Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

serverhall för egen server i sthlm?

Permalänk
Medlem

serverhall för egen server i sthlm?

Hej!

Jag har fått möjlighet att få låna en server som "ligger och skräpar". Dock så kan jag inte ha den hemma då jag bor i en liten lägenhet. Finns det några bra företag eller liknande som man kan hyra plats hos?

Jag har inga krav på upptid eller säkerhet. Bara det är prisvärt!

Permalänk
Medlem

För privatpersoner vettetusan.
Men jag har iafl bra erfarenheter av Bahnhof, Portlane och Glesys på sistone samt för lite längre sedan Port80 (Phonera eller vad fan dom nu kallar sig).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skrotnisse92:

Hej!
Jag har fått möjlighet att få låna en server som "ligger och skräpar". Dock så kan jag inte ha den hemma då jag bor i en liten lägenhet. Finns det några bra företag eller liknande som man kan hyra plats hos?
Jag har inga krav på upptid eller säkerhet. Bara det är prisvärt!

Skrivet av iXam:

För privatpersoner vettetusan.
Men jag har iafl bra erfarenheter av Bahnhof, Portlane och Glesys på sistone samt för lite längre sedan Port80 (Phonera eller vad fan dom nu kallar sig).

Bahnhof säljer nog inte colocation till privatpersoner.

Portlane, GleSYS och diverse andra gör det, räkna dock på priser runt 6-700 kr inkl moms för lägsta paketen (ex 1U, 500GB trafik).

Och Port80 döptes om till Phonera fö rätt många år sedan, och sedan lade de serververksamheten (colocation, etc) i ett eget bolag kallat Availo, vilket köptes upp under året av IP Only, och strax efter det så köptes Phonera (telefono och bredbandsdelen) upp av Comhem (urk!)

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Bahnhof säljer nog inte colocation till privatpersoner.

Portlane, GleSYS och diverse andra gör det, räkna dock på priser runt 6-700 kr inkl moms för lägsta paketen (ex 1U, 500GB trafik).

Och Port80 döptes om till Phonera fö rätt många år sedan, och sedan lade de serververksamheten (colocation, etc) i ett eget bolag kallat Availo, vilket köptes upp under året av IP Only, och strax efter det så köptes Phonera (telefono och bredbandsdelen) upp av Comhem (urk!)

Aj fan, då blir det lite för dyrt helt enkelt. Får nog skippa den drömmen om server alltså. Eller vänta tills jag har råd med hus.

Permalänk
Medlem

Det du efterfrågar kallas städskrubb!

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Inaktiv

Låter ju rätt nice ändå, vad är det för spec. på den servern? Smått nyfiken

Permalänk

Det du KAN göra är ju om någon med bra plats hemma kan ta den åt dig i utbyte emot pengar. Jag körde en polares rack i ett utav mina klskåp (denna lgh har 1000 stycken). Detta var dock givande för mig eftersom elpriset fortfarande är fast här. Men du kan ju kolla runt för säkerhets skull

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Hej!

Jag har fått möjlighet att få låna en server som "ligger och skräpar". Dock så kan jag inte ha den hemma då jag bor i en liten lägenhet. Finns det några bra företag eller liknande som man kan hyra plats hos?

Jag har inga krav på upptid eller säkerhet. Bara det är prisvärt!

Jag placerade min server i företagets datacenter och bad snällt om en pipa ut på internet

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net