Förbeställnings flopp@spelbutiken.se

Permalänk
Medlem

Förbeställnings flopp@spelbutiken.se

Hallå, tänkte bara meddela resten utav det jag just tog del utav

Citat:

15:38:18 Rickard : nu eftersom jag ändå har dig här
15:38:21 Rickard : det står "FRAKT BOKAD 2012-05-09 16:33 Avsändaren har bokat frakt. Schenker inväntar paket. "
15:38:36 Rickard : då har ni alltså inte skickat iväg mitt trots att ni sa att det skulle skickas i fredags ?
15:42:42 Michael: Det kan stämma, en av leveranserna med CE blev försenad, vi fick den först kl 19 i fredags, så då kunde den inte skickas så då har den gått iväg med dagens leveranser
15:43:15 Rickard : men mitt bokades ju redan den nionde :S
15:43:44 Michael: Alla CE började förberedas då, men vissa kunde tyvärr inte skickas i fredags
15:43:47 Rickard : och då fick man ju som svar att det var för att den var packad och redo att skickas
15:44:00 Rickard : med andra ord så kommer jag nog inte att ha mitt imorgon....
15:44:40 Michael: Ja, antagligen blir det nog först på onsdag tyvärr

Det dem skriver här är med andra ord att det finns fler än jag som inte kommer få sin CE imorgon, utan istället får dem på Onsdag.
Hur mycket det berör andra kan jag inte svara på mig jag är arg, och kommer nog inte handla på spelbutiken något mer.

Värt att nämna är även att i torsdags så kontaktade jag dem med just frågan om jag skulle hinna få mitt innan release dagen vilken dem då bekräftade och sa att mitt skulle skickas i fredags. (vilket det uppenbart inte gjort)

Är det några fler som inte kommer få sitt Diablo imorgon? kan man göra något för att få spela lite imorgon iaf?
Spelbutiken göra något magiskt för att vinna mig tillbaka!

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk

Finns en anledning till att man själv valde att köra direkt från Blizzard ;D

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Medlem

Då betalade du mer än du behövt ;D

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

15:42:42 Michael: Det kan stämma, en av leveranserna med CE blev försenad, vi fick den först kl 19 i fredags, så då kunde den inte skickas så då har den gått iväg med dagens leveranser

Alltså så hade en leverans blivit förysenad efter du varit i kontakt med dom, finns inte mycket dom kan göra åt saken, saker blir försenade ibland oavsett om man vill det eller ej.

Permalänk
Medlem

Bara bita i sura äpplet och vänta till onsdag eller köp spelet digitalt (om inte pengaförlust spelar roll) och skicka tillbaka spelet från Spelbutiken.

Själv har mig mitt digitalt från blizzard:D

Permalänk
Medlem

Man tar aldrig och förhandsbokar något på spelbutiken.se.

Så jävla mycket strul hos dom!

Permalänk
Medlem

Spelbutiken är ett jävla skämt, vi vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Man tar aldrig och förhandsbokar något på spelbutiken.se.

Så jävla mycket strul hos dom!

Är det väldigt viktigt att spela på release-dagen köper man inte alls på postorder, kan bli strul för alla. Gå till spelbutik och köp spelet över disk eller digitalt(optimalt) om man vill vara säker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Är det väldigt viktigt att spela på release-dagen köper man inte alls på postorder, kan bli strul för alla. Gå till spelbutik och köp spelet över disk eller digitalt(optimalt) om man vill vara säker

Eller så köper man helt enkelt inte hos spelbutiken om man vill ha sitt spel på release dagen.

Permalänk

Kunde tänka mig att det skulle bli en flopp på spelbutiken.se
Skall man ha något skall man gå på GAME.

Har ett Collector's Edition som väntar på mig där, så väl som min polare, 2 av 3 exemplar dom fick in, det sista tog butiks chefen själv

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Kunde tänka mig att det skulle bli en flopp på spelbutiken.se
Skall man ha något skall man gå på GAME.

Pratar du om dom som håller på och gå i konkurs :P?

Permalänk
Medlem

Dagens i-landsproblem.. livet går under om man får vänta tills onsdag förmiddag innan man kan börja spela, köp det digitalt om du vill ha 100% leveransgaranti, själv har jag haft diablo 3 nerladdat i nästan 2 månader nu

Permalänk
Skrivet av Sammyc51:

Pratar du om dom som håller på och gå i konkurs :P?

Konkurs är inte på tal vad jag läst, det vara bara ett missförstånd och ilsket folk som ville trycka ner dem.
Dom har inga problem så vitt jag vet.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av Uvania:

Dagens i-landsproblem.. livet går under om man får vänta tills onsdag förmiddag innan man kan börja spela, köp det digitalt om du vill ha 100% leveransgaranti, själv har jag haft diablo 3 nerladdat i nästan 2 månader nu

Sure, men då får man ingen Collector's Edition... det är det enda jag anser är det rätta att ha om man är ett äkta Diablo fan.
Att få springa omkring med CE vingar och mysa med allt extra material.

Det ÄR livet.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem

Spelbutiken skickar alltid ut spel på onsdagar vad jag minns, tror till och med att det står någonstans. Kanske inte så dock när det gäller pre-order och lanseringsdatum men jag vet inte. Har handlat där typ 2 gånger bara, men aldrig något inför en release.

Kollade precis de har ändrat ser jag står nu:

"Våra leveranser sker måndagar, onsdagar och fredagar"

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Skrivet av Eltarion:

Spelbutiken skickar alltid ut spel på onsdagar vad jag minns, tror till och med att det står någonstans. Kanske inte så dock när det gäller pre-order och lanseringsdatum men jag vet inte. Har handlat där typ 2 gånger bara, men aldrig något inför en release.

Kollade precis de har ändrat ser jag står nu:

"Våra leveranser sker måndagar, onsdagar och fredagar"

Då får ni som beställt ifrån dem vänta några dagar.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Eller så köper man helt enkelt inte hos spelbutiken om man vill ha sitt spel på release dagen.

Jag räknade inte med att få mitt D3 CE innan releasedagen, som jag bokat från spelbutiken.
Men jag har fått det, så ska hämta ut det kl 17:00.
Spelbutiken va billigast och jag har fått det innan release, så jag är nöjd.

Permalänk
Medlem

Tråkigt, själv går jag ner till gamestop och plockar upp mitt under nattöppet idag
Sen så har jag självklart en prepaid slip med mig så jag slipper stå i kö

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Kunde tänka mig att det skulle bli en flopp på spelbutiken.se
Skall man ha något skall man gå på GAME.

Har ett Collector's Edition som väntar på mig där, så väl som min polare, 2 av 3 exemplar dom fick in, det sista tog butiks chefen själv

Jaja, förhandsbokade mitt D3 hos GAME förra året och fick ett mail förra veckan att de hade strukit min förhandsbokning för att det blev ett tekniskt strul hos dem... Det är heller inte första gången det heller, hände även med mitt BF3 och AC blev riktigt förbannad men enligt dem så kan de inget göra då det är inte deras fel enligt dem. Så nu är det Webhallen som gäller, hoppas de håller upp till sitt rykte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Man tar aldrig och förhandsbokar något på spelbutiken.se.

Så jävla mycket strul hos dom!

strul o strul, de är ett mindre företag, och eftersom människor inte är robotar som dessa AI ni träffar på i eran gaming värld, så nej, ibland går saker inte som planerat tyvärr.

jag vet att även på alla företag jag jobbat (dell, Apple bland några) så blir de förseningar vare sig man gillar de eller inte.. jag har lärt mig detta efter att ha jobbat me sådant själv, och det är ju inte kul som anställd när saker inte går som planerat. Vilket är därför jag aldrig blir sur på butikspersonal, för jag vet att de är precis som mig o allting är inte en dans på rosor..

Vi har blivit för bortskämda i detta samhälle!

De kanske låter mjäkigt, men seriöst så tänk på människorna i de andra världsdelarna. oavsett om du betalat för en produkt eller inte så är det fortfarande folk som inte ens har dricksvatten! o du klagar på att din release day för Diablo 3 blir försenad.. boo boo bee boo, mickey mouse club.
Ja kan säga att ta de rådet ja precis skrev, o tänk på det VARJE gång nått inte gått som planerat. Ja lovar, de har gjort mig till en mycket bättre o förstående människa, något som flera behöver ta del av i detta i-lands berikade del av världen!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tehlamah:

15:42:42 Michael: Det kan stämma, en av leveranserna med CE blev försenad, vi fick den först kl 19 i fredags, så då kunde den inte skickas så då har den gått iväg med dagens leveranser

Alltså så hade en leverans blivit förysenad efter du varit i kontakt med dom, finns inte mycket dom kan göra åt saken, saker blir försenade ibland oavsett om man vill det eller ej.

Men den har ju inte skickats idag heller, eftersom schenker fortfarande inte mottagit paketet? så inte nog med att det kanske vart en försenad leverans i fredags, men dem har inte ens postat det idag? vilket gör mig ännu mer irriterad, för om det skickats idag så hade det funnits en liten ytterst liten chans att jag fått mitt imorgon(och dem andra också för den delen)
Så jag tycker fortfarande inte att det är en ursäkt

EDIT: Borde dem inte även då gå ut med ett mail att deras leverans är försenad och därmed kommer vissa inte att få sina spel i tid, eller har jag fel där?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Frågan är ju dock vem som förbeställer alls på Spelbutiken? Dom skickar ju sina ordrar på måndag onsdag och fredagar bara.. Skulle aldrig förbeställa då

Annars tycker jag dom är bra

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

En gissning som inte direkt har någon grund, men det är ju inte allt för osannolikt att de köper spelen från någon större leverantör och de själva inte får dem förrän releasedagen och kunderna i sin tur får dem skickade imorgonbitti.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

Skulle gissa på att dom skickar många beställningar imorgon då det har release 00.01 i natt.
Så spelförsäljare lär har fullt upp i morgon.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Eller så köper man helt enkelt inte hos spelbutiken om man vill ha sitt spel på release dagen.

Må så vara men poängen var att du inte är 100% säker med postorder någonstans...

Permalänk
Medlem

kommer att åberopa ångerrätt på samtliga av mina kopior av d3 jag beställt, o köra någon annan istället....idioter

Permalänk
Skrivet av evolate:

kommer att åberopa ångerrätt på samtliga av mina kopior av d3 jag beställt, o köra någon annan istället....idioter

Det funkar alltid.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Må så vara men poängen var att du inte är 100% säker med postorder någonstans...

Så sant som sagt... därför köper man över disk i en fysisk butik, dock får man betala någon 10:a mer... men vem bryr sig om "Nickels and Dimes"?

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem

Har ni inte lärt att man köper direkt från butik eller digitalt än?

Och CE varför egentligen, sluta med sånt när jag var 15

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Har ni inte lärt att man köper direkt från butik eller digitalt än?

Och CE varför egentligen, sluta med sånt när jag var 15

För att man är en samlare + att man vill stödja Blizzard så mycket som möjligt, sen är det alltid kul med extra material.

Materialist?, Javisst! Desto mer prylar desto bättre enligt min mening!

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.