Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

EVGA 780 Ti Classified. Ute nu eller när?

Permalänk
Medlem

EVGA 780 Ti Classified. Ute nu eller när?

Är på gång att köpa ny dator och har bestämt mig för kortet i rubriken.

Webhallen har några inne enligt deras lagersaldo medans jag inte ens hittar dem på Inet. Komplett listar dem som kommande preliminärt den 28 februari och Alina jag kommer köpa det från inte har något datum ens.

Hjälp mig ut ur informationsmörkret.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Beginner:

Är på gång att köpa ny dator och har bestämt mig för kortet i rubriken.

Webhallen har några inne enligt deras lagersaldo medans jag inte ens hittar dem på Inet. Komplett listar dem som kommande preliminärt den 28 februari och Alina jag kommer köpa det från inte har något datum ens.

Hjälp mig ut ur informationsmörkret.

Och får jag undra rent varför vill du ha 780ti classy som kostar 7250 kronor?

Finns ju bättre alternativ.
Tex 2x 780 CDON rabbat för 3700 kronor styck.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Är på gång att köpa ny dator och har bestämt mig för kortet i rubriken.

Webhallen har några inne enligt deras lagersaldo medans jag inte ens hittar dem på Inet. Komplett listar dem som kommande preliminärt den 28 februari och Alina jag kommer köpa det från inte har något datum ens.

Hjälp mig ut ur informationsmörkret.

Är du inte någon överklocknings guru som leker med custom bios, övervoltar och vattenkyler osv är Classified inget för dig.

Gör som Tvelander säger och köp 2st 780's istället. Dom 2 korten kommer att krossa vilket singelkort som helst på marknaden.
Med 2st 780's kan du förvänta dig galet höga FPS även i BF4 i Ultra.
Obs
Ett krav för grafikkort i den här kalibern är en rätt kraftfull CPU.

120Hz skärm är också att föredra om du ska ha något nytta av all FPS korten pumpar ut.
En 60hz skärm visar bara 60FPS oavsätt hur många FPS grafikkorten kan leverera.

Starta en till tråd så kan vi hjälpa dig med resten av komponent valen

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Köpte två 780 ti classified för nästan en månad sen. Så ja de finns ute på svensk marknad, dock kanske inte butiker prioriterar dem/ deras leverantörer har dem inte.
Men jag håller med tvelander och Tobbe till fullo.

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Som ni förstår/märkt kommer märka är jag extrem amatör, jag vet var powerknappen är och sen är det slut på min expertis.

Tänkte ha denna som grund http://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=KRONOS-Q133 och "bara" byta grafikkort till classified.

Tänkte köpa på Alina i Uppsala. Nära och bra om jag behöver hjälp.

Två 780, "bättre än en classified säger ni. Vilken 780 som helst eller? Har läst om att en del spel kan strula med dubbla grafikkort. (Glöm inte det där med amatör nu )

Drar två kort mycket mer ström ur väggen om ni förstår den frågan?

Tacksam för tips och råd.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

780 sli drar 625w i sweclocker tyst så det kan bli lite svettigt för det agget i längden med, men byta från ett titan till ett 780Ti känns som en onödig uppgradering ändå ?

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tack för svar!

Som ni förstår/märkt kommer märka är jag extrem amatör, jag vet var powerknappen är och sen är det slut på min expertis.

Tänkte ha denna som grund http://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=KRONOS-Q133 och "bara" byta grafikkort till classified.

Tänkte köpa på Alina i Uppsala. Nära och bra om jag behöver hjälp.

Två 780, "bättre än en classified säger ni. Vilken 780 som helst eller? Har läst om att en del spel kan strula med dubbla grafikkort. (Glöm inte det där med amatör nu )

Drar två kort mycket mer ström ur väggen om ni förstår den frågan?

Tacksam för tips och råd.

Väljer du 2x GTX 780 så spelar det ingen roll nej, vissa föredrar att ha två precis likadana av estetiska skäl, men i övrigt spelar det egentligen ingen större roll (märke).

http://www.sweclockers.com/recension/17041-nvidia-geforce-gtx...

Här kan du läsa hur mycket ett system med 2st GTX 780 (sli) drar ur väggen, står en jämförelse tabell längst ned!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wdont:

Väljer du 2x GTX 780 så spelar det ingen roll nej, vissa föredrar att ha två precis likadana av estetiska skäl, men i övrigt spelar det egentligen ingen större roll.

http://www.sweclockers.com/recension/17041-nvidia-geforce-gtx...

Här kan du läsa hur mycket ett system med 2st GTX 780 (sli) drar ur väggen, står en jämförelse tabell längst ned!

Okey du verkar ha dålig koll på grafikkort eller datorer allmänt.

760 och 770 skiljer det inte jätte mycket på. Då båda korten använder samma GPU processor som heter GK104.
Det enda som skiljer dessa modeller är hastighet på minnena och mängden cudakärnor.

780 780Ti och Titan har alla en sak gemensamt. Alla 3 använder samma GPU som heter GK110.
Det är Nvidias kraftfullaste grafikprocessor i dagsläget. Dom är lika på många sätt och prestanda skillnaderna mellan korten är inte stora.
780 är ett betydligt prisvärdare kort för dig.

Titan står ut från resten med sina 6GB Grafik mminne också kallat V-Ram.
Det ger en del fördelar om man har flera skärmar eller spelar på väldigt högupplöst skärm.

Att köpa den där Gamer God Kronos Q3 och sedan byta ut ett TITAN mot ett 780Ti är att kasta 8000kr i sjön. För det är vad ett TITAN kostar!
Det är ett sjukt kraftfullt kort.

Alla dessa kort som heter CLASSIFIED/LIGHTNING/GAMING/DCII osv ger egentligen inte så mycket mer prestanda.
Om man inte är duktig på överklockning då vill säga. Inget för dig.

Mitt tips till dig. Ge oss en budget att jobba med så kan vi sätta ihop en dator till dig från INET.
Då får du garanterat mest prestanda för pengarna du lägger ut! Kan personligen hjälpa dig välja ut komponenterna.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk

Kommer du verkligen tjäna något på att byta grafikkort om du är så novis som du säger?

EDIT: Håller med Tobbe ovan, säg en budget så kan du bygga en egen från Inet med vår hjälp. Mycket mer prestanda per krona.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Håller med Tobbe Gör inget förhastat nu Särskilt nu när vi snackar om 20k+ kr för en dator
Ge oss lite mer info Vad spelar du? Vad har du för skärm? Ska datorn vara stor/liten, tyst/spelar ingen roll, flashig/stilren? etc

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Att köpa den där Gamer God Kronos Q3 och sedan byta ut ett TITAN mot ett 780Ti är att kasta 8000kr i sjön. För det är vad ett TITAN kostar!
Det är ett sjukt kraftfullt kort.

Quote for truth! Köpa en dator med ett Titan för att direkt kasta ut kortet? Mycket slöseri med pengar där

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Okey du verkar ha dålig koll på grafikkort eller datorer allmänt.

760 och 770 skiljer det inte jätte mycket på. Då båda korten använder samma GPU processor som heter GK104.
Det enda som skiljer dessa modeller är hastighet på minnena och mängden cudakärnor.

780 780Ti och Titan har alla en sak gemensamt. Alla 3 använder samma GPU som heter GK110.
Det är Nvidias kraftfullaste grafikprocessor i dagsläget. Dom är lika på många sätt och prestanda skillnaderna mellan korten är inte stora.
780 är ett betydligt prisvärdare kort för dig.

Titan står ut från resten med sina 6GB Grafik mminne också kallat V-Ram.
Det ger en del fördelar om man har flera skärmar eller spelar på väldigt högupplöst skärm.

Att köpa den där Gamer God Kronos Q3 och sedan byta ut ett TITAN mot ett 780Ti är att kasta 8000kr i sjön. För det är vad ett TITAN kostar!
Det är ett sjukt kraftfullt kort.

Alla dessa kort som heter CLASSIFIED/LIGHTNING/GAMING/DCII osv ger egentligen inte så mycket mer prestanda.
Om man inte är duktig på överklockning då vill säga. Inget för dig.

Mitt tips till dig. Ge oss en budget att jobba med så kan vi sätta ihop en dator till dig från INET.
Då får du garanterat mest prestanda för pengarna du lägger ut! Kan personligen hjälpa dig välja ut komponenterna.

Antar att du citerade fel nu?
Om inte, så menade jag så klart att han kan välja vilka gtx 780 man vill och köra sli, förutsatt att grafikminnesmängd överensstämmer samt helst original klock (då dessa ändå kommer rulla i samma klock).

Till "Beginner", som sagt skriv en budget så kan du få ett betydligt mer prisvärt och även färdigbyggt alternativ från inet!

Sedan tror jag förövrigt att han menar att han skulle byta ut kortet innan köp, inte köpa datorn för att därefter byta ut det själv!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Skrivet av BennyZ:

Håller med Tobbe Gör inget förhastat nu Särskilt nu när vi snackar om 20k+ kr för en dator
Ge oss lite mer info Vad spelar du? Vad har du för skärm? Ska datorn vara stor/liten, tyst/spelar ingen roll, flashig/stilren? etc

Skippa några smaileys nästa gång, blir bara jobbigt att läsa

OnT: Om du vill ha en likadan dator som Alinas config, köp delarna separat på Inet istället och tjäna några tusenlappar.

Gjorde en kundvagn på Inet till dig, se här.
Tog bort TITAN och lade till MSI's 780Ti som är bättre för spel på mindre upplösning. Lade in en snabbare mekanisk HDD samt lade till en CM Hyper EVO 212 CPU-kylare. Detta kalas hamnade på 17160 kr och jag ser detta som ett bättre paket.

Visa signatur

CPU: i5 3570K [Antec 620 V4]| GPU: MSI GTX 770 4GB OC TwinFrozr | MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H |
PSU: be quite! L8 630W | RAM: Corsair Vengenace Quad 4x4Gb @ 1600Mhz | HDD: WD CG 2TB @ 5400RPM | SSD: Corsair Force 3 F120 120GB | LÅDA: FD Define Mini | SKÄRM: Dell S2340L

Permalänk
Medlem

Än en gång tack för svar.

Min tanke var att byta ut grafikkort i "butik". Själv skulle jag troligen dra ut nätagget i tron att det är grafikkortet. Så för mig att pillra med en dator = NONO!

Min budget på datorn ligger, efter tre års sparande, på 20papp.

Tänkte ruinera mig totalt och då samtidigt köpa http://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=9H.LA4LB.QBE

Just nu lirar jag:

WoW *pinsamt*
Swtor
Euts2 (Euro Truck Simulator 2)

Dessa lir finns färdiga att lira, ska bara få tid:

Rome 2
Prison Architect
Witcher 2 (Tack för senaste rean Steam!)
Simcity

Kommande spel........

Lirar inte Battlefield eller FPS. Var nära nu med BF4 men avstod då mina nervsynapser har åldrats rejält. Nästan mer än min stigande ålder.

Vill ha en maskin som, teoretiskt, kommer hänga med de kommande närmsta åren.

Vad gäller estetik för övrigt är inte så viktigt för mig. Så dammfri det går att få den, vill säga ganska tät men samtidigt är det också viktigt för mig att veta att den är välkyld med, förhoppningsvis, varma kommande somrar i minnet.

Storlek. Samma här. Spelar ingen roll men har för mig att ju större desto större chans för luft att snurra runt. (?)

Glöm inte. Det ni kan om datorer kan jag inte en promille om ens.

Jag fuskar och skummar trådar, fattar ingenting men försöker. Har haft en tendens att när jag byter/köper dator vartannat, vart tredje år ska det "senaste" finnas i maskinen.

Edit:

Såg Pettsons länk nu efter att ha postat! Tack för länken. Såg bra ut. Mitt problem är Hur jag ska få ihop allt.

Plus att jag kan inte släppa tanken på att köpa på orten så jag kan åka dit om det är något. My bad.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Byt ut det till ett vanligt gtx 780 då.

Jag lovar fullt ut att ett gtx 770 hade räckt gott och väl för dig med säkert.

Men att lägga pengar på 780ti och titan med mera när du knappt vet vad en dator är och inte har nå behov av det är bara att kasta pengar i sjön. Inte ens säkert att det är framtidssäkert, kommer alltid nya saker.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Skrivet av waspen123:

Byt ut det till ett vanligt gtx 780 då.

Jag lovar fullt ut att ett gtx 770 hade räckt gott och väl för dig med säkert.

Men att lägga pengar på 780ti och titan med mera när du knappt vet vad en dator är och inte har nå behov av det är bara att kasta pengar i sjön. Inte ens säkert att det är framtidssäkert, kommer alltid nya saker.

Eventuellt att byta ut det mot ett 780 skulle jag säga. Visst skulle ett 770 hålla för dagens spel, men att byta till ett 770 istället kommer straffa sig i längden. Om du läser vad TS skrivit så köper han ny dator varje tredje år och jag tror att 780 är mer att hänga i julgranen om 3 år än ett 770.

Visa signatur

CPU: i5 3570K [Antec 620 V4]| GPU: MSI GTX 770 4GB OC TwinFrozr | MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H |
PSU: be quite! L8 630W | RAM: Corsair Vengenace Quad 4x4Gb @ 1600Mhz | HDD: WD CG 2TB @ 5400RPM | SSD: Corsair Force 3 F120 120GB | LÅDA: FD Define Mini | SKÄRM: Dell S2340L

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Edit:

Såg Pettsons länk nu efter att ha postat! Tack för länken. Såg bra ut. Mitt problem är Hur jag ska få ihop allt.

Plus att jag kan inte släppa tanken på att köpa på orten så jag kan åka dit om det är något. My bad.

Du kan kika på youtube-videos, fråga oss här på SweC, du kanske har någon polare som byggt dator tidigare. Det är bara att ta komponent för komponent, finns inte mycket som slår att sitta och pilla med datorn skulle jag säga när man väl vet vad man gör

Om du nu skulle beställa från Inet och det är något fel på någon komponent eller om du har frågor så har de en chatt som är öppen 8-17 vardagar där det sitter kompetent folk.

Visa signatur

CPU: i5 3570K [Antec 620 V4]| GPU: MSI GTX 770 4GB OC TwinFrozr | MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H |
PSU: be quite! L8 630W | RAM: Corsair Vengenace Quad 4x4Gb @ 1600Mhz | HDD: WD CG 2TB @ 5400RPM | SSD: Corsair Force 3 F120 120GB | LÅDA: FD Define Mini | SKÄRM: Dell S2340L

Permalänk
Medlem

Väljer du att inte bygga själv, så finns möjligheten att betala inet så gör de det åt dig!

http://www.inet.se/produkt/9990387/montering-och-test-av-dato...

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wdont:

Antar att du citerade fel nu?
Om inte, så menade jag så klart att han kan välja vilka gtx 780 man vill och köra sli, förutsatt att grafikminnesmängd överensstämmer samt helst original klock (då dessa ändå kommer rulla i samma klock).

Till "Beginner", som sagt skriv en budget så kan du få ett betydligt mer prisvärt och även färdigbyggt alternativ från inet!

Sedan tror jag förövrigt att han menar att han skulle byta ut kortet innan köp, inte köpa datorn för att därefter byta ut det själv!

Ojj jo det blev en fel citering. Inlägget var menat till tråd skaparen!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Är du inte någon överklocknings guru som leker med custom bios, övervoltar och vattenkyler osv är Classified inget för dig.

Gör som Tvelander säger och köp 2st 780's istället. Dom 2 korten kommer att krossa vilket singelkort som helst på marknaden.
Med 2st 780's kan du förvänta dig galet höga FPS även i BF4 i Ultra.
Obs
Ett krav för grafikkort i den här kalibern är en rätt kraftfull CPU.

120Hz skärm är också att föredra om du ska ha något nytta av all FPS korten pumpar ut.
En 60hz skärm visar bara 60FPS oavsätt hur många FPS grafikkorten kan leverera.

Starta en till tråd så kan vi hjälpa dig med resten av komponent valen

Om jag skapar en tråd, hjälper du och tvelander till med cashen till min nya rigg?

Skämt åsido, har varit sugen på ett ti classy för att komma åt gk110's fulla potential, men det känns mer som en vettig investering att lägga pengarna på ett till classy, vattenblock och nytt mammabräde och cpu. slantarna borde bli något dyrare, men prestandavinsten markant bättre?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Snusfri

Har här plockat ihop ett mycket kompetent paket med kvalitéts produkter i ett litet och trevligt format (mITX).
http://www.inet.se/kundvagn/visa/4483881/2014-01-15

Inet monterar ihop allt, installerar windows och testar åt dig så allt fungerar.

Eventuellt så kan man byta ut kylaren, men skall du inte klocka så är faktiskt dagens stockkylare från Intel riktigt bra.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Tackar för svar än en gång och nu har ni satt myror i huvudet på mig!

Inet är garanterat bra men OM det är något blir det struligt att få hjälp. Kan tyvärr inte släppa tanken på det där med att kasta in allt i bilen och dra till Alina.

Kan dra lite snabbt varför jag tänker så.

Köpte för X antal år sen dator från Alina. Kom hem och installerade spel. Under wowpatchning gick skärmsläckaren igång och när jag "väckte" datorn så var allt bara tunna gröna streck.

Provade att starta om allt ett par gånger med samma resultat. Ner till Alina.

Fick hem datorn ett par dagar senare då de inte hittat något fel men de hade bytt moderkort för att vara säkra. Fungerat bra under deras tester.

Resultat? Krascher med gröna streck när skärmsläckaren gick igång. Ny resa och de ominstallerade windows och fick hem datorn några dagar senare då de testkört den igen.

Nya krascher med skärmsläckaren och ner igen. De testade i butiken och allt gick bra tills jag mest för att få ur mig något undrade vad de hade för monitor.

De testade på en 22" och jag föreslog att de kanske kan testa på en 24" som jag hade hemma. Lite suckar senare så gjorde de det och krascherna kom!

Visade sig vara någit fel på grafikkortet och 24" när skärmsläckaren gick igång.

Fick ett tangentbord för 150kr i kompensation för alla resor.

Det jag har i tanken. Åker hellre än att skicka med post/bud. (Jag är den borne pessimisten)

Än en gång, tacksam för svar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Om jag skapar en tråd, hjälper du och tvelander till med cashen till min nya rigg?

Skämt åsido, har varit sugen på ett ti classy för att komma åt gk110's fulla potential, men det känns mer som en vettig investering att lägga pengarna på ett till classy, vattenblock och nytt mammabräde och cpu. slantarna borde bli något dyrare, men prestandavinsten markant bättre?

Haha! Alltså jag skulle kunna anställa dig så får du jobba av den Tvelander han bjuder, det kan du vara säker på

Kan verkligen inte påstå att det på något sätt skulle vara ekonomiskt att jaga prestanda den vägen. Jag själv som funderar på att byta ut mina 2 referenskort mot classifieds. Jag gör det inte för att jag behöver mer prestanda utan jag gör det av mitt intresse för överklockning.

Köper man Classified eller Lightningkort ser jag det i alla fall som ett krav att man ska vara intresserad av överklockning. Gärna hänga på Overclock.net och prata överklockning, posta benchmarks scores osv. För det är den målgruppen dom riktas mot.

Annars blir det lite som dom hära pensionärerna som glider runt på stan i sina Ferrari's och kör aldrig över 90kmh. Total waste of money om man säger så.
Koenigsegg vill tex att deras kunder ska köra hårt med bilarna för att det är det dom är byggda för!

Rent användar mässigt så ett calssified på 1400Mhz mot ett referens på 1200, ja i ditt vardagliga spelande så kommer du inte märka något jätte stor skillnad. Det är knappast värt pengarna ifall det är några FPS i spel man jagar. Jagar man prestanda i spel är det billiga SLI lösnignar man ska ha. Typ 2st 780's. Dom krossar Ti classified oavsett överklockning. Prismässigt vinner 780 korterna också.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Nu ska ni få se hur dum jag är! Är det "vanliga" 780's i sli ni pratar om?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Nu ska ni få se hur dum jag är! Är det "vanliga" 780's i sli ni pratar om?

Jadå, 780 med Ti kostar 50% mer än 780 utan Ti, och presterar sisådär 20% bättre. Du kan tex köpa ett nytt (eller två?) Asus 780 DCII för 3817kr på CDON här http://cdon.se/hemelektronik/vinterrea/datorkomponenter_och_e...

Permalänk
Medlem

Ok.

Kanske ska pressa Alina att bygga motsvarigheten till denna.....

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/187804-webhallen_conf...

Har inga vänner eller bekanta som kan bygga maskiner åt mig och jag är så otroligt funlig själv att det finns inte ord för det.

Gick verkstadsmekanisk utbildning och var livrädd varje dag. Ska jag få ihop en skruv och mutter kan jag bli stående en halv dag och inte få det att ta gäng. (Inget snusk nu)

Nuvarande dator var det en vän som byggde ihop. Vill inte störa honom igen med det och han bor i andra änden av sverige.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Haha! Alltså jag skulle kunna anställa dig så får du jobba av den Tvelander han bjuder, det kan du vara säker på

Kan verkligen inte påstå att det på något sätt skulle vara ekonomiskt att jaga prestanda den vägen. Jag själv som funderar på att byta ut mina 2 referenskort mot classifieds. Jag gör det inte för att jag behöver mer prestanda utan jag gör det av mitt intresse för överklockning.

Köper man Classified eller Lightningkort ser jag det i alla fall som ett krav att man ska vara intresserad av överklockning. Gärna hänga på Overclock.net och prata överklockning, posta benchmarks scores osv. För det är den målgruppen dom riktas mot.

Annars blir det lite som dom hära pensionärerna som glider runt på stan i sina Ferrari's och kör aldrig över 90kmh. Total waste of money om man säger så.
Koenigsegg vill tex att deras kunder ska köra hårt med bilarna för att det är det dom är byggda för!

Rent användar mässigt så ett calssified på 1400Mhz mot ett referens på 1200, ja i ditt vardagliga spelande så kommer du inte märka något jätte stor skillnad. Det är knappast värt pengarna ifall det är några FPS i spel man jagar. Jagar man prestanda i spel är det billiga SLI lösnignar man ska ha. Typ 2st 780's. Dom krossar Ti classified oavsett överklockning. Prismässigt vinner 780 korterna också.

Perfekt, jag har börjat lessna på mitt nuvarande jobb så det låter ju kanon! Jag kan ge er mitt paypal så kan vi låtsas att jag har cancer, det verkar ju populärt nu? ;P Jag syftade på ett skaffa ett till classy vanligt, inte ti Men ja, åtminstone så ska man ha för avsikt att någon gång klocka den. Lite samma som med folk som köper en k-processor och sedan inte klockar den, väldigt märkligt resonerat

Ti blir det nog någon gång, eller så blir det något annat. Just nu känns det mest vettigt att skaffa ett till "vanligt" 780 classy och kasta pojkarna under vatten och skrämma skiten ur dem.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ok.

Kanske ska pressa Alina att bygga motsvarigheten till denna.....

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/187804-webhallen_conf...

Har inga vänner eller bekanta som kan bygga maskiner åt mig och jag är så otroligt funlig själv att det finns inte ord för det.

Gick verkstadsmekanisk utbildning och var livrädd varje dag. Ska jag få ihop en skruv och mutter kan jag bli stående en halv dag och inte få det att ta gäng. (Inget snusk nu)

Nuvarande dator var det en vän som byggde ihop. Vill inte störa honom igen med det och han bor i andra änden av sverige.

Då är det på tiden att du bygger din egen maskin tycker jag! Klart man är rädd, det har man väl varit för det mesta man testar för första gången? Gör man det själv så lär man sig också och upptäcker att det inte är speciellt svårt, bara att det tar lite tid Hjälper gärna till om du behöver råd och assistans och det finns det nog fler här som kan göra!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Hur gick det med datorn? blev det något?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |