Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Köpt en SSD

Inväntar en SSD inom några dagar. Har inget jag behöver ha med mig från förra HDD:n, men när jag installerat den, hur får jag installerat OSX igen? Har ingen skiva etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Inväntar en SSD inom några dagar. Har inget jag behöver ha med mig från förra HDD:n, men när jag installerat den, hur får jag installerat OSX igen? Har ingen skiva etc.

Lättaste sättet jag vet är detta:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/176626-deltac...

Stoppa in SSD:n, kopiera HDD:n, byt plats på dom.

Du har nu en SSD i Mac:en och en extern HDD Tada!

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Glömde nämna det är en Macbook Pro, så kan inte ha båda diskarna sammankopplade i datorn.

Permalänk
Medlem

Kopiera över nätverket?

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hur gammal mac har du? Alla macar senase åren har installationsprogrammet inbyggt på moderkortet så det är bara att installera över internet.

http://support.apple.com/en-us/HT4718

Permalänk
Medlem

Som artikeln ozo64 länkade till så är det enklast att använda "Internet Recovery". Det är till och med så enkelt att du bara sätter i disken och startar datorn, sen ska den själv starta installationen över internet-uppkopplingen.

Citat:

Your Mac automatically uses this feature when the Recovery System on the startup drive isn't available. For example, if your startup drive encounters an issue, or if your startup drive has been replaced or erased. Internet Recovery lets you start your Mac directly from Apple's servers.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)