Verktyg Visningsval
2012-04-15, 11:29   #1951

Insanity92

Medlem

Plats: Lund

Registrerad: mar 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av A-gen Visa inlägg
För att inte tala om den förvirring som uppstår och oceanen av människor som undrar "va? vadå stresstest? var loggar jag in för det? jag vill också vara med?" utan att läsa på innan.
Precis! När det sen faktiskt gick att logga in med pre purchase så tvivlar jag på att många av de visste att de inte borde kunna spela.
2012-04-15, 18:04   #1952

Keltar

Medlem

Keltars avatar

Plats: Ljungbyhed

Registrerad: sep 2011

Jag undrar om någon här är med på att vi här på sweclockers startar en egen guild på guild wars 2? Om någon mer tycker detta låter som en bra ide skulle det vara bra. Har själv en guild på world of warcraft i lvl 18 men jag undrar ändå om någon annan skulle kunna hålla i denna guild för medlemmar här på sweclockers och kompisar till dem.
Keltar är inte uppkopplad
2012-04-15, 19:52   #1953

LeafBox

Medlem

LeafBoxs avatar

Plats: Sverige ;)

Registrerad: nov 2008

Ni som letar guild:

http://forum.gw2sverige.se/index.php > Rekrytering
CPU: i5 2500k+NH U12P @4.2Ghz | GPU: Gigabyte 7950 Windforce | MB: ASRock Z68 Extrem3 Gen3 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/HDD:Samsung EVO 840 120Gb/WD Black 500Gb | PSU: Corsair TX650 | Chassie: Define R3 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Qpad MK-50 | Mus: Qpad 5K | Ljud: Z906/Qpad QH-90
LeafBox är inte uppkopplad
2012-04-15, 21:19   #1954

chrisragnar

Medlem

Plats: nälden

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Insanity92 Visa inlägg
Folk med pre purchase har aldrig skrivit under något NDA.

De kunde väl åtminstone kunna hålla uppe sitt eget forum så man kunde läsa/klaga där men det låg nere 95% av tiden också. Klart folk undrar när felmeddelandet säger "There is no beta event...." istället för typ "Server overloaded" eller liknande. Folk vände sig helt enkelt till de ställen där de kunde fråga andra vad som är på gång i brist på officiella alternativ.

Dessutom måste jag tillägga att visst, att saker inte funkar är negativt men det är många som är glada för att de gjorde ett stress test för att undvika att samma sak händer under BETA weekends och därmed betraktar detta som något positivt.
Jag vet men det jag menade var att de kunde ju vara goda samariter och iallafall förlja NDA när de gick in på servrarna trots att de inte var inbjudna, och inte gå direkt till forumen och kasta ur sig saker de inte vet något om. Till exempel. Some respekt även mot företag/utvecklare.
chrisragnar är inte uppkopplad
2012-04-16, 00:01   #1955

Trudgelmer

Medlem

Trudgelmers avatar

Plats: Hässleholm

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av juckeyy Visa inlägg
Spelade just lite stresstest utan invite. Men sate vad ooptimerat spelet är laggar ju som satan!
Håller tummarna för att de lyckas få bort lagget till release. Vore enormt tråkigt om den vackra grafiken resulterade i usel prestanda.
2012-04-16, 00:13   #1956

Ferrat

Medlem

Ferrats avatar

Plats: Zion

Registrerad: apr 2004

Jag vill inte vara sådan men ni fattar vad ett stresstest är va?
Att klaga på lagg vid stresstest är totalt meningslöst, hela iden med testet är att kolla vad servrar m.m. klarar just för att inte det ska bli så vid release pga för lite serverkapacitet m.m.
Ladda hem t.ex. OCCT eller IntelBurnTest, kör igång maxade test sedan försök lira t.ex. BF3, om det inte flyter bra betyder det inte att BF3 är ooptimerat utan att din dator är urmaxad på vad den klarar att hantera, samma sak om du har nedladdningar som tar upp hela din bandbredd och sedan försöker köra BF3 online så kommer du känna av det, det är ungefär vad de gjorde under stresstest.

Stresstestet kan användas vid optimering för att hitta flaskhalsar m.m. men det är inte ett speltest utan just ett prestanda test för systemet, de ville se hur mycket servrarna kunde hantera vart gränsen för vad de anser godtagbart är, vart ev problem uppstår osv

Detta var oxå anledningen till att det var invite only och inte menat att pre-purchase skulle vara med, även om det var knasigt hanterat på vissa sätt av ArenaNet så kan de som har pre-purchase och ändå gick in sabba mer än de hjälpte för troligen var tanken att ha det inom kontollerade former osv. samt just att folk som gjort pre-purchase som inte fattar vad ett stresstest är inte skulle lägga kommentarer på prestanda som inte har något med slutprodukten att göra. (oxå en anledning till NDA för de som blev inbjudna).
Ferrat är inte uppkopplad
2012-04-16, 01:00   #1957

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Trudgelmer Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen inskrivet av juckeyy Visa inlägg
Spelade just lite stresstest utan invite. Men sate vad ooptimerat spelet är laggar ju som satan!
Håller tummarna för att de lyckas få bort lagget till release. Vore enormt tråkigt om den vackra grafiken resulterade i usel prestanda.
Är det nätverk eller grafik som är problemet? När man pratar om lagg i MMO tolkar jag det som nätverksrelaterat, vilket inte är förvånande i ett stresstest. Grafikprestanda kan vara ett problem när det är pvp/raider, men normalt brukar man kunna ställa ner grafiken och få bort det även där.
Buio är inte uppkopplad
2012-04-16, 14:42   #1958

v1ctory

Medlem

v1ctorys avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: sep 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Buio Visa inlägg
Är det nätverk eller grafik som är problemet? När man pratar om lagg i MMO tolkar jag det som nätverksrelaterat, vilket inte är förvånande i ett stresstest. Grafikprestanda kan vara ett problem när det är pvp/raider, men normalt brukar man kunna ställa ner grafiken och få bort det även där.
Dålig optimering tolkar jag som grafiklagg, men med många spelare i samma zon skjunker ju fps:en i de flesta MMOs. Förhoppningvis flyter på nätverksdelen och grafiken som silke när spelet väl släpps. Speciellt i större WvW drabbningar är det ju mer eller mindre en förutsättning för att det ska vara kul att spela.
v1ctory är inte uppkopplad Folding
2012-04-16, 16:36   #1959

Cyberz

Medlem

Cyberzs avatar

Plats: Örebro

Registrerad: maj 2002

Nått som är störande är när man håller musen över nån fiende eller så, så blir det ljust kant runt hela den gubben. det är rätt fult och old school. Hoppas det går att ta bort men antagligen inte...
Cyberz är inte uppkopplad
2012-04-16, 18:01   #1960

Goteborgan

Medlem

Goteborgans avatar

Plats: Skogen

Registrerad: aug 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cyberz Visa inlägg
Nått som är störande är när man håller musen över nån fiende eller så, så blir det ljust kant runt hela den gubben. det är rätt fult och old school. Hoppas det går att ta bort men antagligen inte...
Tror säkert det kommer komma, finns ju folk som inte gillar det. Det kommer folk säkert kommenterat i betan som kommer.

Men själv gillar jag det.

Hade varit nice med detta chassit, tror inte det är postat innan.
http://blog.codeofficer.com/blog/201...-2-gaming-rig/

Senast redigerad av Goteborgan 2012-04-16 klockan 18:41.
2012-04-17, 18:56   #1961

Starcus

Medlem

Plats: Nacka

Registrerad: jun 2009

Någon som vet när ArenaNet faktiskt kommer att hålla ett Weekend Beta Event? Har inte lyckats hitta någon information alls om när det drar igång så jag vet inte om jag måste köpa spelet till helgen eller inte...
Starcus är inte uppkopplad
2012-04-17, 19:49   #1962

Spefaktiv!

Medlem

Registrerad: sep 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Starcus Visa inlägg
Någon som vet när ArenaNet faktiskt kommer att hålla ett Weekend Beta Event? Har inte lyckats hitta någon information alls om när det drar igång så jag vet inte om jag måste köpa spelet till helgen eller inte...
De har inte gått ut med något exakt datum, endast sagt att det är "end of april". Många antar att det är näst sista/sista helgen i april.
2012-04-17, 22:57   #1963

Insanity92

Medlem

Plats: Lund

Registrerad: mar 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Starcus Visa inlägg
Många butiker har sagt denna helgen men det är mycket möjligt att det var planerat då men sköts fram till nästa pga att stresstestet inte gick som man ville eller liknande. Officiellt är det som sagt end of April som har sagts.
2012-04-18, 08:20   #1964

A-gen

Medlem

Plats: Umeå

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Insanity92 Visa inlägg
Många butiker har sagt denna helgen men det är mycket möjligt att det var planerat då men sköts fram till nästa pga att stresstestet inte gick som man ville eller liknande. Officiellt är det som sagt end of April som har sagts.
Tror ärligt talat inte att butikerna haft någon aning alls, de har bara gissat. Tror inte ArenaNet har vetat i förväg innan stresstestet vilken helg det skulle bli, det är inte deras stil att ge datum i förväg på det viset.
2012-04-18, 19:23   #1965

Orici

Medlem

Oricis avatar

Plats: Origin

Registrerad: aug 2003

Ny gw2 signatur.

http://www.team-baka.com/signator-en
2012-04-18, 19:55   #1966

Orici

Medlem

Oricis avatar

Plats: Origin

Registrerad: aug 2003

Good news!First Beta Weekend Event will be from April 27-29. We will let you know once the client is ready for download. ^MK
2012-04-18, 19:57   #1967

Devlaska

Medlem

Devlaskas avatar

Plats: Malmö

Registrerad: jan 2002

Från deras Facebooksida:

Guild Wars 2
Good news!First Beta Weekend Event will be from April 27-29. We will let you know once the client is ready for download.

We'll have a blog post with details about what and when you can play later today or tomorrow. If you haven't already: pre-purchase to participate! https://buy.guildwars2.com/ ~RB2
2012-04-18, 20:09   #1968

CrazyBanana

Medlem

Registrerad: jan 2009

åå sämst att jag jobbar alla dagar den helgen men får iaf lite tid på kvällen hoppas jag. Positive thinking!
CrazyBanana är inte uppkopplad
2012-04-18, 20:20   #1969

ilsken

Medlem

ilskens avatar

Registrerad: apr 2004

Härligt! Sett fram emot detta länge
ilsken är inte uppkopplad
2012-04-18, 20:32   #1970

Främling

Medlem

Registrerad: jul 2007

Underbart! Har inget att spela just nu då jag lagt ner både SWTOR och Tera.
Främling är inte uppkopplad
2012-04-18, 20:33   #1971

Blazin87

Medlem

Blazin87s avatar

Plats: Sthlm

Registrerad: mar 2012

Citat:
Det kommer inte att inträffa.
I betan så kan man endast ha medium inställningar, och endå har spelet enormt dålig prestanda (antagligen suger grafik motorn)
i release kommer det finnas högre inställningar, och för den som tror att det kommer bli bättre än betan så är man helt ute och cyklar
release prestandan på spelet kommer troligtvis bli mycket sämre än beta prestandan då det kommer bli mer folk som springer runt osv osv.
suger prestandan nu, kommer den suga ännu hårdare i release.
Intel Core i5 2500k @ 4.6ghz | Zotac GTX 470 | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | 8GB G.Skill ARES 1866mhz CL9 | Corsair VX550W | OCZ Agility 3 60gb | Intel G2 160gb SSD | WD Green 500gb 7200rpm 64mb | Hitachi 500gb 5400rpm 32mb | Creative X-Fi Xtreme Gamer | Razer Kraken Pro | Steelseries 4HD | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Samsung SA300 22"
Blazin87 är inte uppkopplad
2012-04-18, 20:35   #1972

Jyyhan

Medlem

Plats: Floby

Registrerad: feb 2010

Hade vart bättre med denna helgen, händer inte så mycket så man kunde ju döda den.. men nästa får väl funka
Jyyhan är inte uppkopplad
2012-04-18, 21:22   #1973

A-gen

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Blazin87 Visa inlägg
I betan så kan man endast ha medium inställningar, och endå har spelet enormt dålig prestanda (antagligen suger grafik motorn)
i release kommer det finnas högre inställningar, och för den som tror att det kommer bli bättre än betan så är man helt ute och cyklar
release prestandan på spelet kommer troligtvis bli mycket sämre än beta prestandan då det kommer bli mer folk som springer runt osv osv.
Lagom troll. Grafikmotorn har inte varit optimerad alls under de tester vi sett, dessutom körs garanterat en debug-build under betan där loggning under huven drar massor av prestanda. Att grafikmotorn skulle suga är inget annat än troll, den är baserad på koncept från GW1-motorn som var ett prestandamässigt underverk.
2012-04-18, 21:25   #1974

Spefaktiv!

Medlem

Registrerad: sep 2004

Fan, missar fredagen. Får kompensera med att inte sova lördag-söndag
Längtar redan, blir att testa engineer, sen lira med warrior och thief.
Hellyeeee
2012-04-18, 21:27   #1975

LeafBox

Medlem

LeafBoxs avatar

Plats: Sverige ;)

Registrerad: nov 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Blazin87 Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen inskrivet av A-gen Visa inlägg
Lagom troll. Grafikmotorn har inte varit optimerad alls under de tester vi sett, dessutom körs garanterat en debug-build under betan där loggning under huven drar massor av prestanda. Att grafikmotorn skulle suga är inget annat än troll, den är baserad på koncept från GW1-motorn som var ett prestandamässigt underverk.
Jag tror tom att dom nämnt någonstans att debugging pågår i bakgrunden (ska se om jag hittar åt det) OCH i senaste betan så gick det att dra grafikinställningarna på högsta.
Dom är även fullt medvetna och har påpekat att dom har ett konstigt prestanda-tapp för AMD-kort tex som dom jobbar på oxå.

Och exakt vad är en beta är till för? Ah just det, testa och optimera mjukvara. Vilket sammanträffande...
CPU: i5 2500k+NH U12P @4.2Ghz | GPU: Gigabyte 7950 Windforce | MB: ASRock Z68 Extrem3 Gen3 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/HDD:Samsung EVO 840 120Gb/WD Black 500Gb | PSU: Corsair TX650 | Chassie: Define R3 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Qpad MK-50 | Mus: Qpad 5K | Ljud: Z906/Qpad QH-90
LeafBox är inte uppkopplad
2012-04-18, 21:48   #1976

Cyberz

Medlem

Cyberzs avatar

Plats: Örebro

Registrerad: maj 2002

Blir bra det, kanske man hinner få sina nya data prylar då
Ivy Bridge here I come
Cyberz är inte uppkopplad
2012-04-18, 22:58   #1977

Trudgelmer

Medlem

Trudgelmers avatar

Plats: Hässleholm

Registrerad: feb 2011

Typiskt nog åker jag iväg på semester dagen innan, men som tur är har vi en hel drös friskyttar som köpt pre-purchase och som kan återge deras erfarenheter till mig. Man får glädja sig åt det lilla. Hoppas på bättre tur i nästa beta.
2012-04-19, 11:58   #1978

Meenaze

Medlem

Meenazes avatar

Registrerad: jan 2010

Själv är man borta lördag-söndag den helgen
Så blir nog till att vara uppe hela natten på fredagen och lira
Meenaze är inte uppkopplad
2012-04-19, 12:01   #1979

A-gen

Medlem

Det kommer gå åt mycket red bull och behöva sovas mycket veckan efter... I'm game!
2012-04-19, 12:03   #1980

ericsundell2

Medlem

ericsundell2s avatar

Registrerad: okt 2010

Citat:
Typiskt nog åker jag iväg på semester dagen innan, men som tur är har vi en hel drös friskyttar som köpt pre-purchase och som kan återge deras erfarenheter till mig. Man får glädja sig åt det lilla. Hoppas på bättre tur i nästa beta.
Jag kommer sitta hela helgen och spela och testa massor så det är bara fråga på sen. Warrior thief och elementalist står på scchemat. Ska bli riktigt skoj att spela alla friskyttar igen, hoppas massa från rift kommer och även vissa från swtor.

Min burk kommer nog utan tvekan palla max settings också med i52500k @ 4,5 och SLI 460 8 GB ram mm. Lätt med 100mbit linan.
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"
ericsundell2 är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb