Kan man reklamera headset som glappar med trasig kartong?
Hej, jag har haft så jobbig med mediamarkt först köpte jag ett kraken 7.1 men det fungerade inte med Synapse så bytte till Logitech g930 som jag har nu och jag gillar det inte, batteritiden hoppar från 4 timmar till 1 timma ibland och dör mitt ingame. så jag vill reklamera det men jag mailade och fråga om man kunde reklamera ett headset med trasig kartong då fick jag detta som svar "Vi har alltid 30 dagars öppet köp hos oss på Media Markt.
Förutsättningen är att du har kvar ditt originalkvitto och att produkten & dess förpackning är i nyskick.*
För att returnera din produkt besöker du ditt närmaste Media Markt-varuhus och tar kontakt med vår personal i informationsdisken/serviceavdelningen.
Återbetalning sker alltid på samma sätt som vid köptillfället. Om köpet har gjorts med kontokort så ska betalkortet tas med.
*Öppet köp gäller ej på abonnemangsknutna produkter, värdebevis, hygienprodukter, förbrukningsvaror och specialbeställningar. Mjukvara, spel, film, musik och mobiltelefoner tar vi endast tillbaka i obruten förpackning."
Men jag ska ju inte byta egentligen jag ska ju reklamera. Så kommer dom gnälla när jag kommer eller inte bry sig om kartongen?
Jag har kvitto och allt, har manual, kartong (lite trasig), ladd sladd, usb sticka och headsetet (ofc).
Men jag undrar om jag ska ha något i bakhuvudet när jag åker dit ifall dom säger något.
Tack i förväg för hjälp
Edit: På deras hemsida så finns detta med i garanti texten "Undantag från garantin gäller förbrukningsvaror, såsom batterier, glödlampor m.m. samt tillbehör som följer med när du köper en produkt, såsom minneskort, headset m.m." kommer dom säga någon om att headset inte får reklameras?