Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem med internet på ubuntu.

Permalänk

Problem med internet på ubuntu.

Jag har som sagt problem med internet. Jag använder mig av en asus usb-N13 adapter. Internet funkar jättebra i 1 min sedan så dör det. Tar jag ur och sätter i stickan igen så funkar det bra i en min till. HAr sökt runt lite och sett att det löst sig för en del att ladda ner nya drivrutiner. prövade det men fattar inte riktigt hur man ska göra.
använder det senaste ubuntu.
här läste jag om att installera drivrutiner. http://askubuntu.com/questions/168627/connecting-asus-usb-n13...
allt funkar till punkt 3.

Permalänk
Medlem

Alltså. kommandot "cd" betyder att du sätter terminalen i en viss mapp.

Såleded kommer kommandot "cd ~/Downloads/RTL8188C_8192C_USB_linux_v3.4.3_4369.20120622" Lägga dig i den nedladdade mappen så att du sedan kan köra installern i det scriptet med "sudo bash install.sh"

Hur som helst, jag förmodar att din hämtningarmapp heter hämtningar och inte downloads. Således blir kommandot förutsatt att den hämtade mappen heter det samma:

cd ~/Hämtningar/RTL8188C_8192C_USB_linux_v3.4.3_4369.20120622

Notera också att i Linux så spelar versaler och gemener roll, så "hämtningar" är inte samma mapp som "Hämtningar"

Lycka till.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Jag hade i din sits testat den föreslagna "WORKAROUND" härifrån:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/1365844

Permalänk

tack så mycket. den har börjat installera nu. återkommer när jag startat om datorn och provsurfat lite

Permalänk

jag fick
##################################################
Compile make driver error: 2
Please check error Mesg
##################################################
vad betyder det är inte så på hans guid???

Permalänk

funkade inte, ska titta på din länk genesis

Permalänk

fattar inte riktigt vad jag ska göra. kan du förklara. är ny på linux