ArchAge - kommande sandbox mmo

Permalänk

Tjena!
Spelade detta riktigt mycket i alpha/beta och tyckte att det var galet kul!
Hade köpt founders pack för typ 1300 spänn och var riktigt taggad på att lira det när det skulle släppas...men det enda man möttes av när man kom hem från jobbet var en kö på 5 timmar. Jag kunde med andra ord inte spela spelet som jag betalat pengar för.. så jag krävde mina pengar tillbaka från Trion, vilket jag också fick!

Nu fick jag dock suget att köra igång igen... men inte på fresh start servers då det är 5-10 timmars kö. Någon som kan tipsa om en server med trevlig, aktiv community som kör events etc? Lite RP skulle också vara skoj Tänkte rerolla helt.

Fick tips om servern Tahyang (NA) som tydligen ska köra väldigt mycket events med inslag av RP. Vet dock inte hur pingen är där om man sitter i Sverige, samt att time zone diffen kanske blir lite dryg om man ska hitta folk att spela med.

Hoppas någon har tips eller idéer om detta

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av röksvamp:

Tjena!
Spelade detta riktigt mycket i alpha/beta och tyckte att det var galet kul!
Hade köpt founders pack för typ 1300 spänn och var riktigt taggad på att lira det när det skulle släppas...men det enda man möttes av när man kom hem från jobbet var en kö på 5 timmar. Jag kunde med andra ord inte spela spelet som jag betalat pengar för.. så jag krävde mina pengar tillbaka från Trion, vilket jag också fick!

Nu fick jag dock suget att köra igång igen... men inte på fresh start servers då det är 5-10 timmars kö. Någon som kan tipsa om en server med trevlig, aktiv community som kör events etc? Lite RP skulle också vara skoj Tänkte rerolla helt.

Fick tips om servern Tahyang (NA) som tydligen ska köra väldigt mycket events med inslag av RP. Vet dock inte hur pingen är där om man sitter i Sverige, samt att time zone diffen kanske blir lite dryg om man ska hitta folk att spela med.

Hoppas någon har tips eller idéer om detta

Tjo!

Jag håller med, kön är för jävlig rent ut sagt. Trodde nya servrarna skulle ha bättre kapacitet för detta nu i och med att problemet uppstått flera gånger tidigare, men där hade jag ju fel. Jag har provat i ett par dagar att ställa mig i kö från det att jag kommer hem från jobbet runt 17, men 5-6 timmar senare är det fortfarande 2000 före mig i kön liksom...

Men jag är fortfarande taggad på nya servern då det känns som det kan bli lite roligare att komma in i en miljö där man får känslan att allt är nytt och inte allt för mycket har hänt på servern redan. Så jag tänker ge det någon månad för den här första rushen att passera så att man faktiskt kan få komma in och spela, för just nu går det inte alls.

Permalänk
Skrivet av DaQuinz:

Tjo!

Jag håller med, kön är för jävlig rent ut sagt. Trodde nya servrarna skulle ha bättre kapacitet för detta nu i och med att problemet uppstått flera gånger tidigare, men där hade jag ju fel. Jag har provat i ett par dagar att ställa mig i kö från det att jag kommer hem från jobbet runt 17, men 5-6 timmar senare är det fortfarande 2000 före mig i kön liksom...

Men jag är fortfarande taggad på nya servern då det känns som det kan bli lite roligare att komma in i en miljö där man får känslan att allt är nytt och inte allt för mycket har hänt på servern redan. Så jag tänker ge det någon månad för den här första rushen att passera så att man faktiskt kan få komma in och spela, för just nu går det inte alls.

Nä, det är riktigt tråkigt... man trodde Trion hade lärt sig lite på två år.. men tydligen inte då man upplever exakt samma problem som när man slutade spela vid release. Tråkigt som fan... för spelet i sig är riktigt bra och jag har inte hittat något liknande.
Testade lite BDO, men det kändes bara jävligt rörigt från början.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

freshstart servrarna är ju uppe nu. Och dom har tagit bort mycket av p2w aspekterna från marketplace visst kommer de som vill/kan lägga riktiga pengar alltid lvl snabbare ha tillgång till mer material etc etc. Men tycker inte det tar ifrån så mycket från spelet. Kanske är surt om du är en av dom som vill nå top 10 placering i Pvp men för oss dödliga som har ett jobb att sköta så märker man inte av det.

Om det är så att någon spelar och letar efter andra svenskar, jag försöker dra ihop ett gäng så vi kan köra lite pvp/trade runs tillsammans. PMa mig så löser vi nått!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0xey:

freshstart servrarna är ju uppe nu. Och dom har tagit bort mycket av p2w aspekterna från marketplace visst kommer de som vill/kan lägga riktiga pengar alltid lvl snabbare ha tillgång till mer material etc etc. Men tycker inte det tar ifrån så mycket från spelet. Kanske är surt om du är en av dom som vill nå top 10 placering i Pvp men för oss dödliga som har ett jobb att sköta så märker man inte av det.

Om det är så att någon spelar och letar efter andra svenskar, jag försöker dra ihop ett gäng så vi kan köra lite pvp/trade runs tillsammans. PMa mig så löser vi nått!

Grymt! Jag hakar gärna på Har ni någon Discord server? Annars har jag en.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaQuinz:

Tjo!

Jag håller med, kön är för jävlig rent ut sagt. Trodde nya servrarna skulle ha bättre kapacitet för detta nu i och med att problemet uppstått flera gånger tidigare, men där hade jag ju fel. Jag har provat i ett par dagar att ställa mig i kö från det att jag kommer hem från jobbet runt 17, men 5-6 timmar senare är det fortfarande 2000 före mig i kön liksom...

Men jag är fortfarande taggad på nya servern då det känns som det kan bli lite roligare att komma in i en miljö där man får känslan att allt är nytt och inte allt för mycket har hänt på servern redan. Så jag tänker ge det någon månad för den här första rushen att passera så att man faktiskt kan få komma in och spela, för just nu går det inte alls.

Logga in på morgonen och sätt på teamviewer och ha mobilen igång så du inte hoppar ut från char select. Så fick jag handskas med köerna då dom gick live.

Satt på jobbet och höll skärmen igång så man inte blev utskickad.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaQuinz:

Grymt! Jag hakar gärna på Har ni någon Discord server? Annars har jag en.

Skickades från m.sweclockers.com

https://discord.gg/qsnwrar

Har inte börjat bjuda in folk dit ännu, men tänkte dra igång på "allvar" nu i mellandagarna!

Permalänk

Tjena!
Jag spelar för fulla muggar! Joinade en guild som heter Black Moon på west, verkar vara ett trevligt gäng. Kör ni west eller east?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av röksvamp:

Tjena!
Jag spelar för fulla muggar! Joinade en guild som heter Black Moon på west, verkar vara ett trevligt gäng. Kör ni west eller east?

Jag spelar på West!

Permalänk
Skrivet av Cr0xey:

Jag spelar på West!

trevligt! Lägg till "Insept" på friends

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Halloj!

Tänkte bara kolla om det finns någon som är sugen på att prova på AA som ännu inte börjat lira, eller någon som eventuellt vill skapa en alt och lira på? Tänkte prova på detta nu på fresh server tänkte jag Vore ju trevligt att ha någon att lira med så man slapp köra solo upp till max level.

Permalänk

Jag och några kompisar lirar lite grann på en legacy server, sirothe.

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaQuinz:

Halloj!

Tänkte bara kolla om det finns någon som är sugen på att prova på AA som ännu inte börjat lira, eller någon som eventuellt vill skapa en alt och lira på? Tänkte prova på detta nu på fresh server tänkte jag Vore ju trevligt att ha någon att lira med så man slapp köra solo upp till max level.

Jag är på, har precis tankat hem det
Vad heter du på steam?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag är på, har precis tankat hem det
Vad heter du på steam?

Tjena! Jag är bortrest tills på Söndag så blir inget spelande på några dager. Jag började dessutom spela Allods Online igen som jag har spelat en hel del tidigare, och har nu lyckats fastna där igen Jag köpte även en månads game time till WoW och även det är ett väldigt kul spel.
Ett tredje MMORPG blir lite overkill för mig då jag endast spelar på en casual nivå, så ArcheAge får nog vänta lite. När min game time på WoW är slut och om jag inte känner för att köpa nytt så kan jag definitivt prova på ArcheAge som planen var från början