Asus Eee Pad Transformer kostar 4 999 kronor med dockningsstation

Permalänk
Melding Plague

Asus Eee Pad Transformer kostar 4 999 kronor med dockningsstation

Asus kombinerade surfplatta och netbook Eee Pad Transformer börjar göra sig påmind på allvar. Nu släpper Asus den första prislistan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir absolut ett köp!

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem

Definitivt intressant att ha som skoldator då man kan få både enkelheten och smidigheten av en tablet samtidigt som man får ett riktigt tangentbord när man behöver det!

Permalänk

Var ett helt okej pris jämfört med konkurrenterna, fast vill först se hur bra den verkligen fungerar som en laptop med tanke på att Honeycomb inte direkt är designat för det.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Skrivet av zZGurraZz:

Var ett helt okej pris jämfört med konkurrenterna, fast vill först se hur bra den verkligen fungerar som en laptop med tanke på att Honeycomb inte direkt är designat för det.

mm, precis så tycker jag med. Vad kommer det finnas för möjligheter till program? Tex kommer man kunna impotera bilder, köra liknande lightroom? För det klarar en dator med sånn prestanda av galant.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Inaktiv

Där ser man, själv trodde jag att den skulle gå på 6000

Permalänk
Medlem

Längtar tills de kommer med 32gb och 3g med extra batteri. Då blir det ett köp direkt!

Permalänk
Medlem

Hell yeah! Asus, ni har en definitiv köpare här

Änteligen en Androidplatta värd namnet - och med evernote (eller liknande) installerat blir det ju helt kalas detta! Kommer bli min bästa kompis i sommar (tragiskt, ja jag vet... )

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Medlem

Finns det en värdig ersättare till Microsofts office? med rättstavning mm behöver kanske inte va jätte avancerat men kalkyl, presentation och ordbehandlare skulle va nice, då kommer det bli ett köp nu när jag äntligen skall börja plugga

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Skrivet av Bread_:

Finns det en värdig ersättare till Microsofts office? med rättstavning mm behöver kanske inte va jätte avancerat men kalkyl, presentation och ordbehandlare skulle va nice, då kommer det bli ett köp nu när jag äntligen skall börja plugga

Google Docs finns ju, funkar ju helt okej och behöver bara en webläsare.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk

Aldrig varit särskilt tänd på surfplattor, men den här väcker ha-begäret. Jag har länge funderat på en enkel bärbar men aldrig kunnat rättfärdiga det för mig själv, inga problem här!

Visa signatur

Ryzen 7 3700 | 32 Gb RAM | Geforce 2070 Super

Permalänk
Medlem

Motorola Atrix är ju mera intressant. Men detta är ändå ganska bra

Permalänk

Billigare än väntat. Usch, jag som tänkte det skulle bli för dyrt, nu blir man ju sugen igen...

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Oj detta var ju extremt billigt! Trodde den här skulle landa mycket högre i pris, kanske köpa för skolsyfte om det nu finns mjukvaran som behövs!

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk

Som jag har fattat det så ska den billigaste modellen kosta 399USD i USA, nästan dubbelt så mycket i Sverige. Men klart med tull och moms så blir det ju en del merkostnader men jag räknade inte på att de skulle lägga instegsmodellen på ett pris över iPaden. Hoppas tabletpriserna pressas mer när det kommer mer bra tablets, eeePad är min favorittablet i dagsläget på grund av den högupplösta skärmen kombinerat med honeycomb samt tangentbord och touchpad. Jag antar att touchpaden funkar nu, när jag testade den hos Asus tidigare i år så fungerade inte touchpaden vilket var lite tråkigt.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

31maj

Men blir helt klart ett köp på denna ja!

Blir perfekt att ha med till sommarstugan och liknande

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackansson:

Billigare än väntat. Usch, jag som tänkte det skulle bli för dyrt, nu blir man ju sugen igen...

ja, usch var ett bra ord! har egentligen inte råd efter ny stationär dator, men med så lågt pris blir det ju svårt att motstå

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Oj.. priset var ju faktiskt inget att klaga på, trodde lätt den skulle hamna på över fem tusen. Då är bara frågan om man ska orka vänta en månad..

Permalänk
Medlem

Håller med er andra. Priset var faktiskt rimligt och inte avskräckande högt som det ofta kan vara.
Är det inga uppenbara nackdelar med denna så tror jag faktiskt att det blir ett köp vid release. Dock är jag alltid lite skeptisk och vill helst se lite tester först. Gillar inte att köpa grisen i säcken.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Håller med er andra. Priset var faktiskt rimligt och inte avskräckande högt som det ofta kan vara.
Är det inga uppenbara nackdelar med denna så tror jag faktiskt att det blir ett köp vid release. Dock är jag alltid lite skeptisk och vill helst se lite tester först. Gillar inte att köpa grisen i säcken.

Inget windows är väll en uppenbar nakdel, i alla fall för vissa
EDIT: Kanske går installera någon specialversion av windows, det vet jag inte. Men är inte x86 på den i alla fall

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Inget windows är väll en uppenbar nakdel, i alla fall för vissa
EDIT: Kanske går installera någon specialversion av windows, det vet jag inte. Men är inte x86 på den i alla fall

MS gick väl ut med att Win 8 ska komma till ARM.... Frågan är dock hur bra det kommer fungera,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Inget windows är väll en uppenbar nakdel, i alla fall för vissa
EDIT: Kanske går installera någon specialversion av windows, det vet jag inte. Men är inte x86 på den i alla fall

Windows 7 och touch är inget som jag skulle vilja leva med, Helt enkelt inte utvecklat för varandra.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Hoppas på en Tegra3-modell till hösten då! Vore fläsk att ha kurslitteraturen på en sån liten skönhet istället för förtiofem kilo matteböcker i väskan.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Avstängd

den var riktigt snygg om jag hade pengarna att spendera så hade jag köpt den skulle vara bra om man också kunde vika tangentbordet till baksidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Hoppas på en Tegra3-modell till hösten då! Vore fläsk att ha kurslitteraturen på en sån liten skönhet istället för förtiofem kilo matteböcker i väskan.

Skaffa en riktig e-reader istället, tex en kindle kostar ju inte mycket och är helt klart överlägesen denna när det gäller att läsa böcker.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Eller så är man smart och kombinerar ihop flera behov, så blir prislappen lite dyrare för stunden, men mycket bekvämare och billigare i slutändan

Prislappen förvånade mig verkligen positivt, allderles lagom att skaffa sig när skatteåterbäringen kommer; då kan man ju hoppas att 32gb modell med 3G finns att införskaffa

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Skaffa en riktig e-reader istället, tex en kindle kostar ju inte mycket och är helt klart överlägesen denna när det gäller att läsa böcker.

Nu finns det ju en officiell anledning och en inofficiell anledning till att man köper en surfplatta.
Man säger att den ska användas flitigt för plugg men igentligen är det bara en ny leksak för att mätta teknikberoendet

Så känner jag i alla fall, kommer garanterat att köpa denna platta. Intalar mig själv att den ska gå att använda i arbetet men mest är det bara att jag vill hänga med tekniken.

Permalänk
Medlem

För dyrt! Gah! Nå om ett halvår kostar den 3500kr, då köper jag en. Dvs. om den inte är oduglig.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

För dyrt! Gah! Nå om ett halvår kostar den 3500kr, då köper jag en. Dvs. om den inte är oduglig.

Hade du räknat med ett ännu lägre pris ?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Skaffa en riktig e-reader istället, tex en kindle kostar ju inte mycket och är helt klart överlägesen denna när det gäller att läsa böcker.

Jag tycker faktiskt tvärtom här, iallafall än så länge.
Texten på en e-reader är klart överlägsen den på LCD och det är klart skönare att läsa.
Dock tycker jag inte att ens denna stora fördel väger upp nackdelarna med alltför liten skärm, det obefintliga stödet för pdf (alla matematiska tecken förvanskas vid förstoring) och framför allt att de är så mycket långsammare än surfplattorna.
För att läsa en roman där man sällan byter sida eller har behov av att snabbt bläddra fram och tillbaka så är dock en e-reader att rekommendera.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.