Permalänk
Medlem

Grafikkort 2011

Hur ser det ut med grafikkort i framtiden.
Släpps det några nya i nuvarande serie som man inte får missa under året?

Eller är det bara att gå och inhandla 6950/6970/570/580 i dagsläget?

Min fråga är väl, närkommer nästa serie för nvidia respektive ati (amd)?

Permalänk
Hedersmedlem

Inte i köpråd... :/ När du skrev topic, drog det inte ens lite att lägga tråden i något av grafikkortsforumen?

*Flyttad*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Inte i köpråd... :/ När du skrev topic, drog det inte ens lite att lägga tråden i något av grafikkortsforumen?

*Flyttad*

Sorry, jag gick först in i Grafikkorts-delen men noterade inte övrigt-delen och vill inte välja geforce eller radeon.
Så jag gick på Köpråd då jag vill ha råd innan köp

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Frobe:

Sorry, jag gick först in i Grafikkorts-delen men noterade inte övrigt-delen och vill inte välja geforce eller radeon.
Så jag gick på Köpråd då jag vill ha råd innan köp

Lugnt, var bara tvungen

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Var är 560 i din "lista"? Grymt prisvärt medelklass kort i mina ögon som minst lika bra som 6950.

Det kom ju 550 och 560 inte så längesen. 550 är ett slags budgetkort som är väldigt billigt men presterar rätt dåligt ändå om man kollar tester. Men billigt som sagt. 560 är ett slags medelklass kort som är jävligt bra prestanda/pris tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frobe:

Hur ser det ut med grafikkort i framtiden.
Släpps det några nya i nuvarande serie som man inte får missa under året?

Eller är det bara att gå och inhandla 6950/6970/570/580 i dagsläget?

Min fråga är väl, närkommer nästa serie för nvidia respektive ati (amd)?

Av det jag sett så är det de befintliga som gäller varav gtx550 (värdo) och HD6990 är de senaste. Alla förväntar sig att gtx590 ska komma snart (uppföljaren till gtx295). Utöver det har EVGA kokat ihop någon egen variant av dubbel-gpu kort med nvidia gpuer. Sen känner iaf jag inte till några fler planer förrän nästa generation och den är väl 2012 såvitt jag vet.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Köp ett 6990

Permalänk
Medlem

Det blev 2x6950 så fick polaren mitt 5850 att matcha hans.

Permalänk
Skrivet av Frobe:

Det blev 2x6950 så fick polaren mitt 5850 att matcha hans.

Köpte du 2gb varianten utav kortet? Har den referenskylare?
Funderar nämligen på att skaffa antingen ett 6950 2gb eller gtx 570 med en annan kylare till min framtida bulldozer. Skriv gärna vad du tycker om korten!

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green