Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

hur startar jag spelet?? Diablo2 lod digital nerladdning

Permalänk

hur startar jag spelet?? Diablo2 lod digital nerladdning

Hej alla sweclockare!
Jag har stött på ett problem när jag skulle installera diablo2, jag laddade ner det från mitt account på battle.net.

Men efter att jag har laddat ner spelet så får jag bara fram en mapp med filerna:
Installer.exe
Installer tome.mpq
Installer tome 2.mpq
Installer tome 3.mpq

och 2 mappar i mappen:
installer.app
DirectX

när jag går in på Installer.exe så får jag upp en ruta där det står "play diablo II","view the manual" osv.
när jag tycker på play diablo II så händer absolut inget alls, har testat det både på win xp och win7 utan någon lycka.

någon som vet hur man gör? tack på förhand

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Har du haft Diablo 2 installerat på datorn tidigare?
Antagligen känner den av något i registret som pekar på att det redan är installerat vilket är anledningen till att du får upp "Play Diablo II" istället för "Install".

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Har du haft Diablo 2 installerat på datorn tidigare?
Antagligen känner den av något i registret som pekar på att det redan är installerat vilket är anledningen till att du får upp "Play Diablo II" istället för "Install".

nej jag har inte haft diablo installerat tidigare. den hoppar bara över installationen och visar att spelet redan är installerat.
jag kan inte i häller installera det på det gamla viset (med skivorna) för cdkeyn passar inte där ju...

edit: kan tillägga att jag har min kompis installation på ett usbminne men jag kan inte använda den cdkeyn, så om det finns något sätt att byta nycklen på så går det lika bra, jag har letat lite efter såna program men har inte hittat något.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk

Det finns ett program som heter D2CKEY

Permalänk
Skrivet av Premier_citron:

Det finns ett program som heter D2CKEY

jag har testat det programmet men där kan man bara byta 16teckens nycklar mina är på 26...

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

jag har testat det programmet men där kan man bara byta 16teckens nycklar mina är på 26...

sök efter "diablo 2 cd key changer 26 character" på google så kommer du hitta changers som klarar 26 char nycklarna.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

sök efter "diablo 2 cd key changer 26 character" på google så kommer du hitta changers som klarar 26 char nycklarna.

jag hittar bara en och den fungerar inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

jag hittar bara en och den fungerar inte.

Denna har funkat för mig iaf
poff (dock inte testat sen senaste ladder reset, vet inte om spelet patchats sen dess?)

Inga länkar till piratkopierat material etc
/Najk

Länk till piratkopierat material m.m.
Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

köp spelet istället. så får du en ny nyckel

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Hej alla sweclockare!
Jag har stött på ett problem när jag skulle installera diablo2, jag laddade ner det från mitt account på battle.net.

Skrivet av Rogga67:

köp spelet istället. så får du en ny nyckel

Ojdå

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

är spelet riktigt men koden inte fungerar så är det ett supportärende för blizzard...

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem, jag hade sedan tidigare en mapp med diablo2 som jag tagit från en annan dator där jag installerat det.
Denna mapp låg på en av mina externa hårddiskar, så det var inte det första jag tänkte på

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

är spelet riktigt men koden inte fungerar så är det ett supportärende för blizzard...

Skriv det direkt då:), du skrev och menade något annat med ditt första svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Skriv det direkt då:), du skrev och menade något annat med ditt första svar.

nej, jag menade samma sak men du förstod inte vad jag skrivit

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking