Permalänk
Medlem

Lära sig Android video?

Hej,

Några bekanta har använt Android-telefoner i många år, men det har blivit uppenbart att de inte förstår grunderna, som appar, appstore, inställningar, säkerhet, med mera.

Det hade varit riktigt fint med en video som går igenom, på svenska, hur en Android-telefon fungerar på ett övergripande och tydligt sätt. Exempelvis hur man installerar och avinstallerar appar, vad man bör tänka på, var man hittar appar, var man hittar inställningar, vilka inställningar som finns, och hur man ska tänka kring säkerheten, det vill säga grunderna.

Jag har sökt lite på YouTube och det finns en del men jag har inte lyckats hitta något på svenska.

Nu kanske ni undrar, varför video? Varför lär du dem inte själv? Det har jag naturligtvis redan försökt ett par gånger, men uppenbarligen inte nått fram.

Har ni några tips?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Kanske dessa från SPF pension?

https://youtu.be/bgHQdmzrazo?si=H_154UzZ6qYXMgza

Tyvärr äldre version av play store.. Vilket kanske kan förvirra.