Permalänk
Medlem

Hörlurar!? Köpråd..

Kastade nyss mina Steelseries Siberia i väggen så dom sprack överallt i olika delar så inte ens silvertejp kan laga dem (yepp version 1)

Blev rekommenderad steelseries siberia v2 och det känns lovande då jag älskade mina nuvarande (som alltså är första versionen)

Min fråga är bara då steelseries siberia v2 är ganska gamla lurar (2009) om det inte finns något bättre alternativ i dagens läge för ungefär samma pris? Runt 5-600 dvs.?

Tacksam för svar och åsikter

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än att rekommendera siberia v2

Visa signatur

CPU:i7 930 4.4Ghz(1.3325 Vcore BIOS)|Mobo:Evga classified 4-way|Ram: 6GB Corsair Dominator|GPU:To be continued|PSU:Corsair hx1000W|Case:Xigmatek Elysium |HDD's:128Gb SSD + 1Tb storage|

Permalänk
Avstängd

Tyckte du om v1 så borde v2 vara nice för dig :). Finns ju corsair hs1a, razer carcharias fast de är lite dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Safari:

Kan inte annat än att rekommendera siberia v2

Skönt att höra, blir fan till o köpa dom imorn då!

Skrivet av chainzaw:

Tyckte du om v1 så borde v2 vara nice för dig :). Finns ju corsair hs1a, razer carcharias fast de är lite dyrare.

Jo så tänkte jag med, men desto mer man läser på failnet så blir man bara mer förvirrad av allas "recensioner".. Mja jag har inte lust att lägga ut för mycket pengar, funderade först på Sennheiser PC360 men 1,300 känns lite saftigt för ett par hörlurar...

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Hedersmedlem

SONY MDR-XB700 får ganska bra betyg runt om på nätet men som med allt som har med ljud att göra så är det väldigt subjektivt. Själv har jag ett par billiga Sennheiser HD 201 som jag tycker har mycket bra ljud men tyvärr håller de inte då de har en undermålig led mellan bygeln och luren.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Har du möjlighet är det bästa du kan göra definitivt att åka och provlyssna på något större elektronikvaruhus. T.ex. Mediamarkt brukar ha rätt stort sortiment i butikerna, du kan koppla in visningsexemplaren under förutsättning att du också letar fram kontakten, vilket inte är så svårt, men framförallt får du iallafall kolla hur komforten är.

Själv gillar jag inte Siberia serien, jag tycker dom brister mycket på diskanten och det är nästan så dom blir lite Z5500-aktiga (hejbas) i ljudstilen, men somsagt är smaken som baken vad gäller ljud, och gillade du dina tidigare lurar är v2 definitivt ett bra alternativ, se bara till att du iallafall testar lurar som sägs ska vara nämnvärt bättre.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av swe021:

Skönt att höra, blir fan till o köpa dom imorn då!

Jo så tänkte jag med, men desto mer man läser på failnet så blir man bara mer förvirrad av allas "recensioner".. Mja jag har inte lust att lägga ut för mycket pengar, funderade först på Sennheiser PC360 men 1,300 känns lite saftigt för ett par hörlurar...

Tycker så själv med. Men har du inget bra musikheadset kanske det
Är värt!

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=427381

Jag har haft sennheiser också och de här tycker jag är mycket bättre om

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

Kan varmt rekommendera http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=427381

Jag har haft sennheiser också och de här tycker jag är mycket bättre om

Instämmer till fullo!

Skönaste lurarna jag provat, lätt att lira flera timmar utan att märka av dom.

Sladden skulle dock ha varit lite längre så en skarv är nästan ett måste.
Har själv datorn bakom skärmen i dagsläget och det är precis att jag klarar mej med kabellängden.

Mvh. Danne

Visa signatur

* Q9550 * X38-Rampage * 2x2048mb * GTX680 *

Permalänk

Enligt tester så har xb700 väldigt overkligt ljud.
http://assets.head-fi.org/2/2f/1000x500px-LL-2f847ea9_graphCo...

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

Kan varmt rekommendera http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=427381

Jag har haft sennheiser också och de här tycker jag är mycket bättre om

Ingen mic?

TS skrev ju iofs Hörlurar men antar att han menade headset med mic?

Kan ha fel dock

Rekommenderar iallafall Siberia V2 jag också extremt sköna lurar!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)