Permalänk

Något RPG spel

Jag är sugen på att spela något RPG spel idag har ni några bra tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanemaggot:

Jag är sugen på att spela något RPG spel idag har ni några bra tips?

RPG är ju ganska brett, lite beroende på hur man tolkar det, någon speciell underkategori som du söker?
Vad har du spelat och vad gillar du?

Om man bara skjuter från höften, Witcher 2 kanske kan vara något om du mot förmodan inte redan spelat det?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

The Last Remnant är ett väldigt annorlunda RPG som jag tyckte var suveränt! Bra story och gameplay.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem

Sjukt bra är det också!

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Sjukt bra är det också!

Gillar man Baldur's Gate stuket på RPG så är detta otroligt bra!

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

RPG är ju ganska brett, lite beroende på hur man tolkar det, någon speciell underkategori som du söker?
Vad har du spelat och vad gillar du?

Om man bara skjuter från höften, Witcher 2 kanske kan vara något om du mot förmodan inte redan spelat det?

Jag har redan spelat the witcher 2 och kan inte vänta till trean kommer, men jag söker något i the witcher stuket.

Permalänk
Medlem

South Park: The Stick of Truth
Shadowrun Returns
Bastion
Two Worlds I och II

Inte nödvändigtvis vad du söker men tycker alla dessa spelen är bra av olika anledningar! Humor, mysiga, snygga m.m.

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk

TES III: Morrowind
Dark Souls I och II

Permalänk
Medlem

Personligen tål jag inte point n click/hack n slash rpgs. Tycker man ska styra karaktären med styrkorset/analoga spaken. Karaktären ska heller inte vara modifieringsbar, utan ska vara skräddarsydd för rollen/storyn. Med det sagt, kan jag börja med att rekommendera final fantasy 7.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Skyrim, Oblivion, fallout 3 och new vegas och the witcher 1 och 2?

Visa signatur

CPU:intel core i5 2500k 3.30ghz||MB:Gigabyte z68x-ud3h-b3||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:kfa2 gtx 680 (accelero hybrid)||
PSU:corsair TX750w||CHASSI: fractal design define r3 ||
HDD:2tb||SSD:120gb||

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Gillar man Baldur's Gate stuket på RPG så är detta otroligt bra!

Verkligen, Divinity: Original Sin kan jag rekommendera varmt, härlig atmosfär, sköna strider och glimten i ögat, riktigt bra spel!

Permalänk

Eller Pokemon om man vill ha det stuket Sen finns ju Final Fantasy-spelen som är underbara.

Permalänk
Medlem

Spela gamla Snes Jrpgs. Finns inga bättre RPGs förutom Baldurs Gate

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk

Jag älskar Skyrim, Dragon Age Origins och Mount&Blade: Warband

Permalänk
Avstängd

Gotic 1-4 spelen där dom första börjar bli lite gamla men 3-4 känns skapligt up to date
Twoworlds 1 o 2 men dom ska man patcha rejält ..
risen 1 och 2
Witcher så tycker jag första som goty edition slår 2an alla dagar i veckan
divinity 2
ja sen morrowind-oblivion-skyrim
lite äldre som fallout 1 o 2 och arcanum - devine devinity - lionheart - och gotic 1-2 baldurs gate - icewind dale även temple of elemental evil är med bra spel som jag gillar ja alla troika och blackisle spelen och det är vad jag kommer på så där på rak arm

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv

The Witcher
Mass Effect