Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk

Märker även att den vägrar hitta min mobil i "USB-minne mode" som en ett lagringsmedia när man ansluter den via USB. vet inte varför, aldrig varit med om nån maskin som inte kunnat hantera den som ett vanligt USB-minne förut.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Ja i princip. Med reservation för att dåligt skrivna program (oftast spel) kan ligga kvar och köras i bakgrunden.

/hulle.

okej, tack för hjälpen!!
hur stänger man av programmen på "riktig" då?
sry för alla vara frågor...

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk

Finns mängder av task manager-apps på market. Jag tog en som heter Advance Task Manager som man lätt öppnar och får en lista på allt som är igång, trycker på knappen, terminate all apps. så är man klar.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
Skrivet av cedher:

Läste någonstans att problemet låg i Android 3.01 och 3.1 inte stöder 64GB även om hårdvaran gör det.

Vore ju trevligt om nästa version av android stöder hög kapacitets kort 64gb och uppåt

Permalänk

Nu har jag levt med min Transformer i snart 2 veckor och gillar den. Köpte den mest för ha en slösurfdator i soffan och platta i sängen, typ :).
Är rätt ny med sådana här "nymodigheter" och har en fråga angående internetuppkoppling på resande fot:

Kan man genom vilken smartphone som helst få intenetuppkoppling med plattan? Måste det vara Android på den (vilket jag helst vill ha då jag ogillar Apple)? Kan man välja vilken telefon som helst bara den har 3G?

Måste byta ut min flintyxa till mobil och vill helst inte välja fel modell för att använda ihop med Transformern.

/Nybörjare som är tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffster:

Nu har jag levt med min Transformer i snart 2 veckor och gillar den. Köpte den mest för ha en slösurfdator i soffan och platta i sängen, typ :).
Är rätt ny med sådana här "nymodigheter" och har en fråga angående internetuppkoppling på resande fot:

Kan man genom vilken smartphone som helst få intenetuppkoppling med plattan? Måste det vara Android på den (vilket jag helst vill ha då jag ogillar Apple)? Kan man välja vilken telefon som helst bara den har 3G?

Måste byta ut min flintyxa till mobil och vill helst inte välja fel modell för att använda ihop med Transformern.

/Nybörjare som är tacksam för hjälp.

Nej du kan inte välja vilken smartphone som hälst, tror det måste vara android 2.2 eller senare, samt iphone4 ska funka.
Det du ska kolla på är om den kan dela ut 3g trådlöst "bli ett trådlöst nätverk".

Är inte expert, bara testat det lite med andras mobiler och det har funkat väldigt bra till min tranformer. tänk bara på att de drar mycke bateri att dela uppkoppling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Nej du kan inte välja vilken smartphone som hälst, tror det måste vara android 2.2 eller senare, samt iphone4 ska funka.
Det du ska kolla på är om den kan dela ut 3g trådlöst "bli ett trådlöst nätverk".

Är inte expert, bara testat det lite med andras mobiler och det har funkat väldigt bra till min tranformer. tänk bara på att de drar mycke bateri att dela uppkoppling.

Samtliga iPhone funkar, övriga vet jag inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Samtliga iPhone funkar, övriga vet jag inte

Ska väl tillaggas att man måste jailbreaka om man vill dela via 3gs och transformer

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Någon som vet en bra app för GPS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklas12343:

Någon som vet en bra app för GPS?

Du kan hitta Navigon point-to-point GPS app på Market. Den kostar en del, dock.
Det finns ett Open Source alternativt också men det kräver att du ska jobba lite med inställningar och ladda ner rätta kartor för att det hela ska kunna fungera korrekt. http://www.andnav.org

Visa signatur

Fractal define R6 » Corsair RM750X » Asus Z390-F » Intel i7 9700K » Asus Strix GTX 1080Ti » Corsair 32GB 3200Mhz » Samsung 970 Evo Plus 1Tb x2» Creative Soundblaster Z » Logitech Z-906 5.1 » Sennheiser HD 598 » Razer Blackwidow Elite » Mionix Naos 7000 » LG OLED48CX

Server: ODROID-H2+, ODROID-HC1

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklas12343:

Någon som vet en bra app för GPS?

Är också på jakt efter någon bra karta som inte kräver uppkoppling

Permalänk
Medlem

Har jag missat något eller finns det ingen multitaskings knapp på tangentbordet? :/
För det skulle vara smidigt...

Skrivet från min padda

Permalänk

Skulle helst vilja ha svar från Asus i denna fråga men om någon annan ägare har det problemet att själva
ramen glappar lite,
trycker jag på sidan om av/på knappen på sjäva ramen så hörs det ett svagt klickljud.
Införskaffade den igår så känns lite surt att den glappar. Så är det någon annan som har samma problem?

Permalänk

Vad jag fått höra funkar det inte att köra tethering mellan en android-telefon och plattan, vilket är synd å helt sjukt.
För att sedan 2.3 vägrar alla versioner av android ansluta till ad-hoc och wifi-hotspot delar bara ut nätet via ad-hoc på mobilerna...

Det ska tydligen gå om man rootar enheterna och får android att vilja ansluta till ad-hoc igen.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalamander:

Vad jag fått höra funkar det inte att köra tethering mellan en android-telefon och plattan, vilket är synd å helt sjukt.
För att sedan 2.3 vägrar alla versioner av android ansluta till ad-hoc och wifi-hotspot delar bara ut nätet via ad-hoc på mobilerna...

Det ska tydligen gå om man rootar enheterna och får android att vilja ansluta till ad-hoc igen.

Kör wifi-hotspot på min Desire HD, fungerar utan problem (har 2.3)

Permalänk
Medlem

Tjenare,

Levt med med min padda i nästan tre veckor!!! Allt bara flyter!!!

Angående SD kort...jag kör SDXC 64 Gb...måste dock formateras om till NTFC så funkar det bara toppers. Samma behövdes på min
64 Gb USB-sticka. Ser på avi, mp4, mv4 utan problem i MOBOplayer. Lyssar på musik i den medlevererade spelaren men skall byta till
Meridian som jag har på min HTC. För att få bästa kvalitet på SVTPlay så kör jag via den vanliga sajten...alltså inte mobila!!!
Använder min HTC Desire med Telenor fir surf som Hotspot och även detta är strålande!!!
Fotar mycket med min Nikon D90 och har skaffat ett Eye-Fi kort. Över helgen tog jag ca. 400 bilder som automatskt "sögs" över till
Padden trådlöst (Googla på Eye-Fi - rekommenderas)...underbart backup verktyg på "fältet". Hemma har jag Eye-Fi på den bärbara som står
i köket och då prioriteras denna vid överföring.
Har köpt generisk surfplatte hållare från Amazone UK och moterat ihop denna med en Brodit konsol så nu kan barnen se på film därbak.

I stort sett sakanr jag bara:

- Billaddare
- Laddare (behöver flera)

- HÖGRE LJUD, ljudet är i lägsta laget (framför allt i vissa filmer), hoppas att ASUS kan trycka upp volumen några snäpp genom en uppdatering...helst NU eller med en gång....;-)

Lite semester info!!!

Många länder i södra europa säljer inte kontantkort för samtal/surf till turister...eller så kräver dom pass, ID, blodprov, urinprov och i Vatikanen
vill dom ha intyg på att jag var Katolik....;-). Skämt åsido..pga terroristlagar så är det krångligt...
Men jag har hittat lösningen som enligt deras kundtjänst intygar att det funkar med min HTC. Googla på Abroadband...Östrerrikist företag som säljer surf sim som funka i 50 länder i Europa och kostar ca. € 0,56 per Mb...helt OK. Betalar bara för änvändning med en hyfsat OK startkostnand!!!

Ha det,

J

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalamander:

Vad jag fått höra funkar det inte att köra tethering mellan en android-telefon och plattan, vilket är synd å helt sjukt.
För att sedan 2.3 vägrar alla versioner av android ansluta till ad-hoc och wifi-hotspot delar bara ut nätet via ad-hoc på mobilerna...

Det ska tydligen gå om man rootar enheterna och får android att vilja ansluta till ad-hoc igen.

Det stämmer inte. Jag har använt min HTC Desire som hotspot till Transformern många gånger utan några problem.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Det stämmer inte. Jag har använt min HTC Desire som hotspot till Transformern många gånger utan några problem.

/hulle.

Jag undrar mest för jag blev förvirrad över vad dessa skriver här:
http://asustransform.com/forum/index.php?/topic/70-new-to-the...

Fast det kanske är för att han har en för gammal android-mobil.

Angående detta förresten, äger man apps man köpt på market över kontot så man kan bara installera de apps jag redan köpt till paden på en android-mobil också?

Jag gick i tankar att byta till en androidmobil för att få en anslutning nämligen. Men å andra sidan vet jag inte om det finns en android-mobil som jag vill ha just nu.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korge:

Tjenare,

Levt med med min padda i nästan tre veckor!!! Allt bara flyter!!!

Angående SD kort...jag kör SDXC 64 Gb...måste dock formateras om till NTFC så funkar det bara toppers. Samma behövdes på min
64 Gb USB-sticka. Ser på avi, mp4, mv4 utan problem i MOBOplayer. Lyssar på musik i den medlevererade spelaren men skall byta till
Meridian som jag har på min HTC. För att få bästa kvalitet på SVTPlay så kör jag via den vanliga sajten...alltså inte mobila!!!
Använder min HTC Desire med Telenor fir surf som Hotspot och även detta är strålande!!!
Fotar mycket med min Nikon D90 och har skaffat ett Eye-Fi kort. Över helgen tog jag ca. 400 bilder som automatskt "sögs" över till
Padden trådlöst (Googla på Eye-Fi - rekommenderas)...underbart backup verktyg på "fältet". Hemma har jag Eye-Fi på den bärbara som står
i köket och då prioriteras denna vid överföring.
Har köpt generisk surfplatte hållare från Amazone UK och moterat ihop denna med en Brodit konsol så nu kan barnen se på film därbak.

I stort sett sakanr jag bara:

- Billaddare
- Laddare (behöver flera)

- HÖGRE LJUD, ljudet är i lägsta laget (framför allt i vissa filmer), hoppas att ASUS kan trycka upp volumen några snäpp genom en uppdatering...helst NU eller med en gång....;-)

Lite semester info!!!

Många länder i södra europa säljer inte kontantkort för samtal/surf till turister...eller så kräver dom pass, ID, blodprov, urinprov och i Vatikanen
vill dom ha intyg på att jag var Katolik....;-). Skämt åsido..pga terroristlagar så är det krångligt...
Men jag har hittat lösningen som enligt deras kundtjänst intygar att det funkar med min HTC. Googla på Abroadband...Östrerrikist företag som säljer surf sim som funka i 50 länder i Europa och kostar ca. € 0,56 per Mb...helt OK. Betalar bara för änvändning med en hyfsat OK startkostnand!!!

Ha det,

J

Grymt värdefull info, stort tack!

Jag är hemskt intresserad av att veta lite mer om din lösning för bilen med en brodit konsol. Vilken Broditprodukt är det du köpt? Kanske är fräckt att be om en bild men om du pallar

Nån annan som har nån bra lösning för bilen(barnen i baksätet) som de kan rekommendera?

Permalänk

ASUS!

Ang. Spotfy appen som fungerar bra förutom en detalj. Transformerns meny med, gå tillbaka, hem osv blockerar den nedersta delen av appen så det blir näst intill omöjligt att kunna söka på låtar osv. Är detta någon man kan konfigurera eller är det fail hos HC?

Permalänk
Medlem

Brodit

Skrivet av breitan:

Grymt värdefull info, stort tack!

Jag är hemskt intresserad av att veta lite mer om din lösning för bilen med en brodit konsol. Vilken Broditprodukt är det du köpt? Kanske är fräckt att be om en bild men om du pallar

Nån annan som har nån bra lösning för bilen(barnen i baksätet) som de kan rekommendera?

Jag kör en S80 MY12 så jag har kunnat köpa en konsol som man sätter på luckan till förvaringen mellan
framsätena (den kläms på bakifrån och blir stabil). Då min hållare för plattan är med sugplupp så expoxade
jag en relativt tjock bit plexiglas (10*10cm) på Broditen och sedan sög jag bara fast den...viola!!!

http://www.holdersandmounts.co.uk/asus-eee-pad-transformer-tf...

Bara Googla på "holders eee pad car" så finns många alternativ!!!

Sagt der Korge

Permalänk
Medlem

Dom appar du köper är kopplade till kontot och kan användas på flera enheter.

Permalänk

Ljudet

Skrivet av Korge:

Tjenare,

Levt med med min padda i nästan tre veckor!!! Allt bara flyter!!!

- HÖGRE LJUD, ljudet är i lägsta laget (framför allt i vissa filmer), hoppas att ASUS kan trycka upp volumen några snäpp genom en uppdatering...helst NU eller med en gång....;-)

J

Håller med om att ljudet är rätt svagt.

Permalänk
Skrivet av niklas12343:

ASUS!

Ang. Spotfy appen som fungerar bra förutom en detalj. Transformerns meny med, gå tillbaka, hem osv blockerar den nedersta delen av appen så det blir näst intill omöjligt att kunna söka på låtar osv. Är detta någon man kan konfigurera eller är det fail hos HC?

Hej!

Vi misstänker att det snarare är en 'brist'' hos Spotify än Honeycomb. Antagligen behöver den appen uppdateras för att passa honeycomb-tablets (pga den högre upplösningen).

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Proffsmoddare

Äntligen fick jag pilla på en padda på Mediamarkt i Västerås. Har varit väldigt intresserad med velat testa den själv innan jag bestämmer mig för ett köp.

Den fungerade utmärkt förutom fördröjning vid inmatning av text i webläsaren och lagg vid uppspelning av HQ på Youtube. Det sistnämnda störde mig oerhört. Dessutom kunde man bara välja mellan HQ på/av. Beror det på standardwebläsaren? Vore ju mycket bättre om man kunde välja själv som vanligt vilken kvalité.

Den hade 3.0.1

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalamander:

Jag undrar mest för jag blev förvirrad över vad dessa skriver här:
http://asustransform.com/forum/index.php?/topic/70-new-to-the...

Fast det kanske är för att han har en för gammal android-mobil.

Angående detta förresten, äger man apps man köpt på market över kontot så man kan bara installera de apps jag redan köpt till paden på en android-mobil också?

Jag gick i tankar att byta till en androidmobil för att få en anslutning nämligen. Men å andra sidan vet jag inte om det finns en android-mobil som jag vill ha just nu.

Det kanske är något problem som jänkarna har, jag har läst att de ibland måste betala extra till operatören för att få lov att köra hotspot, girigt.

Det var iaf inget problem med min Desire när den körde 2.2, har inte testat sen jag rootade och installerade 2.3.4.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Många har nämnt lagget vid inmatning av text på vissa sidor, t.ex detta forumet. Varför inga kommentarer från asus om detta? Beror det kanske snarare på Honeycomb?

Har velat skaffa en länge..men funderar på om jag ska vänta till 3g-modellen, för är smidigare än att behöva starta hotspot på mobilen och draina batteriet snabbare.
Å andra sidan har jag 2 huvudsakliga scenarion för en surfplatta.
1. TV/film när jag reser (och då är inte 3g/internet så viktigt..iaf inte på kortare resor..vila är de vanligaste)
(Men däremot är videouppspelning extremt viktigt)
2. Snabbsurfa i sängen efter man lagt sig..men kanske inte kan sova..eller kom på att man skulle kolla upp nåt lite snabbt. (Och då är inte 3g viktigt alls pga nätverk hemma)

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Äntligen fick jag pilla på en padda på Mediamarkt i Västerås. Har varit väldigt intresserad med velat testa den själv innan jag bestämmer mig för ett köp.

Den fungerade utmärkt förutom fördröjning vid inmatning av text i webläsaren och lagg vid uppspelning av HQ på Youtube. Det sistnämnda störde mig oerhört. Dessutom kunde man bara välja mellan HQ på/av. Beror det på standardwebläsaren? Vore ju mycket bättre om man kunde välja själv som vanligt vilken kvalité.

Den hade 3.0.1

fördröjningen är endast på standard webbläsaren.
Har inga sådana problem med opera mini eller firefox, vilket jag använder nu. förövrigt tycker jag att dessa två webläsare är de bästa som jag använt än så länge till min eee pad!
Ska säga att maxthon också är trevlig

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Maxthon

Skrivet av Jezpur:

fördröjningen är endast på standard webbläsaren.
Har inga sådana problem med opera mini eller firefox, vilket jag använder nu. förövrigt tycker jag att dessa två webläsare är de bästa som jag använt än så länge till min eee pad!
Ska säga att maxthon också är trevlig

Jag testar Maxthon just nu och upplever en liten fördröjning men klart mycket bättre än standard webbläsaren.

Permalänk
Medlem

Inhandlade en Asus Eee Pad Transformer med docka igår åt dottern. (Lånar så ofta jag kan )
Dock har vi problem med att få Java att fungera.
Hon kör något på www.gosupermodel.com som kräver Java.

Går det att få Java att fungera på Transformern?

Tacksam för Er hjälp.

Mvh
Pa