Vart få tag på kartonger/emballage?

Permalänk
Medlem

Vart få tag på kartonger/emballage?

Hej!

Jag har två äldre datorer som jag tänkt sälja av delarna i. Problemet som jag stött på dock är vart man får tag på kartonger och emballage för detta.

Alla sidor jag tittar på riktar sig mot företag och jag är inte riktigt intresserad av att köpa bubbelplast för över 1000:- t.ex.

Nån som kan tipsa vart man får tag på dessa saker?

Mvh

Permalänk
Medlem

Bubbelplast finns i alla fall billigt på tex Jula, Biltema, Clas Ohlson, Bauhaus mfl.

Permalänk
Medlem

Proshop ska ha koll på kartonger har jag hört.

Skämt o sido (Proshop verkar ha gjort rätt för sig). Men bubbelplast finns ju att köpa från t.ex. Jula, Clas eller Biltema. Allt som krävdes var en Googlesökning på ordet "bubbelplast";
https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/forvaring...
https://www.clasohlson.com/se/Hem/Förvaring/Flyttkartonger-&-...

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thermion:

Hej!

Jag har två äldre datorer som jag tänkt sälja av delarna i. Problemet som jag stött på dock är vart man får tag på kartonger och emballage för detta.

Alla sidor jag tittar på riktar sig mot företag och jag är inte riktigt intresserad av att köpa bubbelplast för över 1000:- t.ex.

Nån som kan tipsa vart man får tag på dessa saker?

Mvh

Elektroskandia, I Stockholm har dem högar med kartonger som man kan plocka i olika storlekar 😊 passar alla komponenter iaf, chassi kan vara svårare men inte omöjligt

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Besök återvinningsanläggningarna och se om det för dagen finns något du kan använda. Större wellpappskivor brukar oftast finnas, likaså tunt vitt plastmaterial och ibland bubbelplast. Frigolitblock är lätta att ordna till i storlekar som fyller din kartong. Prata med någon granne i närmaste bostadsområde om de har ett avfallsrum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

Besök återvinningsanläggningarna och se om det för dagen finns något du kan använda. Större wellpappskivor brukar oftast finnas, likaså tunt vitt plastmaterial och ibland bubbelplast. Frigolitblock är lätta att ordna till i storlekar som fyller din kartong. Prata med någon granne i närmaste bostadsområde om de har ett avfallsrum.

Man får ju dock inte tag redan slängt skräp på ÅVCs, och de ÅVCs vi har i Stockholm komprimerar kartonger direkt

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Brukar spara lite kartonger så jag alltid har något att skicka i. Tex en skokartong kan fungera, eller någon kartong man fått från Inet etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Man får ju dock inte tag redan slängt skräp på ÅVCs, och de ÅVCs vi har i Stockholm komprimerar kartonger direkt

Jo, men TS bor ju i Köping som jag antar har en mer avslappnad inställning mer likt kranskommunerna till Stockholm. Inga problem att prata med personalen om du har speciella behov. Sedan så finns det ju mängder av obemannade insamlingsstationer runt om i kommunerna.