Kan varmt rekommendera att du kikar runt lite i gallerierna här på SweC och kollar om det är någon som gör datorer i din smak, hör sedan av dig och se om de kan fixa en åt dig med den designen du gillar. Blir nog både billigare och unikt/mer personligt. Samt att du stödjer den svenska marknaden
Driftstörningar är alltid jobbiga. Mot en engångsavgift för hårdvaran skulle man kunna inkludera en 4G (eller 3G) backup-router som slår igång när internettjänsten är nere. En sämre hastighet än fiber, definitivt, men otroligt mycket trevligare än att behöva använda mobilen i flera dagar.
Engångskostnad som gör kunderna säkra i sin tjänst + Gör kunderna riktigt nöjda vid driftproblem, samt gör att operatören slipper dyra kompensationer för att hålla kunderna nöjda.
Git genom Bitbucket kan jag varm rekommendera för versionhantering. För skolarbete använde jag personligen alltid Dropbox och var grymt nöjd med det. Jag delade exempelvis inlämingsuppgifter direkt via dropbox till läraren. Riktigt smidigt.
Skrivet av Matsson:
Jag och 2st kompisar planerar även att utveckla ett litet spel inom snar framtid, finns det någon lösning för så att vi kan se varandras kod i "realtime" när vi sitter och jobbar med det även fast vi inte sitter på samma plats?
När det gäller detta så vill jag rekommendera Superpowers. En rätt så ny spelmotor som är till specifikt för att kunna koda och se varandras ändringar direkt. Riktigt trevligt. Den använder dessutom typescript som är en påbyggnad av Javascript som du redan prövat på. Om ni behöver hjälp att komma igång får ni gärna höra av er så kan jag hjälpa till med uppstarten.
Jag använder visual studio för all C/#/++-programmering. Debuggern, profilern, inbyggt och smidigt git. Så gött!
För webbutveckling använder jag notepad++
Det finns flera sätt att lösa detta: Modulus-operatorn är den finare versionen. Det går även att lösa på annat vis. Jag vill inte lösa uppgiften åt dig i kod, men jag kan ge dig den fulare lösningen i (väldigt)pseudo-kod så får du själv lista ut den finare
Tänk så här:
Du har en betalning och ett pris. Börja med att ta reda på restbeloppet (det som ska betalas tillbaka, 'växeln'). Därefter ska du dela upp detta i så stora valörer som möjligt. Kanske det går att lösa med en sorterad lista över vilka valörer som finns? (500, 200, 100, 50, 20, 10, 5, 1)? Det går självklart även att hårdkoda dessa, i vissa fall är det bättre att bara få det gjort. Men tänk på fördelarna och nackdelarna med lösningarna oavsett vilken du implementerar. Därefter vill du ha så få sedlar/mynt så du måste börja med det högsta värdet. Om det går att dra av det från växeln så kan du göra det och notera det eller skriva ut vilka sedlar du dragit bort. Sedan repeterar du detta tills det inte finns kvar någon växel. Här rekommenderas självklart en loop.
Hoppas jag inte har spoilat för mycket. Som sagt, jag rekommenderar att du först implementerar ovan simpla version och sedan försöker lösa det med modulus i stället. Programmering kräver en hel del arbete för att bli duktig på så det är inget fel att göra övningen två gånger med målet att förbättra den andra gången.
Jag tror du har plagierat mig på kabeldragningen där. Använder man inte en näve buntband är det inte ett ordentligt bygge i mina ögon. Snyggt byggt, fräsig kärra.
Tror ni att det är ramminnet eller grafikminnet? Jag har 1070 Founders Edition tror jag. Det är nvidias egna fast EVGA märket. Tror ni det finns biosuppdatering till det kortet? Hårddisken är inte full jag har nog minst 300gb kvar. Kan kolla efter jobbet! Tack för era svar!
Det är garanterat grafikkortet som säger ifrån. Create2DTexture() skapar troligen en textur i två dimensioner på grafikkortets minne. I det här fallet känns det fel att du skulle få slut på minne på din GPU av ett par 2048x2048-texturer (en icke-komprimerad sådan borde ta upp cirka 16-17MB RGBA tar alla upp var sin byte. 4 bytes x 2048 x 2048). Felmeddelandet betyder att det inte finns plats när spelet försöker få tillbaka en handle (ungefär som ett unikt ID som pekar mot den nyligen skapade texturen på grafikkortets sida). Detta kan uppstå pga flera olika saker, men jag har inte hållit på med direct3d på väldigt länge så exakt vad kan jag inte säga på rak arm.
Jag skulle testa detta: Sänk textur-inställningar till lägsta i spelet, även för normal maps etc. Även om detta funkar rekommenderar jag en ren ominstallation av grafikkortets drivrutiner som någon annan nämnde tidigare.
Lycka till, funkar inte ovan är det nog något direkt fel på hur spelet pratar med vissa grafikkort och då skulle jag pusha tillbaka på utvecklaren.
@Nicke_g:
Om jag förstår det rätt så vill du ta emot graderna i celsius, sedan konvertera till fahrenheit och skriva ut?
float fahrenheit = 212.5f; // Den här raden kan du helt ta bort;
MyTemperature instance = new MyTemperature(); float fahrenheit = instance.CelsiusToFahrenheit(answer);
float celsius = instance.CelsiusToFahrenheit(fahrenheit); // Den här raden kan du helt ta bort;
Edit: Sedan bör du se över variabel-namn, i utskriften ska det väl vara fahrenheit?
Tjenare, ni får gärna lägga till mig :> Har spelat av och till sedan innan S1, toppade på Dia1 i S3 och slutade spela mer eller mindre fram tills nu.
Nickar "Pichu Saan".
Hittar dock inga minnen som har samma volt, hastighet och timings. Vad behöver jag tänka på?
Som jag förstår det kommer jag att behöva öka volten eller sänka volten på någon av minnena.