Permalänk
Medlem

Fel temperaturer

Jag har en amd 1055t på ett moderkort från asus (i signen) och all mjukvara som visar temps visar ca 15c lägre än bios. Vad är det som är felet? Mäter bios och t.ex coretemp från olika sensorer? Och finns det någon mjukvara som visar samma temperaturer som bios?

Svårt att veta om man ligger farligt till med temps när jag överklockar och stresstestar.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Phenom II x6 har fel temperaturer på COREtemps. Så följ dina CPUtemps. Dvs de som står i BIOS och som CPUtemp i tempmätande program

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Phenom II x6 har fel temperaturer på COREtemps. Så följ dina CPUtemps. Dvs de som står i BIOS och som CPUtemp i tempmätande program

Tack! Jag installerade pc probe från moboskivan och den visar rätt

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2