Permalänk
Medlem

Och där hände det... Jag fick inbränning på min...
Däremot så är deras kundservice något helt unikt. Har redan fått bekräftelse på att en ny är på väg till mig från att ha ringt support imorse.

Jag vet att inbränningen för min del kommer från FF14 och deras knappar. När man kör Auto HDR så lyser dom starkt som as... Däremot går det att sänka opacitet på dom så det har jag gjort nu och hoppas att min nästa skärm lever lite längre än så.

Kul o se att även dessa går att uppdatera! Hade missat detta helt...

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av R3b0rn:

Och där hände det... Jag fick inbränning på min...
Däremot så är deras kundservice något helt unikt. Har redan fått bekräftelse på att en ny är på väg till mig från att ha ringt support imorse.

Jag vet att inbränningen för min del kommer från FF14 och deras knappar. När man kör Auto HDR så lyser dom starkt som as... Däremot går det att sänka opacitet på dom så det har jag gjort nu och hoppas att min nästa skärm lever lite längre än så.

Kul o se att även dessa går att uppdatera! Hade missat detta helt...

Hur lyckades du få inbränning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av R3b0rn:

Och där hände det... Jag fick inbränning på min...
Däremot så är deras kundservice något helt unikt. Har redan fått bekräftelse på att en ny är på väg till mig från att ha ringt support imorse.

Jag vet att inbränningen för min del kommer från FF14 och deras knappar. När man kör Auto HDR så lyser dom starkt som as... Däremot går det att sänka opacitet på dom så det har jag gjort nu och hoppas att min nästa skärm lever lite längre än så.

Kul o se att även dessa går att uppdatera! Hade missat detta helt...

Kikade på min skärm idag och jag precis som du, fått en inbränning som syns vid blått ljus...man ser en svag text i högra hörnet... Blir att kontakta supporten imorgon.

Kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig har missat en pixel refresh och kört det kontinuerligt var 4:e timma...

Håller tummarna på att Dell är hjälpsamma:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Kikade på min skärm idag och jag precis som du, fått en inbränning som syns vid blått ljus...man ser en svag text i högra hörnet... Blir att kontakta supporten imorgon.

Kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig har missat en pixel refresh och kört det kontinuerligt var 4:e timma...

Håller tummarna på att Dell är hjälpsamma:-)

Just detta är anledningen till att jag tänker skaffa en Eizo EV3240X ips skärm.

Permalänk
Medlem

Då så... har fått svar på Dell support och blev lite fundersam:

"Då enligt de supportavtal som finns på de här skärmarna så har man bara 1 tillfälle att byta ut skärmen för inbränd bild, så gör du det nu så är det ingenting som går att göra igen i framtiden även om skärmen fortfarande är inom garanti.
Och eftersom problemet inte är så grovt än så kan möjligtvis en pixel refresh lösa det.
Återkom med resultat och om du fortsatt vill ha skärmen utbytt, det är ett gränsfall att vi kan byta ut den och om du gör det så går det inte att göra igen för samma problem i framtiden"

Jag skickade både bilder och film där man ser en enligt mig, tydlig inbränd skugga från en text i hörnet.

Stämmer detta verkligen som Dell säger?
Att skärmen bara får bytas ut en gång för inbränd bild?

Låter katastrof enligt mig...

Permalänk
Medlem

Till mig så sa dom att nästa skärm jag fick så var det samma garanti som gällde min första. Så jag hade inget att oroa mig för... Vi får la se då...

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av R3b0rn:

Till mig så sa dom att nästa skärm jag fick så var det samma garanti som gällde min första. Så jag hade inget att oroa mig för... Vi får la se då...

Hur gick processen till för dig?

Fick du hem en ny och skulle packa i den gamla i samma kartong?

Permalänk
Medlem
Skrivet av R3b0rn:

Till mig så sa dom att nästa skärm jag fick så var det samma garanti som gällde min första. Så jag hade inget att oroa mig för... Vi får la se då...

Hej!

Tänk på att skärmarna som dom skickar oftast är refurbs. Även om dom kan se nya ut i original förpackning osv. Jag hade en AW3423DW och fick refurbs som var både repiga och hade en massa fläckar på skärmen som inte gick bort. Så kolla igenom skärmen.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Då så... har fått svar på Dell support och blev lite fundersam:

"Då enligt de supportavtal som finns på de här skärmarna så har man bara 1 tillfälle att byta ut skärmen för inbränd bild, så gör du det nu så är det ingenting som går att göra igen i framtiden även om skärmen fortfarande är inom garanti.
Och eftersom problemet inte är så grovt än så kan möjligtvis en pixel refresh lösa det.
Återkom med resultat och om du fortsatt vill ha skärmen utbytt, det är ett gränsfall att vi kan byta ut den och om du gör det så går det inte att göra igen för samma problem i framtiden"

Jag skickade både bilder och film där man ser en enligt mig, tydlig inbränd skugga från en text i hörnet.

Stämmer detta verkligen som Dell säger?
Att skärmen bara får bytas ut en gång för inbränd bild?

Låter katastrof enligt mig...

Det är 3 år inbränningsgaranti på originalskärmen ja. Ett utbyte. Jag har precis aktiverat auto HDR och börjat köra lite mer med HDR än innan. Dock rimlig ljusstyrka i SDR och hoppas på att slippa.
Skärmen är redan bytt en gång för mjukvaruproblem. Nu kan man docka flasha skärmarna själv till senaste FW vilket man inte kunde då jag fick min utbytt. Men jag har inte använt inbränningsgaranti utan det förra var RMA. Får hålla tummarna att jag inte får inbränningar och isf att de sköter det korrekt.

Min utbytesskärm hade smuts på men det gick bort med en mikrofiberduk och lite vatten. Det är refurbs man får i utbyte.

När jag köpte min DW för 9990kr så fanns inget bättre alternativ. Det var nämligen bara Alienware som hade nån garanti ÖHT. Idag finns det iaf nån annan med liknande värde.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Uppdatering.

För ca 4v sedan så fick jag min skärm utbytt pga inbränning.

Visade sig att skärmen jag fick var sprillans ny och inte refurbished (tack o lov)

Det komiska är att min defekta skärm fortfarande inte har hämtats...

Har varit på Dell ett flertal ggr med att UPS inte har hämtat upp paketet.

Har även frågat om jag kan få en etikett mailad så kan jag lämna den till ett ombud, men icke...jag blev ombedd att vänta några dagar.

Nu har det gått ytterligare en vecka sedan jag mailade Dell och fick svar igår att "service-ärendet" är avslutat.

Sitter alltså just nu med 2st skärmar, varav den ena skulle hämtats upp för en månad sedan... 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Uppdatering.

För ca 4v sedan så fick jag min skärm utbytt pga inbränning.

Visade sig att skärmen jag fick var sprillans ny och inte refurbished (tack o lov)

Det komiska är att min defekta skärm fortfarande inte har hämtats...

Har varit på Dell ett flertal ggr med att UPS inte har hämtat upp paketet.

Har även frågat om jag kan få en etikett mailad så kan jag lämna den till ett ombud, men icke...jag blev ombedd att vänta några dagar.

Nu har det gått ytterligare en vecka sedan jag mailade Dell och fick svar igår att "service-ärendet" är avslutat.

Sitter alltså just nu med 2st skärmar, varav den ena skulle hämtats upp för en månad sedan... 🤔

Vilka nötter Känslan är ju att bara behålla skärmen och låta dom skylla sig själva men är väl bäst att fortsätta ligga på lite så du inte hamnar i en knivig sitts senare om dom helt plötsligt skulle komma på att dom inte fått den. Har du testat deras chatt? Den har jag använt flera gånger och den brukar vara bra.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar