Extrem FPS-drop sen 2.1.1

Permalänk
Medlem

Extrem FPS-drop sen 2.1.1

Har alltid kört D3 på samma inställningar, sen det kom, och nu sen 2.1.1 så har jag fått extrema fps-problem när jag kör på som vanligt, extra illa när jag är i grupp. Brukade ha ungefär 100-150 fps när jag körde solo, 80-100 i grupp, ibland neråt 50-60 ifall man har fullt party med DHs, nu har jag ungefär 45 i grupp, UTAN att ens spela, bara stå i stan och chilla vid stashen, kan gå så långt ner som 5-10 fps när jag slåss mot trippelpack i grupp.

Har testat att sänka grafiken, low-fx m.m utan framgång. Också tittat på GPU/CPU-Z och sett att belastningen ligger aldrig över 40%.

GTX760 4GB, i5 4760k, 16GB ram.

Fattar verkligen inte. Hittar inte ett skvatt på nätet heller.

Permalänk
Medlem

Är det bara i D3 det händer?
Har du kollat dina temperaturer? (tänkte mest att det kan ju vara ett sammanträffande att det är just efter 2.1.1)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Är det bara i D3 det händer?
Har du kollat dina temperaturer? (tänkte mest att det kan ju vara ett sammanträffande att det är just efter 2.1.1)

Endast D3, inget konstigt med temps, alla andra spel flyter på som vanligt. Kör f.ö två skärmar, dock alltid gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brunbag:

Endast D3, inget konstigt med temps, alla andra spel flyter på som vanligt. Kör f.ö två skärmar, dock alltid gjort.

Då har jag tyvärr inga förslag, finns inget om detta i bugforumet på battle.net heller och jag har personligen inte märkt av något liknande.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Brunbag:

Har alltid kört D3 på samma inställningar, sen det kom, och nu sen 2.1.1 så har jag fått extrema fps-problem när jag kör på som vanligt, extra illa när jag är i grupp. Brukade ha ungefär 100-150 fps när jag körde solo, 80-100 i grupp, ibland neråt 50-60 ifall man har fullt party med DHs, nu har jag ungefär 45 i grupp, UTAN att ens spela, bara stå i stan och chilla vid stashen, kan gå så långt ner som 5-10 fps när jag slåss mot trippelpack i grupp.
.

Testa det här!
http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-general-forums/di...
http://www.fixmylag.com/diablo3-lag-latency-ping

Permalänk
Medlem

Testade både i olika omgångar, första tråden gav lösningen! Tack som fan! Hoppade från drygt 10fps i intensiva scener till stabila 60 med vsyncen igång.

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande problem. Drabbats av dålig prestanda i d3 på sistone. FPS är bra (klistrad vid 60 med vsync på) men trots detta så är det något som är konstigt. Det är nästan som om saker och ting går i slowmotion eller något, för att emellanåt helt sluta och flytet återuppstår. Sitter på en haswell i5 @4.2, 16gb ram, ssd-disk samt ett 780. Har inte värmeproblem eller temp-problem. Kör inga andra program utöver skype i bakgrunden. Såhär var det ej tidigare, börjar misstänka kassa drivare (kör senaste i geforce experience).

Tl; dr : Spelar på 60 fps men spelet går ändå i typ slowmotion periodvis

edit: ett syftningsfel

Permalänk

Ska testa detta också. För min del började allt vid 2.1. Speciellt märkbart vid Core of Arreat och Bridge of Khorsik. Verkar som om det är bakgrunden som får min dator på knä med runt 5 fps så fort det börjar härja i just de miljöerna. Allt annat funkar bra även med en hel hög monster på skärmen och spells som flyger hitan och ditan.

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W