte kommer över den kommer du inte in i vissa instanser. Så du måste köra ett fåtal instanser 10-20ggr var alternativt göra låååååånga questkedjor ute i skogen. Detta passar inte mig då jag vill känna frihet att göra vad jag vill och jag är ingen fan av att questa mer än 30min åt gången.

När du sen nått lvl 85 och sagda itemlevel kan du börja grinda om samma instanser igen på hardcore-mode för att komma upp i nästa item-level. ZzzZz.

Druidklassen är inte längre en hybridklass, man tvingas numera välja ett talenttree fullt ut och all hybridgear är borta. Dvs så som det funkade på lvl 60 funkar det inte nu.

Om du gillar att questa själv kanske du kommer ha kul, själv la jag av självmant efter en månad trots att jag va totalt beroende av liret förr i tiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@ Usilusken

Du har ju Dual-talent nu.... Dessutom kan du ju köra resto/balance eller cat/tank med ungefär samma gear.
Och att säga att man måste köra samma instance 10ggr stämmer ju inte heller. Jag körde kanske 3-4 instanser totalt innan jag började gör HCs.

Men jag kör inte 5-manna alls längre. Jag tycker det är roligare att samla ihop achivement points. Det kan vara att utforska alla zoner, eller göra alla quests. Eller samla på pets, mounts, faction rep.
Där är ingenting man MÅSTE göra.

Permalänk
Medlem

Appropå mounts. Blood elf som jag kör nu har en riktigt ful mount som ser ut som nån ful struts. Hur byter man ut den/köper ny, typ häst, tiger eller nåt annat? När jag spelade förr i tiden så hade jag alltid samma mount hela vägen upp til lvl 60 så har aldrig testat eller vetat att det går att byta.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

exalted med den factor du vill köpa hos

Permalänk
Medlem

Det är en Chocobo!

Är du exalted med en annan faction tex. Ogrimmar så kan du köpa den rasens mount. Annars finns det en uppsjö av mounts tillgängliga när du når 80.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite. Jag skapade ett trialkonto för att testa WoW (jag spelade det väldigt sporadiskt för 5-6 år sedan, kom upp i typ lvl 35 innan jag kände att jag inte hade tid), tänkte att tio dagar borde räcka till att bilda mig en uppfattning. Frälst är väl kanske fel ord att använda, men jag tyckte att det var roligt igen och köpte efter någon dag spelet digitalt från Blizzard och signade upp mig på ett löpande abonnemang.

Har i mediebruset hört lite om WoW genom åren och att det senaste tillskottet Cataclysm skulle vända upp och ner på spelvärlden, att inget skulle vara sig likt. Ok, nu har jag bara kommit till lvl 13 men jag tycker mig inte märka någon skillnad på det lilla jag spelat hittills (human warrior). Missar jag något väsentligt som casualspelare, spelandes ensam och med framförallt quests som huvudspår om jag inte införskaffar de tillägg som finns? Blir spelet/spelvärlden annorlunda med exempelvis Cataclysm?

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anwest:

Lånar tråden lite. Jag skapade ett trialkonto för att testa WoW (jag spelade det väldigt sporadiskt för 5-6 år sedan, kom upp i typ lvl 35 innan jag kände att jag inte hade tid), tänkte att tio dagar borde räcka till att bilda mig en uppfattning. Frälst är väl kanske fel ord att använda, men jag tyckte att det var roligt igen och köpte efter någon dag spelet digitalt från Blizzard och signade upp mig på ett löpande abonnemang.

Har i mediebruset hört lite om WoW genom åren och att det senaste tillskottet Cataclysm skulle vända upp och ner på spelvärlden, att inget skulle vara sig likt. Ok, nu har jag bara kommit till lvl 13 men jag tycker mig inte märka någon skillnad på det lilla jag spelat hittills (human warrior). Missar jag något väsentligt som casualspelare, spelandes ensam och med framförallt quests som huvudspår om jag inte införskaffar de tillägg som finns? Blir spelet/spelvärlden annorlunda med exempelvis Cataclysm?

Har du bara köpt första wow, utan expansioner kan du bara levla till L60.
Har du inte Cataclysm missar du saker som olika proffesions och raser som worgen.

Iom Cata släpptes gjordes mycket av värden om. Det tillkom några nya zoner, alla quests gjordes om och många gamla zoner "förstördes" av Deathwing. Så jo, du borde märka skillnad

Om du missar något om du inte köper till expansioner? Ptja, det beror på vad du vill göra.

Permalänk
Medlem

Ja jag märker direkt skillnad. Upp till lvl 13 kanske man inte märker så stor skillnad, men gå till zoner som du tidigare varit till när du var lvl 35 eller så, så kommer du märka att vissa ställen är helt förstörda eller att marken har delat sig osv. Visst känner man igen sig, men ändå är det stor skillnad.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

har själv börjat att bli lite uträkad på wow igen.
alla gubbar uppe på lvl 85 snart och man levlar sina proffs samt gör raids/dungeons för emblems men man börjar tänka: "this is it?händer det inget mer?"...så wow håller på att hamna på hyllan igen och jag har åter igen börjat upptäcka alla bra pc spel igen:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Personligen börjar jag tröttna lite redan trots att jag började spela igehn för inte allt för länge sedan. Jag har fått upp en ny karaktär i lvl 65 tror jag det är, men det känns som att det inte alls är lika underhållande efter lvl 60, men det kanske bara är jag.

Ska dock testa att spela rouge vilket jag inte har gjort än. Kanske det är skoj?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Fick mail om att jag får spela 7 dagar gratis "för att känna på patch 4.1" som de sa. Inte spelat på ca 3 månader och måste säga att jag inte saknar WoW speciellt mycket just nu. Men 7 dagar gratis ska man kanske inte tacka nej till

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag hade fortfarande respekt för WoW-dev teamet i Wrath of the Lich King. Jag raidade ganska hardcore i ICC(Ice Crown Citadel).

Tyckte om spelet, var hyfsat utmanande.

Men nu vid Cata märkte man direkt hur spelet blir mer och mer utformat för den yngre målgruppen. Jag drog igenom 80-85 i ett sträck, tog cirka 12 timmar. Ingen vidare utmaning. Instancerna var hur lätta som helst, ändå klagade folk på att HC instancerna var för svåra, då nerfa Blizzard dem. Suck, allt som krävs är lite hjärna och samarbete. Det var hur kul som helst med polarna första månaden. Sen gick det bara utför.

Nu vad WoW går ut på att alla spelare, oavsett om man är riktigt hardcore eller någon som spelar bara några timmar i veckan.

Jag själv hade jobbat som fan för att samla på mig alla mounts, companions, titles under BC och WotLK tiden.

Nu får spelare alla de olika mountsen/companionsen genom att bara köra HC. Jag blev jävligt förbannad och besviken. Allt mitt jobb har i slut ändan inte varit värt något!!

Det är denna väskan man får om man kör HC som tex Tank, när det finns för få för tillfället i köerna. Så jävla trist.

http://www.wowhead.com/item=69903

Nej, WoW har blivit ett bizzart p12 spel som gör att man inte urskiljer de som kämpar hårt med dem som spelar casual.

Det har alltid varit drivkraften för mig i WoW, att se upp till dem som hade ett mer rare mount eller bättre gear. Så som det var i vanilla, BC och delvis i WotLK.

Börja inte spela WoW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Jag hade fortfarande respekt för WoW-dev teamet i Wrath of the Lich King. Jag raidade ganska hardcore i ICC(Ice Crown Citadel).

Tyckte om spelet, var hyfsat utmanande.

Men nu vid Cata märkte man direkt hur spelet blir mer och mer utformat för den yngre målgruppen. Jag drog igenom 80-85 i ett sträck, tog cirka 12 timmar. Ingen vidare utmaning. Instancerna var hur lätta som helst, ändå klagade folk på att HC instancerna var för svåra, då nerfa Blizzard dem. Suck, allt som krävs är lite hjärna och samarbete. Det var hur kul som helst med polarna första månaden. Sen gick det bara utför.

Nu vad WoW går ut på att alla spelare, oavsett om man är riktigt hardcore eller någon som spelar bara några timmar i veckan.

Jag själv hade jobbat som fan för att samla på mig alla mounts, companions, titles under BC och WotLK tiden.

Nu får spelare alla de olika mountsen/companionsen genom att bara köra HC. Jag blev jävligt förbannad och besviken. Allt mitt jobb har i slut ändan inte varit värt något!!

Det är denna väskan man får om man kör HC som tex Tank, när det finns för få för tillfället i köerna. Så jävla trist.

http://www.wowhead.com/item=69903

Nej, WoW har blivit ett bizzart p12 spel som gör att man inte urskiljer de som kämpar hårt med dem som spelar casual.

Det har alltid varit drivkraften för mig i WoW, att se upp till dem som hade ett mer rare mount eller bättre gear. Så som det var i vanilla, BC och delvis i WotLK.

Börja inte spela WoW.

Då kan du inte har lirat raid instancerna på HC, för jag tycker att man behöver hjärna för att köra hc raids!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av eratrix:

Då kan du inte har lirat raid instancerna på HC, för jag tycker att man behöver hjärna för att köra hc raids!

Jag lirade HC raids under WotLK. Utan den förbannade Hellscreams Warsong buffen.

Det var ganska svårt, men fortfarande är det bara svårt 2-3 gånger. Sen gäller det bara att man gör rätt, vilket är ganska lätt. Eftersom det alltid är likadant, likadant, likadant i WoW så är det så hjärndött. Man är ju bered på alla moment och vet exakt när allt händer och hur. Svårt? Nja.

WoW blir bara mer och mer ett spel för de yngre. Blizzard planerar ju på att lägga in ett system som skall fungera som en instruktions-bok till bossarna, så jävla löjligt. Är det för att folk är så korkade att de inte kan googla och söka upp fakta på egen hand?

"Encounter Journal"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Jag lirade HC raids under WotLK. Utan den förbannade Hellscreams Warsong buffen.

Det var ganska svårt, men fortfarande är det bara svårt 2-3 gånger. Sen gäller det bara att man gör rätt, vilket är ganska lätt. Eftersom det alltid är likadant, likadant, likadant i WoW så är det så hjärndött. Man är ju bered på alla moment och vet exakt när allt händer och hur. Svårt? Nja.

Samma sak gäller ju alla bossar och raider i Wow, även de i vanilla wow. När man har lärt sig en boss så är den ju lätt så länge som alla vet vad de ska göra. Det går ju knappast att komma ifrån såvida Blizzard inte lägger in en massa RNG. Men gör Blizzard det så börjar ju folk bli frustrerade på RNG istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Jag lirade HC raids under WotLK. Utan den förbannade Hellscreams Warsong buffen.

Det var ganska svårt, men fortfarande är det bara svårt 2-3 gånger. Sen gäller det bara att man gör rätt, vilket är ganska lätt. Eftersom det alltid är likadant, likadant, likadant i WoW så är det så hjärndött. Man är ju bered på alla moment och vet exakt när allt händer och hur. Svårt? Nja.

WoW blir bara mer och mer ett spel för de yngre. Blizzard planerar ju på att lägga in ett system som skall fungera som en instruktions-bok till bossarna, så jävla löjligt. Är det för att folk är så korkade att de inte kan googla och söka upp fakta på egen hand?

"Encounter Journal"

utan hellscreams buffen? hur långt kom ni då?
fortfarande bara "ganska" svårt?
jag vill minnas att det var typ top 10 i världen som kom någonstans utan den?=)

roligaste raiden var ju definitivt ulduar <3 tamefan varenda boss efter dom första 4a var ju roliga!

tyvärr är det enda roliga i alla mmo's att just raida som tar en satans massa tid och vill man spela på lite högre nivå för server first's så måste man spendera 4a dagar i veckan vilket är alldeles för mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

utan hellscreams buffen? hur långt kom ni då?
fortfarande bara "ganska" svårt?
jag vill minnas att det var typ top 10 i världen som kom någonstans utan den?=)

roligaste raiden var ju definitivt ulduar <3 tamefan varenda boss efter dom första 4a var ju roliga!

tyvärr är det enda roliga i alla mmo's att just raida som tar en satans massa tid och vill man spela på lite högre nivå för server first's så måste man spendera 4a dagar i veckan vilket är alldeles för mycket

Ja vi tog ju inte ner LK i HC utan den buffen ska jag meddela, haha Men progress gjorde vi.

Nä WoW är så äckligt mjölkat nu och man får nästan en tråd i ögat när man ser hur spelet utvecklas, alla goa minnen man har och hur spelet är nu. Suck.