Permalänk
Medlem

Guild Wars 2

Nu börjar det dra ihop sig, inte så ruskigt lång tid kvar tills mitt långa väntande på uppföljaren är här! Jag pratar ju givetvis om Guild Wars 2

Guild Wars 2 Design Manifesto – ArenaNet Blog

Där beskrivs lite av vad som komma skall. Det ska bli riktigt intressant. Har spelat GW1 sen release dagen och tycker det är/har varit ett underbart spel. Med tanke på att det är gratis i månaden att spela (liksom GW2) så är det lätt värt pengarna och mer där till. Ser riktigt fram emot när grundaren ska förklara mer ingående hur combat systemet blir och hur det funkar. Detta kommer att förklaras (postas) om några dagar.

Man blir även lite lätt läskad när dom skriver att dom sitter och spelar det just nu för att "tweaka" och göra spelet så optimalt som möjligt.

Så, vilka kommer hänga med mig och uppleva nästa stora upplevelse? Är ni GW fans sen innan? Vad har ni för uppfattningar än så länge? Diskutera gärna om gw1 men även förvandlingen till gw2 och kommande nya saker.

/reffe

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

När ska det släppas? Har de satt ett datum eller är det fortfarande 2010/11 som det står på Wiki?

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Intressant! Köpte GW1 och spelade det ett bra tag. Ganska roligt spel men jag hoppas 2an kommer bli mycket bättre!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Spelade Guild Wars med kusinen ett tag dock slutade vi och sen dess har vi inte spelat. Sålt ettan till en polare också så äger endast Nightfall vilket i sig är mycket roligt dock kommer alltid något annat i vägen om man börjar spela det.

Överlag relativt bra story dock finns det vissa störande saker som att du ej kan springa upp / ner var du vill, level capen är också väldigt låg (20). Level är ju inte allt men det ger ändå nått att kämpa för. Trots detta längtar jag till 2an är väldigt nyfiken hur bra det kommer bli.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Jag kommer troligen skaffa GW2 någon gång nära release datumet, det beror såklart lite på gameplay trailers.

Har spelat GW1 ganska så mycket sedan det kom ut, ett toppen spel! (Dock så är det minst 1.5 år sedan jag senaste spelade spelet)

BTW borde du inte lägga till typ dessa videos i första posten?:

YouTube - Guild Wars 2 Races Trailer [HD]

YouTube - GuildWars 2 Teaser Trailer

Permalänk
Medlem

Ser mycket fram emot GW2. Spelar fortfarande GW i trevligt sällskap då och då, måste medge att det är ett riktigt riktigt trevligt spel. Det enda jag inte tyckte om var hur man kände sig låst i miljön. Hoppas att det inte kommer vara på samma sätt i GW2.

Garanterat köp, särskilt då det inte är några månadskostnader, kan alltså spela det här parallellt med ett annat MMORPG med månadskostnad om man känner för det. Vilket är vad jag har gjort med GW.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

Spelade Guild Wars med kusinen ett tag dock slutade vi och sen dess har vi inte spelat. Sålt ettan till en polare också så äger endast Nightfall vilket i sig är mycket roligt dock kommer alltid något annat i vägen om man börjar spela det.

Överlag relativt bra story dock finns det vissa störande saker som att du ej kan springa upp / ner var du vill, level capen är också väldigt låg (20). Level är ju inte allt men det ger ändå nått att kämpa för. Trots detta längtar jag till 2an är väldigt nyfiken hur bra det kommer bli.

Att level cap är låg är av en anledning. Det ska inte vara någon grinding överhuvudtaget. Man spelar GW pågrund av att man har kul redan från start. Sen är det ju givetvis den största biten för PvP spelande. Att det är en max cap på 20 gör att man slipper att grinda levlar samt gear som man exempelvis får göra i många andra spel såsom WoW etc. Jag menar, vad gör du i wow när du har max gear? Då har du suttit i oändliga timmar bara för att få lite gear. Men när du börjar nå din topp på din gear. Då finns det ju inte så mycket mer att göra? Istället fokuserar Anet och Guild Wars på att redan från start göra det roligt att spela.

Sen att PvP'n i Guild Wars 1 var riktigt bra, tvekar jag inte på att PvP spelandet i GW2 kommer vara sämre. Tvärt om, nya stretegier, nya tillväga gångssätt och mycket annat. Jag tror att det kommer bli ett toppen spel.

Att man inte kan hoppa och att det är "zon" baserat kommer ju delvis försvinna i GW2 där det är en "persisent world" alltså att alla ser alla ute i världen. Man ska kunna hoppa/simma osv.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Som gammal GW spelare väntar man med spänning på tvåan! Får hoppas att betan inte är allt för lågnt borta

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Som gammal GW spelare väntar man med spänning på tvåan! Får hoppas att betan inte är allt för lågnt borta

Det står någonstans på bloggen tror jag, att de ska publicera mer info under de kommande månaderna. Så teoretiskt sett skulle en beta kunna komma först efter att de publicerat allt de ville.

Sen att de lagt till ett helt otroligt mysigt skillsystem är ju inte heller dåligt

Vill ha-mätarn ökar stadigt...

Permalänk

"Revealed! Guild Wars 2 Combat and the Elementalist"

Part One | Guild Wars 2

http://www.guildwars2.com/en/the-game/professions/elementalis...

Awesome!

Kanske är "gammalt", men ingen hade länkat innan i tråden så...

EDIT: Måste tillägga att jag dreglar utan dess like till alla nya bilder, och info.

Permalänk
Medlem

Filmerna var riktigt mysiga bilder också.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av YPro:

Det står någonstans på bloggen tror jag, att de ska publicera mer info under de kommande månaderna. Så teoretiskt sett skulle en beta kunna komma först efter att de publicerat allt de ville.

Sen att de lagt till ett helt otroligt mysigt skillsystem är ju inte heller dåligt

Vill ha-mätarn ökar stadigt...

Äntligen börjar det att hända saker

Filmerna ser riktigt bra ut! Ele är ju min primära karaktär i GW, ser ut som att jag kommer att gilla ele även i GW2

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av traeskapa:

"Revealed! Guild Wars 2 Combat and the Elementalist"

Part One | Guild Wars 2

Elementalist | Guild Wars 2

Awesome!

Kanske är "gammalt", men ingen hade länkat innan i tråden så...

EDIT: Måste tillägga att jag dreglar utan dess like till alla nya bilder, och info.

Tack för länken

Attakerna är väldigt snyggt gjorda, jag körde Ele en lång tid i GW1 och det känns just nu som det finns en stor chans att jag gör det i GW2 också.

Finns det mer videos på andra classes någon stans måntro?

Permalänk
Medlem

Köpte Guild Wars för kanske 3 år sedan. Förstod inte så mycket då och jag sluta spela rätt så tidigt. Började spela igen för kanske ett halvår sedan och jag spelar många timmar i veckan nu. Som dom själva säger, det är inte ett vanligt MMORPG-spel. Det är något helt annat.

Jag kommer troligen att köpa GW2 så fort jag kan få tag på det.

Ni som vill spela GW1 med mig, adda Aetheria Polaria
AFK:ar i Nine Rings just nu för att jobba på titlarna ;P

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hej på er GW fans,
har haft mig en tankeställare vad gäller ett mmorpg, vi talar om WoW i mitt fall. Men iallafall lite bakgrundshistoria om mitt mmorpg"liv", spelat wow sedan eu-beta release och slutade för ett tag sedan. Under mina 5 aktiva år har jag spelat i guilds som TDE, MM och Lotto nu senast.

Mitt problem är att hitta något nytt spel att fylla mina timmar med som nu bara driver. Jag undrar om GW och kommande GW2 är ett analytiskt och strategiskt spel och om spelkvalité som olika charactermechanics, gamemechanics och enviromental details finns i spelet -hade lite problem att översätta orden :P.
Jag letar inte efter likheter mellan de två spelen utan snarare kontraster som fyller ut varandra, annars finn det ju ingen anledning att spela GW/GW2 om det liknar wow alltför mycket...

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN

fan, hade ju nästan gett upp hoppet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calimi:

Hej på er GW fans,
har haft mig en tankeställare vad gäller ett mmorpg, vi talar om WoW i mitt fall. Men iallafall lite bakgrundshistoria om mitt mmorpg"liv", spelat wow sedan eu-beta release och slutade för ett tag sedan. Under mina 5 aktiva år har jag spelat i guilds som TDE, MM och Lotto nu senast.

Mitt problem är att hitta något nytt spel att fylla mina timmar med som nu bara driver. Jag undrar om GW och kommande GW2 är ett analytiskt och strategiskt spel och om spelkvalité som olika charactermechanics, gamemechanics och enviromental details finns i spelet -hade lite problem att översätta orden :P.
Jag letar inte efter likheter mellan de två spelen utan snarare kontraster som fyller ut varandra, annars finn det ju ingen anledning att spela GW/GW2 om det liknar wow alltför mycket...

Tack på förhand

Är väldigt olikt WoW i mina ögon. Du har endast 8 skills till ditt förfogande i taget (du kan växla och skifta attributpoäng när du vill i städerna), utrustning spelar ingen större roll - även om det såklart påverkar lite.
Dra ner trial:en från den officiella hemsidan och prova, ger dig mer än att jag ska sitta och rabbla allt som GW innehåller

Och on topic: blev oerhört taggad på GW2 efter elementalist-filmern. Det är något väldigt speciellt med att spränga stora monster med eldskurar

Permalänk
Skrivet av joi93:

Tack för länken

Attakerna är väldigt snyggt gjorda, jag körde Ele en lång tid i GW1 och det känns just nu som det finns en stor chans att jag gör det i GW2 också.

Finns det mer videos på andra classes någon stans måntro?

"Tomorrow: Weapons, Professions and Races"
Står det där, så borde komma lite mer skoj imorgon då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calimi:

Hej på er GW fans,
har haft mig en tankeställare vad gäller ett mmorpg, vi talar om WoW i mitt fall. Men iallafall lite bakgrundshistoria om mitt mmorpg"liv", spelat wow sedan eu-beta release och slutade för ett tag sedan. Under mina 5 aktiva år har jag spelat i guilds som TDE, MM och Lotto nu senast.

Mitt problem är att hitta något nytt spel att fylla mina timmar med som nu bara driver. Jag undrar om GW och kommande GW2 är ett analytiskt och strategiskt spel och om spelkvalité som olika charactermechanics, gamemechanics och enviromental details finns i spelet -hade lite problem att översätta orden :P.
Jag letar inte efter likheter mellan de två spelen utan snarare kontraster som fyller ut varandra, annars finn det ju ingen anledning att spela GW/GW2 om det liknar wow alltför mycket...

Tack på förhand

Wow och GW går inte jämföra på något sätt. Anet har gjort det väldigt tydligt att det inte är ett grinding spel till att börja med, vilket wow är. Både med leveling och gear. Det har inte GW. I GW så kommer man in direkt och har roligt från början, och det är mer sammarbete, taktiker och hur man spelar ihop som avgör exempelvis en pvp match. Bästa är att du prövar GW1 så ser du skillnaden. GW2 kommer ju dock vara många förändringar i som sagt. Allt det finns att hitta på Guildwars 2 hemsida, och mer kommer nu och framåt releasen, då dom släpper lite info hela tiden, innan betan/spelet släpps.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av traeskapa:

"Tomorrow: Weapons, Professions and Races"
Står det där, så borde komma lite mer skoj imorgon då!

Det har kommit ut idag.
Part Two: Weapons, Professions and Races | Guild Wars 2

Kommer att följa detta med stor spänning. In-game screenshotsen ser otroligt awesome ut. Kan knappt vänta.

Kommer dom att ha med DX11 och tesselation? Det vore riktigt riktigt grymt!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

tacktack för de snabba svaren. bort med farmningen låter gallant och mycket lockande bara det, sedan teamplay fokus som jag kan utröna verkar också vara högst iögonfallande. Här ska det provas!

Permalänk
Medlem

Jag vill att den sociala delen av spelet ska utvecklas lite grann också då jag brukar chatta konstant med en kille från england så länge han är inne ;P

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Det har kommit ut idag.
Part Two: Weapons, Professions and Races | Guild Wars 2

Kommer att följa detta med stor spänning. In-game screenshotsen ser otroligt awesome ut. Kan knappt vänta.

Kommer dom att ha med DX11 och tesselation? Det vore riktigt riktigt grymt!

Hmm, inga second professions. Nåja, ska inte börja klaga innan jag ser hur det nya systemet fungerar. Så länge man fortfarande kan göra unika och roliga karaktärer så är jag nöjd.

Permalänk
Skrivet av Kazuo:

Hmm, inga second professions. Nåja, ska inte börja klaga innan jag ser hur det nya systemet fungerar. Så länge man fortfarande kan göra unika och roliga karaktärer så är jag nöjd.

Det tyckte jag också var lite förvånande, och ganska synd. Men det kanske blir bättre med bara ett profession. Fast det känns lite som det går mot mainstream-MMORPG när de slopar second professions.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är rätt så bra ändå att dom slopar second profession. Däremot att man kan ha rifles är skitgrymt!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men kommer det att vara någon månadskostnad? Är så sugen på 2:an så jag håller på att installera 1:an nu!

Permalänk
Medlem

Nej, det kommer inte vara någon månadskostnad. Har för mig att jag läste det i någon av artiklarna länkade till ovan.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Nej, det kommer inte vara någon månadskostnad. Har för mig att jag läste det i någon av artiklarna länkade till ovan.

Ah, måste ha missat det... Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nembo:

Dum fråga kanske, men kommer det att vara någon månadskostnad? Är så sugen på 2:an så jag håller på att installera 1:an nu!

Nope, det kommer det inte vara

Permalänk
Medlem

Låter lite synd utan second professions, men precis som Kazuo sa, så ska man kanske inte döma något innan man sett det.

Nu har jag inte läst på länge, men sist hörde jag att de ska höja lvl-taket. Tyckte 20 var lagom, men att man kanske skulle kunna få någon form av titel eller liknande efter ett tag så man hade något att skryta med

När man kom upp i över 7 miljoner xp så känns det som man kunde få något, eftersom lvl 20 var väl runt 140-160k xp eller något

Ser fram imot det. Ska kolla in trailers och skit när jag kommer hem från jobbet . Fungerar inte härifrån.

Kanske dags att fixa lite mer titles på sin orginalgubbe i gw1 som man kan ta med sig till 2:an