Permalänk
Medlem

jag ringde EA's Support om detta och han sa saker jag redan gjort.. Efter en stund sa han hejdå då han inte visst vad man kunde göra åt det :S Väldigt oroväckande om inte dom har någon lösning..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag löste det genom att avinstallera Smart 6 ( Ett program som medföljer Gigabyte mobon )

Permalänk
Medlem

antar att det är pga att jag har programmet Trixx installerat som spelet fallerar då ??? förra gången ja hade detta spelet installerat då var det konflikt med inbyggda ljudkortet så avinstallerade spelet och köpte nytt ljudkort och skulle testa nu efter 6mån men samma skit igen nå hoppas det funkar med att ej ha igång trixx.. konstigt att ett sådant problem inte kan gå att fixa till ett sådant här spel :S nej på´t igen !

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Äntligen nån som hade samma problem som jag har fått nu, ska testa stänga av afterburner direkt när jag kommer hem!

tack!

Permalänk
Medlem

Testa att uppdatera Punkbuster, hjälpte för mig
ladda ner denna http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php - kör den - lägg till Bf bc2 - tryck på uppdatera och sen gör den resten automatiskt

Permalänk
Medlem

Har du 64- eller 32-bit? Jag hade problem, prövade att lägga 32-bit på en annan disk och spelade från det. Funkade utan problem. Skulle tro det kanske har något med det att göra? Eller någon drivrutin som inte blivit installerad.

Permalänk
Medlem

För mig hjälpte det att avinstallera Sapphire trixx och stänga av klocknings funktionen i AMD´s drivrutiner.

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

BFBC2 frysningar beror på att Punkbuster försöker skicka iväg information under spelets gång, dock kommer inte Punkbuster överens med överklocknings program som t.ex Sapphire Trixx, MSI Afterburner m.fl och där av fryser datorn och ger ifrån sig ett så kallat sound loop detta är alltså till 100% bekräftat.

Ominstallation av Windows 7 Ultimate x64 med SP1
INF Update Utility allOS 9.2.0.1025
ATI Catalyst 11.2
ATI Catalyst 11.4

1h MemTest86 - 0 Errors
1h Furmark Xtreme Burning 880/1375Mhz OC - 74°C
5st IntelBurnTest - High - 90°C
10st 3DMark11 rundor

Tja har haft samma problem som dig i ett halvår snart och du verkar ha funnit en lösning...
men vad är INF Update Utility allOS 9.2.0.1025 för något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FluXeN:

Tja har haft samma problem som dig i ett halvår snart och du verkar ha funnit en lösning...
men vad är INF Update Utility allOS 9.2.0.1025 för något?

Moderkorts drivrutiner till x58 socket 1366

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Skrivet av M89:

BFBC2 frysningar beror på att Punkbuster försöker skicka iväg information under spelets gång, dock kommer inte Punkbuster överens med överklocknings program som t.ex Sapphire Trixx, MSI Afterburner m.fl och där av fryser datorn och ger ifrån sig ett så kallat sound loop detta är alltså till 100% bekräftat.

Ominstallation av Windows 7 Ultimate x64 med SP1
INF Update Utility allOS 9.2.0.1025
ATI Catalyst 11.2
ATI Catalyst 11.4

1h MemTest86 - 0 Errors
1h Furmark Xtreme Burning 880/1375Mhz OC - 74°C
5st IntelBurnTest - High - 90°C
10st 3DMark11 rundor

Jag köpte precis BC2 via Origin och möttes direkt av dessa problem. Vita skärmar, spelet kraschar och ljudet fryser och loopas. Jag har även problem med Battlefield 3 som tar kål på mig, har läst och läst och testat miljoner lösningar utan att det funkar. Jag läste då din lösning och det slog mig direkt att jag har ett program som heter ExpertTool till mitt grafikkort som man kan klocka programmet i. Jag stängde genast ner programmet som alltid ligger i bakgrunden och tänkte att det måste vara det. Spelet fungerade, jag spelade flera minuter innan glädjen blev kortvarig och krascharna återvände. Det enda program förutom ExpertTool jag har är Afterburner men de använder jag ändå aldrig medan jag spelar.

Nu var det ju dock ett litet tag du skrev den här tråden. Har du fått någon annan info som möjligtvis kan hjälpa?