ArchAge - kommande sandbox mmo

Permalänk
Medlem

1 timme kö in på Kyprosa, hoppas det är stabilt när man väl kommit in

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wh1sp:

1 timme kö in på Kyprosa, hoppas det är stabilt när man väl kommit in

Verkar vara stabilt att döma av de streams som finns på twitch. Dock var det helt kaos för de som kom in lite senare i startområden. Folk flockades runt de stackars NPCerna med quests Ser dock riktigt kul ut. Inte spelat själv innan men ska nog testa när det går live om 4 dagar för oss som inte är founders.

Permalänk
Medlem

Då har Friskyttarna spikat plats för sina guild hus. Ah vad soligt o nice det är här!

Permalänk
Skrivet av redruM:

Då har Friskyttarna spikat plats för sina guild hus. Ah vad soligt o nice det är här!

Ja jag såg det. Grymt

Permalänk
Medlem

Kan ju konstatera att headstarten har gått som MMO-launches brukar gå.

Igår var det så gott som ospelbart p.g.a. lagg och disconnects med jämna mellanrum + extremt långa köer in på serverarna. Idag är det lite bättre, men fortfarande disconnects nu och då, och för tillfället är deras login server paj. Saknas också bl.a. sakerna man skulle få som bonus för att man betalat för spelet, inte så stor sak men glidern hade varit trevlig att ha.

Permalänk
Medlem

Kunde definitivt ha varit värre.

Lite DC's, en del köer och ett skoj spel blir ändå positivt på det stora hela.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Tänkte på en sak, nu på tisdag släpps ju ARcheage for snåljpåpar som mig själv. Vad tror ni om min dator, kommer jag ha grova prestandaproblem eller kommer det fungera OK?
i3 3225, 8 gb ram 1333Mhz, GTX580 och en SSD, lär köra 1920x1080 Tack!

Permalänk

Är ju samma lagg och dc's idag.. Du hinner vara inne typ 10min sen dc och så buggar inloggning..(man får se "introvideo" som inte går stänga av)...
Bara skit med denna head-start.. För att de ska vara rättvist borde de flytta på launch-dagen (16e) och ge oss mer tid som köpt head-start..

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinos:

Tänkte på en sak, nu på tisdag släpps ju ARcheage for snåljpåpar som mig själv. Vad tror ni om min dator, kommer jag ha grova prestandaproblem eller kommer det fungera OK?
i3 3225, 8 gb ram 1333Mhz, GTX580 och en SSD, lär köra 1920x1080 Tack!

Drar du bara ner grafiken lite ska det nog inte vara några problem. Vet inte hur processorintensivt det är men ligger runt 100fps utan överdrivet mycket folk i närheten, inställningar runt medium med 2500k & gtx 680.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Går det inte pre downloada nånstans? torrent? Får bara error nu.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Vet någon när i morgon spelet släpps? Tänkte om jag hann starta nedladdning innan jag går hemifrån i morgon bitti

Puss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinos:

Vet någon när i morgon spelet släpps? Tänkte om jag hann starta nedladdning innan jag går hemifrån i morgon bitti

Puss

Gissar klockan 19, precis som med headstarten. Men hoppas inte för mycket på att kunna spela då ^^

Permalänk
Skrivet av Dinos:

Vet någon när i morgon spelet släpps? Tänkte om jag hann starta nedladdning innan jag går hemifrån i morgon bitti

Puss

Ser ut vara 19:00 svensk tid. Källa

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K | MB: ASUS P8P67 B3
GPU: EVGA GeForce GTX 970 SSC ACX 2.0
RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8 GB (2x4 GB)
PSU: EVGA GQ 650W 80+ | Chassi: Fractal Design Define R3
Bildskärm: LG W2363D 23" 120Hz

Permalänk
Medlem

Okey! Tackar och bockar.

Permalänk
Geeks Gaming

Sitter på SweC's mumble om någon vill vara med på lir lite senare

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

2000 i kö på alla servrar kan ju ta ett tag, vilken kör alla på?

Nån speciell EU/svensk server?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

2000 i kö på alla servrar kan ju ta ett tag, vilken kör alla på?

Nån speciell EU/svensk server?

Kan tipsa om Kyprosa - West. Friskyttarna finns där och vi är närmare 100 medlemmar i skrivande stund. Varmt välkommen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Svensk guild på Dahuta Servern?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweSparky:

Svensk guild på Dahuta Servern?

Letar också efter en, säg till om du hittar

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem

Försöker komma in på Kyprosa, men den är liiite fuller. Väntat snart i 3 timmar för komma in.
Hoppas man kommer in snart.

Fast det är alltid såhär nu i början, som tur var.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

tjena alla gamers som väntat på Archeage

håller på att ta hem spelet nu och undrar var dem flesta svenskarna spelar på för server och vilken faction ?

ZapboZ out !

Permalänk
Medlem

Köar till Kyprosa. 5000 i kö, 300 köplatser på 30 minuter, är väl inne om 8 timmar då?

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Tur man inte betalat någe för det här, då hade jag varit krontokig vid det här laget Väl inne så kan jag tydligen inte välja upplösning själv Måste säga att det som vanligt funkar allt sämre än väntat.

Permalänk
Medlem

Hamnade på "Aier" servern där är lite lägre kö runt 2000 som mest, ska väl vara en av de nya servrarna.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Ohh... vilket svinbra spel... spelet stänger av sig om man varit uttabbad i kö en längre tid.. tack!

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Skrivet av Dennisen:

Hamnade på "Aier" servern där är lite lägre kö runt 2000 som mest, ska väl vara en av de nya servrarna.

Jag och min polare startade också på Aier! Har joinat det engelska/svenska guildet Phoenix. Om du har lust att joina är det bara att whispa mig ingame på min gubbe Serenthia. Är dock i kö nu. Lär vara inloggad om knappt en timme.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K | MB: ASUS P8P67 B3
GPU: EVGA GeForce GTX 970 SSC ACX 2.0
RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8 GB (2x4 GB)
PSU: EVGA GQ 650W 80+ | Chassi: Fractal Design Define R3
Bildskärm: LG W2363D 23" 120Hz

Permalänk
Medlem

Om man inte har folk som man vill spela med på någon specifik server så lönar det sig absolut att välja någon av de nya (Aier, Melisara) just nu. Köerna in på Kypros är brutala, från 2 till 4 timmar har det varit nästan hela dagen idag. Beror delvis på strul med patron status på folk som inte ska ha det, men ändå.

Spelet är för övrigt väldigt bra, såhär roligt har jag inte haft i ett MMO på många år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Letar också efter en, säg till om du hittar

Ålder på dig? Vi är några stycken som sitter på ts och lirar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Spelet är bra men devsen verkar inte vara så väldigt kompetenta och Trion verkar bara bry sig om pengar då dom inte åtgärdar problemen känns det som nu är det ca 6 timmars köer

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Spelet är bra men devsen verkar inte vara så väldigt kompetenta och Trion verkar bara bry sig om pengar då dom inte åtgärdar problemen känns det som nu är det ca 6 timmars köer

För tillfället är det ingen kö alls!

Bara 6 timmar maintenance...

Jag gillar verkligen Archeage och det har sån vansinnig potential att bli ett "andra liv" spel på många sätt. Ett riktigt MMO med husbyggande, farmande och sjöröveri. Men Trion... Dom sköter det inte direkt snyggt. De nya servrarna skulle varit alla varit färdiga vid launch - 4st över hela EU var helt vansinnigt. Inte ens med de nya har det visat sig räcka, med långa köer som följd. Sen att ha land... Det är ju totalt kaos. På Dahuta finns det plats för small farms lite här och där, men det är allt. Större hus är det bara att glömma om du inte gjorde landrush med en guild. Tom de sista PvP zonerna är nu smockfulla. Man får hoppas att det balanserar sig själv - inget land, mindre patrons, de patrons som finns slutar och friar upp land så att mer blir intresserade av att äga land.

Sen har vi ju förstås money grabbing utan dess like med de nya starter packen som har ca dubbla värdet av preorder packen. What. The. Fuck. Trion rövknulla precis alla headstart patrons. Ett enda stort FUCK YOU WE GOT YOUR MONEY och sen får vi ändå vänta 3 timmar i kö. F2P var en lögn från början (lycka till att göra nånting överhuvudtaget, du behöver ändå spendera mer $$$ på labor pots än vad patron kostar) och det visste de flesta, men detta tog verkligen priset i girighet.

Men det är fortfarande tidigt... Archeage har ännu några veckor att visa vad det går för. Om en månad kommer det riktiga testet - kommer silver packs vara kvar som f2p, nya patrons eller överhuvudtaget?

Trots allt skit med Trion så hoppas jag inte att Archeage visar sig vara lika tråkigt som ESO.