Permalänk
Medlem

Enkelt webbhotell för mail sökes.

Jag har precis köpt mig domänen "Mitt efternamn".com och vill börja använda den för mail. Vilket är bästa sättet att göra det på?

Hade tänkt att alla i familjen ska få "förnamn"@"efternamn".com. Alla i familjen använder gmail så jag vill att det ska vara lätt att koppla ihop eller redirecta. När det väl är kopplat så vill ja att det ska fungera så smidigt som möjligt. Jag vill inte vara webbsupport för hela släkten.

Domänen ligger just nu hos godaddy.com de erbjuder maillösningar men tar ett par dollar per person och månad. För det priset så skulle jag hellre ta Google apps buisness.

Jag förstår inte alla skillnader mellan de större webbhotellen. Klarar jag mig med ett enklare/billigare?
loopia tar 84kr/månad
binero 79kr/månad
one.com 15kr/månad

Flera webbhotell har gratis vidarebefordringar av email. Går det att skicka ut mail via dem? eller är det bara mail in som kan vidarebefordras?

Har inga planer på att hosta själv då pålitlighet är viktigt

Tack för all input!

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Permalänk
Medlem

Hos Citynetwork ingår ju ett mailkonto med deras domänpaket. Då ingår 1000 mailadresser och 250GB utrymme att lagra mailen på. Tror att Binero kör motsvarande. Alltså räcker det med om du har domänen hos någon av dessa. Du behöver inte betala extra varje månad.

Du kan välja om du vill ha en inkorg hos webbhotellet eller om det ska vidarebefordras direkt.

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk
Medlem

Använder själv auth.se vilket är gratis och funkar bra för mina behov, dock så har de bara 1GB per konto tror jag men man skall kunna köpa till.

Det har för det mesta varit stabilt för mig, lite ner tid ibland men annars tycker jag deras tjänst är bra, bra support som svarar snabbt också.