Permalänk
Medlem

Speldator - ser det bra ut?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/299351/2011-03-20

Den här datorn har jag tänkt beställa, finns det något som inte ser bra ut eller är det en okej dator att köpa? Tack på förhand.

edit: Funderar kanske på att köra med http://www.inet.se/artikel/5308675/corsair-8gb-2x4096mb-1600m... istället för de andra finns inte i lager för tillfället.

Permalänk
Medlem

Du behöver nog köra med de där minnena du länkade till om du inte vill att Vengeance minnena ska krocka med CPU-kylaren. Annars såg det bra och balanserat ut. Du kanske vill prova att bygga ihop datorn själv? Det är inte svårt.

Permalänk

Skulle själv ha satsat på ett GTX 580. Istället för 2 HD 6950 även om HD 6950 är bättre så finns det ingen möjlighet senare att uppgradera med ett till kort om du inte ska köra 3 kort i CF men vad jag har hört så ger inte det tredje kortet nästan ngt

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka
:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

Du behöver nog köra med de där minnena du länkade till om du inte vill att Vengeance minnena ska krocka med CPU-kylaren. Annars såg det bra och balanserat ut. Du kanske vill prova att bygga ihop datorn själv? Det är inte svårt.

Ok byter nog minnena då, blir ju win-win i så fall. Jo anledningen till att jag tar montering+tester är mestadels på grund av test-delen. Byggde en dator med farsan för ~3-4 år sen och det gick väl bra tills vi kom till mjukvaran. Fy fan vad mycket fel och annat skit vi stötte på då. Jag betalar gärna de där 800 om man kan få en dator som funkar att använda direkt så man slipper all skit som kan uppstå.

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag nog också tagit ett GTX580, eller 6950 med referenskylare i alla fall. Annars såg det bra ut

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porygon:

Ok byter nog minnena då, blir ju win-win i så fall. Jo anledningen till att jag tar montering+tester är mestadels på grund av test-delen. Byggde en dator med farsan för ~3-4 år sen och det gick väl bra tills vi kom till mjukvaran. Fy fan vad mycket fel och annat skit vi stötte på då. Jag betalar gärna de där 800 om man kan få en dator som funkar att använda direkt så man slipper all skit som kan uppstå.

Ok, annars är ju Windows 7 väldigt smart när det gäller "mjukvaran" (drivrutinerna antar jag att du hade problem med?) och installerar så gott som alla drivare förutom till grafikkortet under själva installationen. Så det har hänt en del sedan 3-4 år tillbaka i tiden.

Permalänk
Medlem

Jag tror på de där minnena som fanns i lager, har faktiskt beställt dem själv.

I övrigt finns inte mycket att säga, det enda jag reagerar på är att en SSD hade fungerat fint i ditt paket. Men det är ju en avvägning som du får göra. I och med att ditt paket redan kostar en del brukar inte det vara så populärt att föreslå mer komponenter.

Om man tittar på det du har i kundvagnen så finns verkligen ingenting att klaga på. Bra bygge!

Jag ringde Inet och snackade med dem där och fick grym hjälp, gör det du också innan du beställer.

Permalänk
Medlem

Ursäkta en gammal clockare men på min tid hade inte moderkortet och ramminnena fungerat ihop enligt produktspec.

MSI anger bara 1333mhz minnen som med överclockning får gå upp till 2133mhz eller har produktspec ändrats under de 5-10 åren jag inte byggt ihop en lite mer "highend" dator.

Undrar själv över detta då min lillebror börjar vilja ha sig en dator.

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Personligen hade jag nog också tagit ett GTX580, eller 6950 med referenskylare i alla fall. Annars såg det bra ut

Det är sant, jag kör nog en GTX580 istället för det blir ju några hundralappar billigare för tillfället och det är ju mer framtidssäkert.

Skrivet av Miggro:

Jag tror på de där minnena som fanns i lager, har faktiskt beställt dem själv.

I övrigt finns inte mycket att säga, det enda jag reagerar på är att en SSD hade fungerat fint i ditt paket. Men det är ju en avvägning som du får göra. I och med att ditt paket redan kostar en del brukar inte det vara så populärt att föreslå mer komponenter.

Om man tittar på det du har i kundvagnen så finns verkligen ingenting att klaga på. Bra bygge!

Jag ringde Inet och snackade med dem där och fick grym hjälp, gör det du också innan du beställer.

Funderat på det där med SSD och de kör ju inte spel snabbare, bara laddningstiden. Jag har aldrig störts på det och det känns som nånting jag i så fall lägger till senare när priserna blivit bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porygon:

Funderat på det där med SSD och de kör ju inte spel snabbare, bara laddningstiden. Jag har aldrig störts på det och det känns som nånting jag i så fall lägger till senare när priserna blivit bättre.

Det är ju ett bra alternativ. Det är ju inte så att det måste hänga med för att datorn ska fungera
Jag håller helt med dig angående priserna, själv lade jag omkring 2500:- på min SSD igår, och det sved lite. Jag hade gärna tagit den lite billigare.

Permalänk
Medlem

Körde lite småändringar här och var så nu ser det ut så här istället:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/299521/2011-03-20