Netflix tvingar Basic-kunder att byta till dyrare abonnemang

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Går bra för streamingtjänsterna nu.

Enda man hör är hur priserna går upp, kvalitén går ner och befintliga kunder luras, fantastisk affärsmodell.

Netflix tappar ju inte kunder. Så vi kunder måste vara korkade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Undrar om film och serier kommer vara en grej i framtiden...? Mitt tidsfördriv har blivit mer och mer att scrolla på mobilen istället för att bemöda mig att titta på "underhållning" i mer klassiska format. Till och med mina föräldrar har nu sagt upp netflix. Farsan som är en bit över 70 sitter nu istället och glor på reels efter att rätt nyligen upptäckt facebook. 😅

Byta ut filmer o serier mot cancer-reels o doomscrollning? Du vill inte ha nån hjärna kvar alls eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Netflix tappar ju inte kunder. Så vi kunder måste vara korkade

Citat:

Netflix lost viewers for the 1st time in 10 years, says password sharing is to blame

https://www.npr.org/2022/04/20/1093696190/netflix-password-sh...

Permalänk
Medlem

Gammal nyhet.

Nyare nyhet:

https://apnews.com/article/netflix-fourth-quarter-results-vid...

Permalänk
Medlem

Stämmer inte längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

Netflix har börjat gå utför mer och mer.
Det är väl dock inte så att de TVINGAR Basic-kunder till DYRARE abonnemang ändå? Mejlet föreslår endast Standard-abonnemanget. Det finns trots allt Basic med reklam kunder kan välja istället.

Även om det är riktigt fult gjort av Netflix och att väldigt få lär välja Basic med reklam får man faktiskt ta och sätta rubriker utan lögner imo. Vet inte hur många gånger folk ska behöva påpeka rubriksättningar för er innan ni lägger av med ert clickbait bullshit.

Jag tänkte skriva något liknande. En sån här rubrik är så sjukt risig. Extremt låg journalistisk nivå på såna här skitrubriker. Fan, styr upp på redaktionen så ni inte blir Aftonbladet…

Permalänk
Medlem

Edin, det du påstår stämmer ju inte, eller försöker du bara hetsa massorna mot Netflix?

Jag röstar på att detta är årets sämsta artikel.

Permalänk
Medlem

Tvingar? Rena rama Aftonbladet-rubrik.