Hur kommer det sig att tjejer inte spelar Dayz ?

Permalänk

Hur kommer det sig att tjejer inte spelar Dayz ?

Satt i en disskution med en tjejkompis som spelar olika spel ( men inte dayz ( hon tycker det e för rått )) om antalet kvinnliga spelare i olika spel o vad tjejer föredrar för spel.
Då jag har spelat dayz standalone sedan årsskiftet lite från o till .. men har ca 200 timmar spelat och har enbart mött 1 tjej ingame.

Är det bara jag som inte mött några eller hur kommer det sig att så få tjejer spelar dayz ?

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Skrivet av vallentiin:

Satt i en disskution med en tjejkompis som spelar olika spel ( men inte dayz ( hon tycker det e för rått )) om antalet kvinnliga spelare i olika spel o vad tjejer föredrar för spel.
Då jag har spelat dayz standalone sedan årsskiftet lite från o till .. men har ca 200 timmar spelat och har enbart mött 1 tjej ingame.

Är det bara jag som inte mött några eller hur kommer det sig att så få tjejer spelar dayz ?

Många brudar jag hänger med älskar skräckfilmer å walking dead, känns som att det spelet borde passa dom perfekt. Men vetifan, kanske är det så att dom har fött gott hjärta för att få tortera folk utan å få blödning?

iofs så skiljer det inte mellan killar å tjejer på det jag sa ovan då jag inte gillar DayZ bl.a av torterings å annat cp grejs i det spelet xD

Permalänk
Medlem

Det är väl som i alla spel - de berättar inte för andra om sitt kön eftersom det enbart leder till uppmärksamhet om deras kön.

Varför spelar inte vissa killar DayZ?

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Det är väl som i alla spel - de berättar inte för andra om sitt kön eftersom det enbart leder till uppmärksamhet om deras kön.

Varför spelar inte vissa killar DayZ?

nu är det inte så att det killar jag mött på skriker ut "JAG ÄR KILLE!!" utan man möter folk o dom pratar ingame och då hör man om det e kille eller tjej.. och jag har snackat med MÅÅÅÅÅÅÅÅNGA mäniskor i dayz.. men bara en tjej.

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Skrivet av vallentiin:

nu är det inte så att det killar jag mött på skriker ut "JAG ÄR KILLE!!" utan man möter folk o dom pratar ingame och då hör man om det e kille eller tjej.. och jag har snackat med MÅÅÅÅÅÅÅÅNGA mäniskor i dayz.. men bara en tjej.

Jo fast tjejer undviker micen för det blir ett så himla "å stackars liten här låt mig bara ge dig lite epix". Jag har många brud kompisar som undviker detta på wow för att även om wow numera har många femenina spelare så är det fortfarande ett jävla cacklande om vilken brud som ska heala vem. Fan en guild bröt ju upp för att alla var för avis på en brud. Fattar att dom vill gömma sig, vi e rovdjur ibland </3

Permalänk

majoriteten av tjejerna kanske tycker det är tråkigt? =/ de flesta jag känner kör ju tråkigaste av allt moba LOL

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av vallentiin:

Satt i en disskution med en tjejkompis som spelar olika spel ( men inte dayz ( hon tycker det e för rått )) om antalet kvinnliga spelare i olika spel o vad tjejer föredrar för spel.
Då jag har spelat dayz standalone sedan årsskiftet lite från o till .. men har ca 200 timmar spelat och har enbart mött 1 tjej ingame.

Är det bara jag som inte mött några eller hur kommer det sig att så få tjejer spelar dayz ?

Bara för att de inte manifisterar sig betyder det inte att de inte finns. Finns säkert flera bakomliggande faktorer, påträngande killar med massa hormoner i kroppen, allt jäkla näthat de får utstå osv.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Det är väl som i alla spel - de berättar inte för andra om sitt kön eftersom det enbart leder till uppmärksamhet om deras kön.

Varför spelar inte vissa killar DayZ?

jodå dom tjejer som spelade WoW när ja höll på var väldigt noga med att alla skulle veta att dom var tjejer / GRLZ irl. man blev betraktad som "Gay" om man inte stötte på dom.

varför är det fler tjejer som håller på med hästar, (Estetiska hobbies) måla, dans balett, hålla på med husdjur.?
datorspel för tjejer är från början riktat som barbie / rosa lull. osv
klart att inte många spelar spel där man plågar & torterar folk.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Aldhissla:

Jo fast tjejer undviker micen för det blir ett så himla "å stackars liten här låt mig bara ge dig lite epix". Jag har många brud kompisar som undviker detta på wow för att även om wow numera har många femenina spelare så är det fortfarande ett jävla cacklande om vilken brud som ska heala vem. Fan en guild bröt ju upp för att alla var för avis på en brud. Fattar att dom vill gömma sig, vi e rovdjur ibland </3

Haha mycket troligt att de väljer o hålla tyst men när det kommer till den vanliga frasen inom dayz "hello ? u got mic ? hello ? if you dont answer me ill shoot you ! hellooooo ?" så väljer det flesta o prata ^^ , kan vara så att de som pratat e killar o de man skjutit är tjejer som vägrar o prata

Skrivet av RaW D Coy:

majoriteten av tjejerna kanske tycker det är tråkigt? =/ de flästa jag känner kör ju tråkigaste av allt moba LOL

m jag har märkt det.. min tjejkompis spelar LOL som en galning. :/

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Skrivet av Aldhissla:

Jo fast tjejer undviker micen för det blir ett så himla "å stackars liten här låt mig bara ge dig lite epix". Jag har många brud kompisar som undviker detta på wow för att även om wow numera har många femenina spelare så är det fortfarande ett jävla cacklande om vilken brud som ska heala vem. Fan en guild bröt ju upp för att alla var för avis på en brud. Fattar att dom vill gömma sig, vi e rovdjur ibland </3

ja har erfarenhet av både Gymnasiet. WoW. systrar. vet hur snacket går.

det ja vad med om var allt "skitsnack" "snacka bakom ryggen"på tjejpolaren för hon var dryg.
men du har ju varit kompis med henne sen lågstadiet ? jo men hon e "dum i huvudet"

1,2,3 tjejer kan funka i grupp men för många så bildar dom lösa grupper som fryser ut varandra.
skulle du sätta 10vs10 tjejer i något spel så bli det snart alla mot alla. aldrig riktigt fattat hur det funkar :S

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Bara för att de inte manifisterar sig betyder det inte att de inte finns. Finns säkert flera bakomliggande faktorer, påträngande killar med massa hormoner i kroppen, allt jäkla näthat de får utstå osv.

vet inte om jag skulle kalla det hat. Hat är ett starkt ord och jag tror inte killar på internet hatar tjejer snarare tvärtom. De vet nog bara inte hur man ska uppföra sig och förstår inte att tjejer kanske inte tycker det är kul.
Jag får erkänna att "Gå och gör mig en macka" är ett roligt skämt (ibland) men det är som sagt bara ett skämt och bör ej tas seriöst.

Hur kommer det sig att såfort tjejer blir inolverade i någonting (De uppfattar som) negativt blir det hat?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
DingDongerMcDongface

Som tjej kan jag säga att jag generellt sett undviker att säga det, sitter väl inte och ljuger men för att undvika att bli raggad på/annan ovälkommen uppmärksamhet utöver min spelförmåga är det lättare att bara låtsas som att det regnar. Sen spelar jag typ allt mellan himmel och jord, det beror väl på vad som är kul för stunden och vad polarna man kör med vill köra Så du har säkert kört med/mot massvis med tjejer men som tidigare sagt i tråden så sitter man inte och annonserar ut det bara.

EDIT: Vill bara tillägga att jag väldigt sällan upplevt någon form av "hat", kanske något drygt skämt men det tycker jag inte är något att hetsa upp sig över.

Permalänk
Skrivet av landmarks:

Som tjej kan jag säga att jag generellt sett undviker att säga det, sitter väl inte och ljuger men för att undvika att bli raggad på/annan ovälkommen uppmärksamhet utöver min spelförmåga är det lättare att bara låtsas som att det regnar. Sen spelar jag typ allt mellan himmel och jord, det beror väl på vad som är kul för stunden och vad polarna man kör med vill köra Så du har säkert kört med/mot massvis med tjejer men som tidigare sagt i tråden så sitter man inte och annonserar ut det bara.

EDIT: Vill bara tillägga att jag väldigt sällan upplevt någon form av "hat", kanske något drygt skämt men det tycker jag inte är något att hetsa upp sig över.

ja vet en ja spela med i WoW som blev skit paranoid för ja kunde förstå att hon var tjej genom hur hon skrev i chatten.. svårt att förklara hur, var mer en känsla.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av landmarks:

Som tjej kan jag säga att jag generellt sett undviker att säga det, sitter väl inte och ljuger men för att undvika att bli raggad på/annan ovälkommen uppmärksamhet utöver min spelförmåga är det lättare att bara låtsas som att det regnar. Sen spelar jag typ allt mellan himmel och jord, det beror väl på vad som är kul för stunden och vad polarna man kör med vill köra Så du har säkert kört med/mot massvis med tjejer men som tidigare sagt i tråden så sitter man inte och annonserar ut det bara.

EDIT: Vill bara tillägga att jag väldigt sällan upplevt någon form av "hat", kanske något drygt skämt men det tycker jag inte är något att hetsa upp sig över.

Nu har jag skrivit det tidigre också.. det e inte att jag gått runt o frågat folk om det e kille eller tjej.. utan att man snackar med folk i dayz antingen pga att man e friendly lr att man rånar / blir rånad så pratar man ingame..
Vanligtvis om man inte pratar ingame så vet man inte vart man har personen och skjuter personen så att Han/ hon inte skjuter.. och när man säger till dem o prata så pratar dem .. och av de jag pratat med så är det bara killar ( undantag 1 tjej ).

så dethandlar inte om att annonsera utan bara att prata.

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

ja har erfarenhet av både Gymnasiet. WoW. systrar. vet hur snacket går.

det ja vad med om var allt "skitsnack" "snacka bakom ryggen"på tjejpolaren för hon var dryg.
men du har ju varit kompis med henne sen lågstadiet ? jo men hon e "dum i huvudet"

1,2,3 tjejer kan funka i grupp men för många så bildar dom lösa grupper som fryser ut varandra.
skulle du sätta 10vs10 tjejer i något spel så bli det snart alla mot alla. aldrig riktigt fattat hur det funkar :S

Vare därför tjej finalen i danmark var så rå och spännande??

Skämt å sido. Har vi ens någon tjej här som öppet kan svara att hon spelar dayz eller vart hänger dom brudarna? Tek Syndicate med Pistol & Logan?

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av vallentiin:

Nu har jag skrivit det tidigre också.. det e inte att jag gått runt o frågat folk om det e kille eller tjej.. utan att man snackar med folk i dayz antingen pga att man e friendly lr att man rånar / blir rånad så pratar man ingame..
Vanligtvis om man inte pratar ingame så vet man inte vart man har personen och skjuter personen så att Han/ hon inte skjuter.. och när man säger till dem o prata så pratar dem .. och av de jag pratat med så är det bara killar ( undantag 1 tjej ).

så dethandlar inte om att annonsera utan bara att prata.

Jaadu, svårt att svara på. Det kanske stämmer, att få tjejer spelar dayz Vore faktiskt intressant med någon typ av undersökning, rent generellt, fast det kanske redan finns (för lat för att googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

vet inte om jag skulle kalla det hat. Hat är ett starkt ord och jag tror inte killar på internet hatar tjejer snarare tvärtom. De vet nog bara inte hur man ska uppföra sig och förstår inte att tjejer kanske inte tycker det är kul.
Jag får erkänna att "Gå och gör mig en macka" är ett roligt skämt (ibland) men det är som sagt bara ett skämt och bör ej tas seriöst.

Hur kommer det sig att såfort tjejer blir inolverade i någonting (De uppfattar som) negativt blir det hat?

Har jag inte utpekat något specifikt som hat (när jag skriver hat refererar jag till det "näthat" som kommit på tal det senaste, vet själv att hat är ett väldigt starkt ord), jag säger bara att det ofta förekommer i diverse fora. Påstår inte alls att det finns extra mycket hat i onlinespel eller just i DayZ.

Skrivet av landmarks:

Som tjej kan jag säga att jag generellt sett undviker att säga det, sitter väl inte och ljuger men för att undvika att bli raggad på/annan ovälkommen uppmärksamhet utöver min spelförmåga är det lättare att bara låtsas som att det regnar. Sen spelar jag typ allt mellan himmel och jord, det beror väl på vad som är kul för stunden och vad polarna man kör med vill köra Så du har säkert kört med/mot massvis med tjejer men som tidigare sagt i tråden så sitter man inte och annonserar ut det bara.

EDIT: Vill bara tillägga att jag väldigt sällan upplevt någon form av "hat", kanske något drygt skämt men det tycker jag inte är något att hetsa upp sig över.

Den uppfattningen jag också delar

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Skrivet av landmarks:

Jaadu, svårt att svara på. Det kanske stämmer, att få tjejer spelar dayz Vore faktiskt intressant med någon typ av undersökning, rent generellt, fast det kanske redan finns (för lat för att googla)

om du e tjej , spelar du Dayz? om inte.. varför ?.. om du har tjej kompisar som spelar pc spel spelar dom ? om inte .. varför ? Om inte fråga dom och skriv deras svar här så kan vi börja på en undersökning

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av vallentiin:

nu är det inte så att det killar jag mött på skriker ut "JAG ÄR KILLE!!" utan man möter folk o dom pratar ingame och då hör man om det e kille eller tjej.. och jag har snackat med MÅÅÅÅÅÅÅÅNGA mäniskor i dayz.. men bara en tjej.

Hur vet du att det var en tjej? Tycker de flesta p12:or låter som tjejer.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Skrivet av Njure:

Hur vet du att det var en tjej? Tycker de flesta p12:or låter som tjejer.

haha jag fråga faktist.. då det var så ovanligt me tjej spelare... och man hör skillnad .

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

Det är så sjukt fånigt med alla p12or i spel som blir rå-kåta när dom får reda på att en tjej
sitter och spelar i samma match/server. I Dota är det samma visa varje gång, och då kan
jag förstå om många tjejer undviker mic eller att säga vilket kön dom är.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av vallentiin:

om du e tjej , spelar du Dayz? om inte.. varför ?.. om du har tjej kompisar som spelar pc spel spelar dom ? om inte .. varför ? Om inte fråga dom och skriv deras svar här så kan vi börja på en undersökning

Jag spelar inte Dayz, men har velat testa det ett tag! Verkar sjukt nice, men lider av att vara för snål tyvärr lyckas jag vara en tråkig stereotyp med väldigt få tjejkompisar, och typ ingen spelar. Men de finns nog därute, vi får jaga rätt på dem

Permalänk
Skrivet av landmarks:

Jag spelar inte Dayz, men har velat testa det ett tag! Verkar sjukt nice, men lider av att vara för snål tyvärr lyckas jag vara en tråkig stereotyp med väldigt få tjejkompisar, och typ ingen spelar. Men de finns nog därute, vi får jaga rätt på dem

"Attentionwhor* stereotypen.. där tjejen gillar av att vara i centrum 24/7".. ( sorry men det är den stereotypen som tillämpas på tjej med många kill kompisar , sexistisk stereotyp men en stereotyp endpå )

mm vi får göra det.. om du stöter på nån gaming tjej skicka hit henne så hon får svara..
så gör jag det samma så sammanställer vi resultatet efter ett tag.

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Skrivet av vallentiin:

nu e ja inte tjej.
ja vet en granne 12år spelar garrys mod & prop hunt. thats it! men då fick hon tipset från mig

kusiner, syrror, polare från plugget. nada ! under skoltiden var det väl nån som slö-spelade backpacker. sims 2 & 3. men inget seriöst.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av vallentiin:

Satt i en disskution med en tjejkompis som spelar olika spel ( men inte dayz ( hon tycker det e för rått )) om antalet kvinnliga spelare i olika spel o vad tjejer föredrar för spel.
Då jag har spelat dayz standalone sedan årsskiftet lite från o till .. men har ca 200 timmar spelat och har enbart mött 1 tjej ingame.

Är det bara jag som inte mött några eller hur kommer det sig att så få tjejer spelar dayz ?

För att alla killar gör en sån big deal av det och alla dagliga sexistkommentarer. De flesta tjejer gömmer sig och har micken avstängd, bara för att de vill bli behandlade som människor :/ Många av mina tjejpolare har slutat spela på grund av att killar säger att de är feta, fula och dumma bara för att de inte har en perfekt sexig röst och personlighet.

Jag är tjej och gillar stuff som dayZ. Dock ligger Killing Floor i min favör, HOE difficulty

Permalänk
Skrivet av Navicula:

För att alla killar gör en sån big deal av det och alla dagliga sexistkommentarer. De flesta tjejer gömmer sig och har micken avstängd, bara för att de vill bli behandlade som människor :/ Många av mina tjejpolare har slutat spela på grund av att killar säger att de är feta, fula och dumma bara för att de inte har en perfekt sexig röst och personlighet.

Jag är tjej och gillar stuff som dayZ. Dock ligger Killing Floor i min favör, HOE difficulty

Sure är la så att många väljer o gömma sig.. men nu skriver jag det igen... Jag vet o känner flera tjejer som spelar spel.. jag möter nästan dagligen tjejer i olika spel. men ej i dayz. och det e detta jeg e nyfiken på
Jag har svårt o tro att tjejer skulle offra sin gubbe i dayz när man säger "svara i mic lr så skjuter jag" ( läs tidigare svar för mer detalj ) bara för att dem ej vill avslöja att de är tjejer.

Om du e tjej .. har du några spelande tjej kompisar du kan fråga varför om de nu inte spelar dayz.

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Skrivet av Navicula:

För att alla killar gör en sån big deal av det och alla dagliga sexistkommentarer. De flesta tjejer gömmer sig och har micken avstängd, bara för att de vill bli behandlade som människor :/ Många av mina tjejpolare har slutat spela på grund av att killar säger att de är feta, fula och dumma bara för att de inte har en perfekt sexig röst och personlighet.

Jag är tjej och gillar stuff som dayZ. Dock ligger Killing Floor i min favör, HOE difficulty

Dom flesta som beter sig som svin gör det mot killar också. skillnaden är väl oftast att tjejer inte säger STFU utan tar åt sig.
(va taskigt så får man inte säga medans jag skulle varit rätt otrevlig tillbaks. samtidigt som förolämpningar rinner av mig som vatten)

finns det X antal tusen killar som spelar så blir snacket rätt grovt. sen blir det inte bättre av att hälften är p12 med asperger som knappt vet hur man beter sig. kolla min sign, stämmer den ?

ja hade Noll koll på hur man snacka med tjejer då ja va ung & då har ja ändå en syrra. men hon var ju pest & pina. då i alla fall.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Det är väl inte det mest lättillgängliga spelet

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Testpilot

Om man bortser från hela "jag är tjej men vill inte visa det för att undvika sexuella trakasserier" scenariot, kanske jag kan kasta lite ljus på det hela med mina egna erfarenheter.

Om man ska kolla på min flickvän, hennes kompisar och mina egna kvinnliga kompisar vad de spelar lite snabbt;
LoL, the Sims, Sim City, WoW, Guild Wars 2, Minecraft, Alice Madness, Skyrim.
På konsol sidan älskar GF'en min tex. the Last of Us och Beyond Two Souls, även JRPG titlar så som Ni no Kuni och Tales of Grace F.

Om man ska dra några slutsatser på detta nu då, vad har spelen gemensamt?
Cartoonish artstyle eller djup & komplex story line, alt. både och.

Jag tror kvinnor rent generellt gillar att få tänka lite mer samt leva sig in i spelet, och inte bara springa runt och mansslakta ala. Dayz, CoD & Battlefield.
Men detta är bara erfarenhet av personer i min omgivningen och behöver inte alls representera varken alla eller ens en majoritet.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Om man bortser från hela "jag är tjej men vill inte visa det för att undvika sexuella trakasserier" scenariot, kanske jag kan kasta lite ljus på det hela med mina egna erfarenheter.

Om man ska kolla på min flickvän, hennes kompisar och mina egna kvinnliga kompisar vad de spelar lite snabbt;
LoL, the Sims, Sim City, WoW, Guild Wars 2, Minecraft, Alice Madness, Skyrim.
På konsol sidan älskar GF'en min tex. the Last of Us och Beyond Two Souls, även JRPG titlar så som Ni no Kuni och Tales of Grace F.

Om man ska dra några slutsatser på detta nu då, vad har spelen gemensamt?
Cartoonish artstyle eller djup & komplex story line, alt. både och.

Jag tror kvinnor rent generellt gillar att få tänka lite mer samt leva sig in i spelet, och inte bara springa runt och mansslakta ala. Dayz, CoD & Battlefield.
Men detta är bara erfarenhet av personer i min omgivningen och behöver inte alls representera varken alla eller ens en majoritet.

Dold text

har kollat med grannens dotter.
alla hennes kompisar spelar prop hunt <--- komplex story line. ja just det mycket djup
kuta runt som en läskburk. låta som nåt ur benny hill.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644