Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Låg uppladdningshastighet, datorns fel?

Permalänk
Inaktiv

Låg uppladdningshastighet, datorns fel?

Skapade för ett tag sedan en tråd om långsamt fiber. Då körde jag med en liten usb-nätverksadapter och fick ca 15/0.5 Mbit/s, nu kör jag med en cat5e-kabel och får 100+Mbit/s i nerladdningshastighet men fortfarande exakt samma när jag laddar upp?
Den trådlösa nätverksadatern kopplade jag in i min gamla datorn (som andra i familjen ska använda) och då får jag 23/40. Då börjar jag undra om det är min dator som det är fel på, är det möjligt?

Tack på förhand
http://imgur.com/H66xyNJ

Permalänk
Medlem

Om du inte har korrekta drivrutiner för ditt nätverkskort kan det bli så, min hastighet med Windows medföljande rutiner resulterar i full fart hem men att skicka filer går segt som sirap medans med korrekta drivers så går det i 100 åt båda hållen.

Vad har du för abonnemang? 100/10 eller 100/100?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TiasE:

Om du inte har korrekta drivrutiner för ditt nätverkskort kan det bli så, min hastighet med Windows medföljande rutiner resulterar i full fart hem men att skicka filer går segt som sirap medans med korrekta drivers så går det i 100 åt båda hållen.

Vad har du för abonnemang? 100/10 eller 100/100?

Oj, glömde skriva att vi har ett 100/100 fiberabonemang.
Och jag har inget separat nätverkskort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TorWallin:

Oj, glömde skriva att vi har ett 100/100 fiberabonemang.
Och jag har inget separat nätverkskort.

Men du har väl en LANport på moderkortet? Behöver lika mycket drivrutiner till det inbyggda nätverkskortet som till ett separat.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TiasE:

Men du har väl en LANport på moderkortet? Behöver lika mycket drivrutiner till det inbyggda nätverkskortet som till ett separat.

Tack för hjälpen, hade inte alls tänkt på drivrutinerna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TorWallin:

Tack för hjälpen, hade inte alls tänkt på drivrutinerna!

Löste det sig när du installerat dessa?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TiasE:

Löste det sig när du installerat dessa?

Japp, nu har jag minsts 100/100