Två saker ni alla måste komma ihåg dock när ni sitter och kritiserar CDPR:
1: CDPR är inte en person, utan massor med folk. Att kritisera företaget är fel, det är endast ett par få som skall få allt skit, inte företaget som helhet. Endast ett par få som är ytterst ansvariga, vilket tar mig till punkt 2:
2: Det är inte programmerarna som bestämmer när ett spel ska släppas. Det är inte programmerarnas fel att du sitter med ett spel som inte funkar. De vet ju om statusen på spelet, är ju trots allt dem som utvecklar det. Men det är _cheferna_ som ska kritiseras. Chefen för projektet som inte lyssnar på sina programmerare och målar upp en för positiv bild för sin chef, och den chefen för att pusha spelet innan det är färdigt bara för att möta någon finansiell deadline. Det är dessa individer som skall kritiseras.
Ofta så gnyr folk på programmerarna, att de har kodat ett så kasst spel osv osv, men det är en jäkla massa beslutskedjor mellan programmeraren och distributören och affärerna, och det är allt efter programmerarna som ska få allt skit för att ha medvetet tryckt på att spelet är färdigt för release.
Spelet har en del problem ja, men det är cheferna som tagit det yttersta beslutet att släppa det, och jag tvivlar på att programmerarna kollektivt har sagt att spelet är färdigt och stabilt för release. Vi vet ju redan att massor med content har klipps från spelet för att få ut det i tid, och att konsollreleasen var skit, men det är cheferna som godkänt detta fast de vetat statusen på produkten. Skyll på dem, inte programmerarna som sitter längst ner i hierarkin och lägger övertid och crunch för att försöka leverera spel till en aldrig nöjd kund...
Är det vad det hypades till? Nej. Är spelet komplett? Nej. Är det buggfritt? Absolut inte. Skulle jag kunnat vänta ett år till innan det släpptes? Absolut. Men jag har ändå haft väldigt kul med spelet och har förtroende för att de fixar det och även släpper mer content.